Aanschaf veulen als 14 jarige

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jeroeleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:56

M_234 schreef:
Sheran schreef:
Ik vraag me vooral af: waarom een veulen? Lijkt me helemaal geen logische keus :)

We willen graag een veulentje omdat de man van diezelfde stal mijn zus (22) en haar nu 7 jarige ruin (Nova) al ontzettend goed geholpen heeft met de opleiding van het veulentje en dit vind ik ontzettend gaaf! Om zo'n klein diertje te zien opgroeien en met de juiste hulp is dit zeker goed te doen:) Mijn zus was immers ook pas 15! xx

Als je genoeg tijd hebt, en mensen om je heen met ervaring (zoals je zus of ouders) lijkt het mij geen slecht plan. Anders vind ik het als je ouders totaal zonder enig idee/ervaring jou een paard aan laten schaffen. Mijn moeder is opgegroeid tussen de paarden en heeft altijd op hoog niveau gereden, ben zelf ook opgegroeid tussen de paarden en heb dus nooit anders gedaan dan als klein meisje gesleept met allerlei paarden. Ben nu 17 en heb een hengsten veulen en moet zeggen heb er echt mijn handen aan vol, het is een schatje maar ook echt een draak en niet alles gaat vanzelf en is makkelijk. Ik denk dat je er onwijs veel kan leren en dat het natuurlijk super leuk is, nogmaals mits je de juiste begeleiding hebt en het niet onderschat (het is een hele verantwoordelijkheid).
Verder lijken de afspraken met je ouders mee heel redelijk :j , als er genoeg middelen zijn in geval van "nood" dan waarom niet.

Edit; Super leuk en heel veel plezier en mooie momenten met je paardje gewenst natuurlijk *\o/* :D

Life is good, my horse makes it better <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie