Masseren

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Masseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 16:11

Hoi Bokkers,

Ik heb een verzorgshetlander van 21 jaartjes. Nu is het zo dat we toch merken dat ze ouder wordt. We willen haar gaan masseren om ontspannen te worden en haar lekker los te maken. Nu is de vraag aan jullie: Hebben jullie goede tips, of leuke ideeën?

Ik hoef geen tips over boeken die ik kan kopen.
Groetjes,
Sophievhouw

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Masseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:27

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Masseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:34

De TTouches van Linda tellington jones zijn vrij makkelijk om te leren, op internet(Youtube o.a.)moet daar meer dan voldoende informatie over te vinden zijn ;)

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:52

Tis niet écht masseren, maar misschien heb je er iets aan. Namelijk D-touchen. Het ontspant de spieren heel erg. Door een een rondje te draaien(zo te zeggen, van 9 uur een heel rondje, tot 6 uur) met je vingertoppen of handpalm te maken. Een beetje moeilijk uitleggen zo, maar misschien kun je er iets over vinden. :)

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 22:01

HappyHorse4 schreef:
Tis niet écht masseren, maar misschien heb je er iets aan. Namelijk D-touchen. Het ontspant de spieren heel erg. Door een een rondje te draaien(zo te zeggen, van 9 uur een heel rondje, tot 6 uur) met je vingertoppen of handpalm te maken. Een beetje moeilijk uitleggen zo, maar misschien kun je er iets over vinden. :)


Dankjewel! Ik ga het morgen meteen uitproberen