Rijden op shetlanders

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michelle_j

Berichten: 1
Geregistreerd: 28-04-18

Rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 20:23

Hoii, ik rijd af en toe op een shetlander, (Ik ben zelf redelijk klein en weeg niet veel, daarbij is de shetlander ook best groot en sterk) niet heel intensief dus wel af en toe wat buitenritjes en dat vind ze harstikke leuk. Ik ben benieuwd wat jullie (in het algemeen) vinden van het feit dat mensen op shetlanders rijden. Ik zelf ben van mening dat het wel gaat maar dat je de shetlander niet tot last mag zijn, dus wanneer je te groot/zwaar bent er dan ook echt niet meer op. *\o/*

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:31

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:34

Ik vind dat shets dezelfde zorg verdienen als alle andere pony en paardenrassen. Met een ruiter die niet te groot is, en die zodanig van gewicht is dat het dier niet veel meer als 15% van zijn eigen gewicht hoeft te dragen. Zeker niet over de 20%. Dat is een gewicht van pakweg 30 tot 40 kilo, de ruiter, zadel en alles moet daar imo onder blijven.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:22

Ook ik heb vrij lang nog op de kleinere pony’s gepast en met mijn oude gewicht van 43 kg als volwassene ook nog op een D pony
Het ligt er echt aan hoe groot en zwaar je bent wat wel/niet kan

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:46

Afbeelding

Afbeelding
Voor mijn grote shet 105 is mijn max 40 kilo en ong 150.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Rijden op shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:34

Ik heb vroeger op een shetlander gereden, omdat iedereen zei dat ik nog wel paste. Gelukkig ben ik zelf verstandig geweest en ben ik er mee gestopt gezien ik wel degelijk te groot was :\ Mijn mening is dat op Shetlanders rijden oké is als het maar past, maar bij heel veel Shetlandruiters hebben ze zelf niet door (of willen ze niet doorhebben) dat ze eigenlijk veel te groot zijn. :(