Verzorgpony onzekerheden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotte543
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-11-18

Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 18:08

Hallo allemaal,

Ik wil al een tijdje graag een verzorgpony en nu zag ik op Facebook bij ons in de buurt wat leuks staan een kleine, jonge D-pony. Waarvan het baasje in de examens zit en dus minder tijd heeft. Ze is opzoek naar een bijrijder/verzorger met ervaring.

Mijn eerste vraag is ben ik te groot voor een d-pony wat word er bedoelt met een kleine en lichte ruiter? Ik ben ongeveer 1.67 en 50kg.


Mijn tweede onzekerheid is, kan ik wel goed genoeg rijden. Dit soort dingen maken mij altijd een beetje onzeker ik was laatst bij een vriendin van mij die een eigen paardje heeft en ik mocht ook rijden. Op een bepaalde manier ben ik bang dat ik niet goed genoeg kan rijden. Btw toen ik bij die vriendin ging rijden ging het echt wel goed uiteindelijk druk gemaakt om niks maar toch. Ik rijd nu 5 tot 6 jaar waarvan drie jaar bij een manege en 2 jaar ongeveer op een stal waar ik ook les krijg. Ik rijd 1x per week. Is dat genoeg ervaring.

Hoe denken jullie erover? -O-

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:12

Ik zou contact opnemen en vragen of je een keer langs mag komen om te kijken. Dan kan je kijken of jullie een match zijn.

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:13

Hoi Lotte!

Die onzekerheid ken ik zelf maar al te goed. Ik verwacht niet dat je te groot bent voor een D pony maar dat moet je altijd even kijken als je erop zit. Hoe groot zijn de pony's van de manege waar je op rijdt? Als iemand opzoek is naar iemand met meer dan manege ervaring wordt hier altijd nadrukkelijk om gevraagd. Zelf ben ik op mijn 11de begonnen met mijn eerste verzorgpony en heb hier heel veel plezier aan gehad. Gaan kijken kan altijd toch? Wie niet waagt wie niet wint! ;)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:14

Gewoon reageren en dan zie je het wel.
En je kan altijd vragen of je met die pony privéles mag nemen, dan leer je zo veel sneller en krijg je vanzelf ervaring.

Ervaring krijg je namelijk vooral door een verzorgpony. Ze zal vast bedoelen dat je kan blijven zitten in alle gangen en de pony netjes rijdt.

Je past met die lengte en gewicht trouwens makkelijk op een D-pony.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:16

verootjoo schreef:
Je past met die lengte en gewicht trouwens makkelijk op een D-pony.


Inderdaad! Dat gaat makkelijk, ik rijd een E-pony van 1.56 en ik ben zelf 1.80 en 55kg.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:18

Ik geef áltijd aan dat ik geen ster amazone ben en nog veel moet leren, en dat ik ondanks mijn niveau vast wel eens iets lager presenteer, vooral met een nieuw paardje; daar groei je namelijk mee naarmate tijd verstrijkt. Gewoon aangeven dat je er onzeker over bent tegenover haar. :)

Lotte543
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 18:18

De pony is ook nog maar een jaar onder het zadel

Hoe denken jullie daar over? :?

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:19

Hij oud is hij/zij?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:19

Lotte543 schreef:
De pony is ook nog maar een jaar onder het zadel

Hoe denken jullie daar over? :?


Ik denk dat het prima is dat je je niet te hoog in schat en dat je best eens mag vragen of je kennis mag komen maken ;)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:20

Lotte543 schreef:
De pony is ook nog maar een jaar onder het zadel

Hoe denken jullie daar over? :?


Verschilt per pony, hoe jij rijdt, hoe de eigenaar de pony opleidt.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:21

Lotte543 schreef:
De pony is ook nog maar een jaar onder het zadel

Hoe denken jullie daar over? :?


Dit hangt enorm van de pony af, je hebt pony's die na 2 maanden onder het zadel al engeltjes zijn en je hebt er die er gerust 2 jaar voor gebruiken om braaf te worden met rijden.

Lotte543
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-11-18

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 18:35

Weet ik niet precies hoe oud

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:02

Super goed dat je hier van tevoren over nadenkt! Laat zien dat je bezig bent met het welzijn van de pony, iets wat ik zeker zou waarderen.

Je kan altijd vragen of je kennis mag komen maken. Niet geschoten is altijd mis ;)

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:20

Ik zou gewoon vragen of je kennis mag maken en vooral eerlijk zijn! Als je ook klusjes moet doen liever drie keer vragen of dat de eigenaresse het voor je opschrijft, dan dat je het fout doet en dat er door zoiets onbenulligs wordt verder gezocht. Verder gewoon vragen of je les zou kunnen nemen met de pony en eventueel eens een vriendin zou mogen meebrengen (ik heb met sommige dingen bijvoorbeeld iemand nodig die het zegt. Dan zou je vriendin kunnen zeggen van:'been wat naar achter' en dan doe ik het.) Maar dat is voornamelijk wat je zelf fijn vindt, als ik een verzorgpaard had gehad, had ik dat zelf ook wel fijn gevonden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:21

Volgens mij zou dat mooi moeten passen. Wees eerlijk over je ervaring tot nu toe. Misschien kun je vragen bij wie ze zelf lest en dan afspreken dat jij daar ook wekelijks gaat lessen? Daar leer je enorm veel van en zij weet dat de pony in goede handen is. Win win situatie.

Lotte543
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-11-18

Re: Verzorgpony onzekerheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 20:58

Hey, ik heb naar jullie adviezen geluisterd en contact gezocht met de eigenaresse ze heeft ook al een ander meisje op het oog maar als dat niks word benadert ze mij. Heel erg bedankt voor jullie reacties heeft me echt over die drempel geholpen! :o