Stalrust en verveling

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SunnyHorse

Re: Stalrust en verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:09

Wij hebben bijna onze 6 weken stalrust erop zitten. Precies om de reden die Mizora aangeeft. Bewegen zorgt ervoor dat de wond op het beweegbare stuk verergert of langzamer dicht gaat.

Ik ben gestopt met brok, en voer nu onbeperkt hooi en wissel af met compact gras, Lucerne, bietenpulp.

Hij had ook gezelschap naast in de box naast hem staan. Dat hielp enorm! Zonder zijn maatje was hij alleen maar aan het ijsberen.

En stro als bodembedekking. Om in te rommelen. Gooide daar soms een handje lucernebrokjes in het stro, die hij vervolgens ging zoeken.

Eerste twee dagen veel onrust. Inmiddels lijkt hij zich enigszins over te geven. Maar leuk vindt hij het niet. En ik ook niet. Voor de wond is het goed, geneest mooi, maar rest van het paard niet.

Eerste periode ook een klein stukje paddock afgezet:dat ging niet goed, kon op 16m2 behoorlijk sprongen maken! En tijdens het wandelingetje daar naar toe moest ik zelf ook erg uitkijken.

Denk dat het meest helder is: rust is rust en niet eruit. Hopelijk geeft hij zich er uiteindelijk aan over.

Nu mogen we weer langzaam opbouwen met naar buiten gaan. Fijn!!!

SunnyHorse

Re: Stalrust en verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:10

Oja, ook een slowfeeder erbij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie