Wat is jouw paarden droom?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 13:53

Heei,
Mij lijkt het leuk om al jullie paarden dromen te horen! Ik zal eerst even mijne vertellen: het liefst zou ik later een leuk boerderijtje willen met m'n paarden aan huis, ik zou dan 3 paarden willen: een mooi groot paard bijvoorbeeld een nrps, dan een super leuke fjorden merrie. en oh my god m'n grootste droom: een veulen van die fjorden merrie en dan gekruisd met een lewitzer <3 maarja dat is zo'n grootste droom, die noooit uit gaat komen waarschijnlijk, en ja dan natuurlijk als ik kinderen zou hebben het liefst ook nog een shet erbij :D

En wat is jullie droom?

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.


Kairos
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:56

Een eigen Haflinger of Fjord. Mag echt flink koppig zijn, maar niet gemeen. Liefst wel een met een beetje levenservaring (oud-manegepony van plusminus 15), maar niet afgetrapt en wel. Je moet er zeg maar met de juiste begeleiding nog wel een M proef mee kunnen rijden. Ik heb liever een oud manegepony die verder wel goud waard is en waar niet veel fout aan kan gaan, dan een jong sportpaard waar ik nog teveel aan kan verpesten. En ja, met de juiste begeleiding moet alles kunnen, maar als eerste eigen paard lijkt me een oud manegepony toch wat fijner.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:59

Fjord x lewitzer. Laat me raden: Felinehoi kijker? :+

Ik ben vrij realistisch: heb net een veulen gekocht en zou het erg fijn vinden als we nog minimaal 25 jaar lekker samen kunnen groeien in de dingen die we leuk vinden. Wedstrijden rijden, lekker buitenrijden, op vakantie... Oh, en liefst zonder blessures of andere narigheden.
Als ik de loterij (minder realistisch) win wil ik hem ook wel graag aan huis, maar dan wel enkel een ruime plek die binnen mijn eisen en smaak past, en waar ook voldoende ruimte is voor een eb en vloed / agterberg bodem buitenbak. Binnenbak erbij zou ook leuk zijn :D En dan nog een leuk tweede paard erbij, liefst een zwarte of valk PRE hengst!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:03

Ik wil ooit een cross rijden.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:05

Pas de deux rijden met mijn 2 Clydesdales bij voorprogramma van Chio Aachen :')
Niemand zei dat het realistisch moest zijn toch?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:08

Granoek: ik zou komen kijken, lijkt me echt briljant gaaf!


edit: mijn eigen paard droom was vanaf het moment dat ik met dit paard wedstrijden ben gaan rijden M startgerechtigd worden. Gezien we nu L2+3 zijn, komt dat nu toch wel dichtbij :D

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:15

ohhh dan hebben we een supporter whieee :D

JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:20

oehh leuk topic!
Omdat ik binnenkort een eigen paardje krijg, heb ik me voorgenomen dat ik over 1 jaar minimaal 1 keer neckrope heb gereden en, springen met neckrope lijkt me echt heel gaaf! Verder wil ik graag een goede band met het dier krijgen! ;) <3

KirstenHorse

Berichten: 1290
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:58

Mij lijkt het heel mooi en dankbaar om een jonge pony op te leiden in dressuur, springen en cross en dan rond een jaar of 12 te verkopen aan een jong talentvol meisje die met deze leermeester kan groeien en veel plezier beleeft!

Nelis M2+1

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:07

Mijn eigen jonge springpaard hebben! Die samen met een shetlandveulentje staat.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Marizi

Berichten: 448
Geregistreerd: 08-06-15
Woonplaats: Santa Rosa

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:24

Ik hoop ooit te kunnen stellen dat ik geen angstige ruiter meer ben. Daar droom ik echt van. Geen spanningen meer hebben. Alleen maar genieten.

Verder droom ik ervan nog vele jaren van de paardensport te kunnen genieten (dat is mede afhankelijk van het al dan niet overwinnen van mijn angst).

Kindness is Free! Sprinkle that stuff everywhere ;)


Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:12

De droom van mijn paarden aan huis te hebben is al uitgekomen.

Nu is het mijn droom om mijn twee paarden volledig via positieve bekrachtiging en zonder druk op te voeden/ te heropvoeden en hen tot twee sterke rechtgerichte gezonde paarden te trainen, waarmee ik om te beginnen aan de hand allerlei klassieke dressuuroefeningen wil kunnen doen en uiteraard ook leuk op stap kan en hopelijk ooit buitenritten op neckring maken. En ikzelf ook nog beter leren zitten en rijden. Dit wordt een levenswerk maar uiteindelijk zal de weg die we bewandelen het belangrijkst zijn en het resultaat volgt dan wel vanzelf ben ik van overtuigd. Je bent toch ook nooit klaar daarmee dusja. En ik hoop ook duotrainingen met beide paarden tegelijk te kunnen doen, dat vind ik altijd zo mooi. Allemaal in vrijheid dus.

Naar bepaalde rassen heb ik niet echt een megadroom. Als jong meisje was mijn lievelingspaardje (16 jaar geleden of langer is dat al) een valkkleurige ruin. Bijgevolg heb ik wel een extra zwak voor die kleur. Ik val enkel op breder gebouwde paarden, dus als ik ooit een breder gebouwd en valkkleurig paardje tegenkom in de verre toekomst als ik misschien nog maar 1 paard heb en terug een tweede bijzoek, dan zou dat ook een kleine droom zijn die uitkomt. Maar uiteindelijk is karakter voor mij het belangrijkst en heb ik uiterlijk niet zoveel eisen, behalve dan dat het een breder gebouwd paard moet zijn.

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:53

Ik zou graag willen dat mijn fjord nog minimaal 10 jaar meegaat. En ik wil mijn Arabier zo opleiden (zowel op de grond als onder het zadel) dat hij een prettig paard is om mee te werken. Voor ervaren als onervaren ruiters

En twee gezonde, gelukkige paarden natuurlijk :D

IG: @arabierjoep

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:57

Heel knullig misschien maar, ik wil mijn half Arabier leren begrijpen, leren waarom hij de meest normale dingen (nou ja dingen die hij eigenlijk gewoon gewent is) ineens dood eng vindt.
Ik wil mijn maatje compleet kunnen steunen met zijn gebruiksaanwijzing met gebruiksaanwijzing.

nicole_floor

Berichten: 3231
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:02

Hobby matig paarden opleiden tot zz niveau springen of z sgw. En af en toe een keer internationale wedstrijd mee pakken in Nederland. Af en toe een keer een leuk sportpaard veulen fokken en dan zelf weer op leiden tot verkoop. Lijkt me best wel realistisch toch? Nu het geld nog of ik moet toevallig mijne huide sportpaard voor veel geld kunnen verkopen :')

Owja en een beetje hobby matig leuke, goeie en echte kindvriendelijk new forest pony's fokken voor de (top) sport.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:17

Leuk topic.

Ik ben denk ik na jaren goed op weg naar het bereiken van mijn paardendroom. Vroeger was dat een eigen paard / pony. Die heb ik inmiddels. Door omstandigheden is dat verschoven naar samen plezier beleven en ontspannen en angstvrij rijden. Dat is nu aardig aan het lukken, na lange tijd. Verder zou ik graag meer tijd hebben voor ponylief.
En als ik even heel onrealistisch ga dromen: boerderijtje met paarden aan huis en in vrijheid (zonder zadel, met bv enkel neckrope) kunnen rijden en zo lange ritten maken door de mooie natuur

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:22

Hier zijn al mijn paardendromen bijna allemaal eigenlijk al wel uitgekomen. paarden aan huis, mijn eigen veulen zadelmak gemaakt en uitgebracht op wedstrijden. En heb ik nu sinds twee jaar echt een super fijn paard! Mijn droom is dan nog dat ik met dit paard nog vele jaren samen mee kan rijden, dat ze gezond blijft.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:07

Ik heb precies zo'n topic ook al aangemaakt.. ik zal eens kijken of ik m terug kan vinden

Edit: [YRT] Jouw paardendroom!
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 30-08-18 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ikbencarmen

Berichten: 278
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Re: Wat is jouw paarden droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:18

Ik droom van een eigen paard waar ik heerlijke bosritten mee kan maken.

Lizzy, mijn kleine vriendinnetje.
/3 }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, StalNollie, tinker_sally en 43 bezoekers