Paard kopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 16:45

Ik ben op zoek naar een paardje en vroeg me af of iemand weet waar je lage prijsklassen paarden kunt vinden?
Heb al op Facebook, bokt, ehorses en dat soort sites gekeken

Don't call it a dream call it a plan


RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 16:51

mairead schreef:
Goedkoop is uiteindelijk duurkoop. Spaar liever wat langer door.
Bovendien: als je nu al wilt bezuinigen op de aanschaf, hoe wil je dat dan doen als het dier ziek wordt en naar de kliniek moet? En de maandelijkse onderhoudskosten zijn uiteindelijk vaak ook veel meer dan de aanschafkosten (van een gewoon recreatiepaard)...



dat is de reden dat ik een goedkoop paardje wil, zodat ik een deel van mijn gespaarde geld over houd

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:10

cissy schreef:
Heb je al een plekje geregeld waar je toekomstige paard moet komen staan?


yes, een weiland 3 minuten bij mij vandaan

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:10

alice0cullen schreef:
Wat noem je een lagere prijsklasse?


tot 1500 op dit moment

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:13

Oke mensen heel fijn dat jullie allemaal commentaar geven maar dat was niet mijn vraag... Graag gewoon antwoord geven op de vraag die gesteld word ik heb al met genoeg mensen in mijn omgeving die verstand hebben van paarden gepraat hierover

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:21

minouesmee schreef:
Nou nou.. :+ Wij proberen jou alleen te helpen hoor.



sorry voor mijn felle reactie maar ik heel vaak ongevraagd advies en ik word daar een beetje gek van

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:22

Thincla schreef:
Wat zoek je precies? Heb je eisen?



niet echt eisen, moet wel boven de 150 cm zijn en tussen de 3 en 13 jaar verder heb ik niet echt eisen, behalve dat ik het niet zo op tinkers en arabieren heb.

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:25

Anoniem schreef:
Wat wil je gaan doen met het paard?



gewoon recreatief rijden, 25 km aan ruiterpaden hier en het zou leuk zijn om af en toe onderlinge wedstrijdjes te doen

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:26

Thincla schreef:
Wat zoek je precies? Heb je eisen?



niet echt eisen, moet wel boven de 150 cm zijn en tussen de 3 en 13 jaar verder heb ik niet echt eisen, behalve dat ik het niet zo op tinkers en arabieren heb.[/quote]
Ik zie op Facebook best vaak dravers voorbij komen voor weinig geld, maar dat moet je maar net leuk vinden?

Misschien een oproepje plaatsen in een paarden verkoopgroep.[/quote]


dravers vind ik wel leuk hoor, alleen kunnen de meeste nog geen galop ( niet dat dat nou zon gigantisch probleem is)

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:28

RiverHunter schreef:
Oke mensen heel fijn dat jullie allemaal commentaar geven maar dat was niet mijn vraag... Graag gewoon antwoord geven op de vraag die gesteld word ik heb al met genoeg mensen in mijn omgeving die verstand hebben van paarden gepraat hierover


Blijkbaar niet genoeg verstand.. voor dit bedrag koop je alleen verkeerde[/quote]
Nou ik heb er 3 staan die veel goedkoper waren; en geen gebreken hebben.
Mijn vorige paarden waren ook allemaal goedkoper.
Je moet gewoon geluk hebben en dat sommige paarden je gegund worden door de vorige eigenaar.
Ik heb er 1 hier via bokt gekregen.
Beestje was/is echt niets mis mee; is alleen een echte merrie.
Maar netjes opgeleid tot M2; Z springen, goed verkeersmak enz.
Heb haar alweer bijna 5 jaar.

dankje, iemand die ervaring heeft met "goedkope" paarden kopen vind ik betrouwbaarder klinken :P

Vorig jaar voor een symbolisch bedrag een super arabier overgenomen.

