Aanschaf veulen als 14 jarige

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:50

Mits geduld, voldoende begeleiding en kennis: prima! Ik heb zelf een halfjaar terug een veulen gekocht. Krijg ook vaak de opmerking 'maar waarom geen volwassen paard kopen, kost evenveel' etc, maar ik vind het ook geweldig om samen te ontwikkelen en een dier te zien opgroeien. Alleen maar fijn! Mocht je vragen hebben over opvoeding mag je mij gerust een PB sturen :j

Enige waar ik tegenaan zou lopen is het moment. Heb je al een idee over je toekomst, qua studies etc? Hou er rekening mee dat je 17/18 bent als je paardje in- en doorgereden wordt. Dat is vaak een leeftijd waar je het erg druk kan krijgen met studies of misschien een vaste baan. Ik droom ook al van m'n 13de van een eigen veulen, maar heb bewust gekozen om te wachten tot ik afgestudeerd was en een beetje in de 'flow' van mijn nieuwe baan zat. Ook financiëel trouwens, want op m'n konden 13/14 mijn ouders prima een paard (mee) betalen, maar daarna door tegenslagen helaas niet meer, en had ik een eigen paard of veulen sowieso moeten verkopen of erger nog: niet de juiste zorg kunnen bieden bij problemen.

En je inderdaad niet mispakken aan de kosten van een veulen. De mijne heeft me afgelopen maand (incl stallingsgeld) ruim 550 euro gekost :') dus het kost in veel gevallen gewoon even veel als een volwassen paard.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie