Paard verkopen of niet?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Demi_2003
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-11-16

Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 23:07

Hoi allemaal. Ik zit met een moeilijk ding. Ik rijd op een handelstal en er kwam een super leuke pony voorbij vorig jaar zomer. Heb hem mjjn hele vakantie verzorgd en gereden totdat hij braaf en goed genoeg was voor de verkoop. De klik was en gelijk en raakte erg aan hem gehecht. Hij werd verkocht aan de manege. Ik was kapot van het idee dat ik hem niet meer terug zou zien. Ik had het erg moeilijk en heb er alles aan gedaan om hem te zoeken maar niet gelukt.

Half jaar later kwam hij terug omdat hij te voorwaarts was voor de allerkleinste. Ik was helemaal blij en probeerde zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen. Ben (14). Uiteindelijk heb ik hem al verassing voor mijn verjaardag gekregen van mijn opa en oma omdat ze mij niet nog een keer zoveel pijn wouden zien hebben om hem weer te missen. Dolblij en het gelukkigst meisje op de wereld had ik mijn lievelings pony waar ik zoveel van hield gewoon gekregen.

Maar in de tijd dat ik mijn pony heb gekregen en nu ben ik flink gegroeid qua rijden en zijn mijn interesses ergens anders gaan liggen. Namelijk de spring sport in. Met mijn pony zal dat nooit gaan lukken aangezien het een halve tinker is. En hij een schouder blessure heeft gehad en dus Het zwaardere werk niet aankan. Maar ik heb zo’n goede band met hem dat is niet normaal. Hij betekent gewoon alles voor me. Hij is de enige die mij begrijpt en bij wie ik altijd terecht kan. Die echt alles van mij weet.

Maar ik wil heel graag de sport in en mijn paard vind buitenrijden helemaal geweldig. Hij wil iets wat ik heb niet kan geven. En ik wil iets wat hij niet kan geven. Ik heb besloten om hem te verkopen en er een super huisje voor te zoeken. Maar elke keer als ik hem dan zie denk ik: ik ksn jou toch niet wegdoen. Je bent alles voor me. Echt alles.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren? Ik vind het zo lastig. Ik kam toch niet mijn maatje verkopen? Maar ik wil heel graag de spring sport in.
Groetjes xx
Laatst bijgewerkt door Demi_2003 op 13-11-18 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:10

En waarom zou een tinker de spring sport niet in kunnen dan? Ook tinkers kunnen prima springen! Lekker houden dus je paardje :) genieten!

Demi_2003
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 23:11

Perryx schreef:
En waarom zou een tinker de spring sport niet in kunnen dan? Ook tinkers kunnen prima springen! Lekker houden dus je paardje :) genieten!


Hij heeft een blesure gehad aan de schouder. Dus het zwaardere werk kan hij niet aan. Vergeten te schrijven.

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:12

Oké. En hoe oud is je paardje

Demi_2003
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 23:13

Perryx schreef:
Oké. En hoe oud is je paardje

5

Steppe

Berichten: 2797
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:14

Eem bijrijd springpaard zoeken

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:15

Iemand anders kan ook heel gek zijn met jouw pony en er heel goed voor zorgen. En als die andere persoon gek op buitenrijden is, dan is de combinatie beter en zal je pony ook blij zijn.

Verkopen dus.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:16

Als je nog veel plezier hebt met dit paard dan zou ik hem niet weg doen. Als je over een tijdje toch echt andere ambities hebt kan je dan altijd nog verkopen. Zodra je paard nu niets te kort komt en dat lijkt me niet, dan zou ik hem lekker nog even houden.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:21

Ik zou er nog even goed over nadenken! Het paard is nog jong, en betekent super veel voor je. En je bent zelf ook nog maar 14 jaar. Je kan zo veranderen van ambities en toch iets anders willen doen. :j Zoek anders misschien nog een bijrijdpaard erbij waarmee je kan springen. :j

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:22

Ik zou het eerst nog een poos aankijken als ik jou was. Wat is belangrijker voor je? Heb je het er echt voor over?

Ik heb vroeger ook een keuze gemaakt om te stoppen met mijn beste maatje omdat ik 18 werd en dan moet je over naar de paarden in de wedstrijden. Ik werk nu fulltime en heb nu niet eens tijd meer om wedstrijden te rijden.
Ik ben nu 23 en heb echt spijt dat ik deze keuze heb gemaakt.

Dit is mijn verhaal, dat wil niet zeggen dat iedereen dit heeft, maar denk er echt goed overna.

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:23

Ik zou op zoek gaan naar een verzorgpaard waar je mee kan springen en de pony aanhouden voor leuke buitenritjes. Naar je grootouders toe zou ik het erg respectloos vinden als de pony na een jaar alweer verkocht werd. Zij hebben hem tenslotte speciaal voor jou gekocht omdat je er zo gek mee was. En nu alweer verkopen? Wat vinden zij er eigenlijk van dat je na een jaar alweer wat anders wilt?

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:23

Als je echt serieus de springsport in wilt, is een tinker ook niet zo handig. Een B parcours zal wel gaan, maar ik denk niet dat er veel Tinkers zijn die M of hoger springen. Even los van blessures oid. Wat is je ambitie? Want een leuk leerpaard of pony die een beetje leuk mee kan komen in de sport, zal een stuk meer kosten dan je huidige pony verwacht ik. Is het wel realistisch dat zo'n nieuwe pony er zal komen? Heb je daar al met je ouders over gesproken? Of is het een idee om voor een handelsstal oid pony's en paarden uit te brengen in de springsport. En je eigen paard lekker voor de hobby te laten?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:27

Als ik jouw ouders zou zijn zou ik zeggen:
Ga eerst maar een tijd met een ander paard springen op die handelsstal (paarden zat lijkt mij). Net zo goed wissel je over 6 maanden weer van plan en heb je spijt.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:31

Er is niemand die die keuze voor je kan maken. Dat moet je zelf doen. Hoe moeilijk dat ook is. Luister naar je hart en volg je gevoel.