Dus het kan prima; als je maar de tijd hebt om rustig rond te kijken.
Daarnaast is het pure onzin om te denken dat ik dus geen geld heb voor de DA omdat ik een goedkoop paard zoek/wil.
Ook is het onzin dat alle goedkope/gratis paarden wat ernstigs/duurs mankeren.[/quote]

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:30

RoyceMack schreef:
Mijn paard was zelfs onder jouw budget TS. Ik kocht hem toen hij 11 maanden oud was. Ik heb dus ruim 3 jaar moeten wachten tot ik werkelijk kon rijden. Daarvoor heeeeel veel uren, geld, tijd, en energie in paardlief gestopt. Paard heeft geen papieren (ouders zijn wel bekend bij mij en volg ik ook dagelijks op facebook) en komt uit een hobbyfok.
Ik vond hem via marktplaats.

Als je een kant en klaar, berijdbaar paard wilt dat ook vanalles kan en een goed papier heeft, dan zul je nog moeten sparen. Beetje paard zit rond de 5000-7000 euro.

Echter, je kunt dus ook een jong dier kopen. Let wel, je hebt geen idee wat je koopt en moet gewoon geluk hebben.
Tot nu toe heeft mijn paard me niet meer gekost dan normale kosten (*klopt af!*) zoals entingen, hoefsmid, tandarts, osteo, zadelpasser etc.
Hij staat goed op de hoeven aldus de hoefsmid, nek en rug zijn top aldus de osteo, milde scheefheid maar dat heeft ieder paard, heeft wat onontwikkelde kniespieren maar komt veel voor bij fries/tinker. Staat daarom nu in een dijkweide met schuine zijdes. Gaat prima. Super karakter, heel makkelijk met andere paarden, goed zadel erop nu, echt moedig buiten terrein, houdt van water. Voor mij is hij goud waard. Zou hem nog niet verkopen al kreeg ik er een miljoen voor.

Het kan dus wel, ondanks dattie pas 4,5 jaar oud is (en je dus nog weinig kunt zeggen of het een zorgenkindje is of niet).

Overigens vind ik het onzin dat je ten allertijden een spaarpot moet hebben. Ik denk dat je best een paard kunt kopen waarna je spaarpot vrijwel leeg is. Als je maar mogelijkheden hebt om je spaarpot weer aan te vullen. Ik denk dat je 2000-2500 euro standaard bescchikbaar moet hebben voor eventuele onvoorziene kosten. En ook daarvoor kun je betalingsregelingen afspreken.


voor een veulen heb ik zelf vind ik niet genoeg ervaring, ga wel al binnenkort kijken bij een paardje van 3,5 en die kunnen ze dan evt reserveren tot ik genoeg geld heb

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:30

cissy schreef:
Staan er al een paar te koop op de 1e bldz van de bokt markt



ik zie hem nu ook, staat er nog niet zo lang op waardoor ik hem nog niet had gezien

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:19

anjali schreef:
cissy schreef:
Staan er al een paar te koop op de 1e bldz van de bokt markt

Bedoel je die 11jarige draver voor 1500 euro? Zou wel wat kunnen zijn voor ts.Er staat ook nog een kwpn-merrie die nog goedkoper is,maar moeilijk schijnt te zijn. Als je in staat bent een moeilijk paard te corrigeren,dan heb je keus genoeg voor dat budget.En verder dus een heel jong of een heel oud paard.



die merrie is nog niet beleerd volgensmij, lijkt me n beetje gevaarlijk verder. Welke draver? Niet tegengekomen zou je linkje kunnen delen?

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:21

Onlylienn schreef:
Wat is je doel met het paard?
Een echt dressuurpaard is duurder dan een recreatief paard, wat voor ras wil je? Leeftijd? Of geslacht?

Zijn allemaal dingen die meespelen in een prijs van een paard



Gewoon recreatief, dressuur matig lijkt me wel leuk (hoeft geen hoog niveau) beetje onderlingen wedstrijdjes, en nieuwe dingen proberen, zwemmen, zonder zadel dat soort dingetjes en heel veel buitenrijden. Ras maakt me niet uit alleen liefst geen tinker of arabier, leeftijd tussen 3 en 13 geslacht ruin of merrie

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:22

Cowgirl schreef:
Straks op de zuidlaarder markt misschien, maar dat is natuurlijk wel een risico.

Toch zou ik adviseren nog even door te sparen. Voor 1000 euro meer heb je al veel meer keus.
Fjord of haflinger bijvoorbeeld, vallen dan al binnen je budget.
Zijn harde en veelzijdige paarden.


Mijn beide paarden komen van de markt.
Mijn haflinger als 3 jarige en mijn fjord als veulen. Beide nu 27 en 20 jaar oud.



Ik vind de markt eerlijk gezegd iets te risico vol en dat hebben mensen in mijn omgeving ook afgeraden dus ik heb dan ook niemand die met me mee gaat om te kijken ;/

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:22

anjali schreef:
Zowiezo worden ze goedkoper in het najaar.


ow echt, hoezo is dat?

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:23

Eline_S_S schreef:
Ik zou via via vragen naar hobby fokkers. Mijn staleigenaar fokt paarden uit zijn eigen merries en hengst en komen altijd hele leuke beestjes uit. Wel van allerlei rassen door elkaar natuurlijk. Als ze niet als veulen verkocht worden en hij houdt ze niet gaan ze tot hun 3e de polder in. Het jaar dat ze 3 zijn geworden komen ze terug naar stal en worden ze (door mij oa) beleerd en verkocht. Vaak zijn ze, als ze de basis kunnen qua grondwerk en ohz, voor 1500 verkocht :)



hebben jullie een site of iets dergelijks? Ik wil wel rond vragen maar het is natuurlijk lastig om daar tussen te komen

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:25

anjali schreef:
cissy schreef:
Staan er al een paar te koop op de 1e bldz van de bokt markt

Bedoel je die 11jarige draver voor 1500 euro? Zou wel wat kunnen zijn voor ts.Er staat ook nog een kwpn-merrie die nog goedkoper is,maar moeilijk schijnt te zijn. Als je in staat bent een moeilijk paard te corrigeren,dan heb je keus genoeg voor dat budget.En verder dus een heel jong of een heel oud paard.



Gevonden! En gecontacteerd

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:25

Eline_S_S schreef:
Nee dat helaas niet... Hij heeft nog net een Nokia telefoon haha. Verkoop gaat zoals ik al zei vaak via via. Ik zet er af en toe een te koop op Facebook of bokt, maar daar blijft het ook bij haha. Welke regio zit je?


Noord holland

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:28

Eline_S_S schreef:
Ohja, wij in het noorden van Drenthe. Wellicht kun je op Facebook in paardengroepen wat oproepjes plaatsen?



Maakt mij niet uit om een stukje te rijden hoor. Ga binnenkort ook in Antwerpen kijken naar een paardje, dus mocht je iets in de aanbieding hebben hoor ik het graag

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:30

minouesmee schreef:
Zowiezo worden ze goedkoper in het najaar.


ow echt, hoezo is dat?[/quote]
De paarden gaan dan van het weiland af naar stal.[/quote]


en dan worden ze goedkoper? Omdat de stalling goedkoper is of iets dergelijks, of juist duurder en ze er vanaf moeten? haha

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:30

Marie111 schreef:
Heb je ook al nagedacht over de kosten die komen na de aanschaf van je Paard?

Inentingen, hoefsmid, voer, etc.
Heb je daar ook budget voor?



ja.

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:33

Tamsin schreef:
Er is een gezegde: een paard is waard wat een gek er voor geeft. Laat je dus niet gek maken met al die fantasie prijzen :)



wat bedoel je daarmee?

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 18:36

minouesmee schreef:
Nee de stalling is duurder dan het paard op een weiland laten staan. Dus dan willen ze er sneller vanaf dan dat ze op het weiland staan.



daar had ik totaal niet aan gedacht, thanx!

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 19:03

xVerax schreef:
Misschien kun je ook eens kijken bij paard zoekt baas? Die hebben een adoptieconstructie waardoor het allemaal wat goedkoper is.



Klopt heb ik ook al aantal keer gecontacteerd

Don't call it a dream call it a plan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, dalena, dandy123, henshem, L_Flo, Norrit, scrabbel en 43 bezoekers