Beginnersbenodigdheden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Beginnersbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 21:51

Hoi bokkers

Mijn stiefzus wilt gaan paardrijden en rijdt deze week samen met mij haar eerste rijles. Ze heeft vroeger nog wel gereden. Welke spullen heeft ze allemaal nodig? Je zou denken dat ik dat misschien zelf van mezelf van vroeger nog weet maar ik ben het vergeten :+ .

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)


Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Beginnersbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:52

Een cap, rijbroek en laarzen of jodhpurs met chaps.

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Re: Beginnersbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 21:59

Zou ze ook iets anders aan haar voeten kunnen doen dan rijlaarzen of jodhpurs voor die ene keer?

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Beginnersbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:03

Dat zou kunnen, als er maar een hakje op zit. Anders dan glijdt ze door de beugels heen.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:07

GoldenWings schreef:
Zou ze ook iets anders aan haar voeten kunnen doen dan rijlaarzen of jodhpurs voor die ene keer?

Als het eenmalig is hoef je in principe niets aan te schaffen. Op de manege kun je vaak een cap lenen of huren. Je kunt rijden met een legging, tregging of joggingbroek, in plaats van een rijbroek. Zorg er voor dat deze gemaakt is van een gladde stof en geen ritsen, zakken of drukknopen heeft, om wrijving en beschadiging van het zadel te voorkomen. In plaats van rijlaarzen of jodhpurs, kun je stevige schoenen of laarzen dragen met een kleine hak en met zolen welke een profiel hebben en hierdoor niet te glad zijn. Gympen zijn niet geschikt.
Laatst bijgewerkt door Chabby op 22-07-18 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:08

Bij ons komen ze de eerste lessen gewoon in een strakke (spijker?)broek, schoenen met hak, en wij hebben caps beschikbaar.

Wellicht even navragen wat zij hebben, want eerlijk gezegd is het zonde als je spullen aanschaft en ze het al even daarna niets meer vindt.

Rijbroek, laarzen, cap zou je nodig hebben- op marktplaats en de bokt markt kun je ook tweedehands goede spullen vinden

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:10

khirshanta schreef:
Bij ons komen ze de eerste lessen gewoon in een strakke (spijker?)broek, schoenen met hak, en wij hebben caps beschikbaar.

Zelf zou ik een spijkerbroek afraden door de naden aan de binnenkant van het been. Zolang het maar gemakkelijk zit en niet knelt.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Beginnersbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:24

In principe heeft ze inderdaad niks nodig. Rij zelf regelmatig in een spijkerbroek of wat ik dan toevallig aan heb.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:09

Chabby schreef:
khirshanta schreef:
Bij ons komen ze de eerste lessen gewoon in een strakke (spijker?)broek, schoenen met hak, en wij hebben caps beschikbaar.

Zelf zou ik een spijkerbroek afraden door de naden aan de binnenkant van het been. Zolang het maar gemakkelijk zit en niet knelt.


Mijn ervaring is dat de stof wat steviger is, waardoor ze minder snel last krijgen van 'velletjes tussen stijgbeugelriemen', dan bij bijvoorbeeld een normale legging.

Zels rijd ik meestal met spijkerbroek, persoonlijk geen last van de naden- ik rijd niet met laarzen of chaps

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 00:18

Ok bedankt voor de snelle reacties :D .

Niemand is perfect. Ik ben niemand. Ik ben dus perfect! ;)


dotje123

Berichten: 27
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: Nederland

Re: Beginnersbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:58

Hier komen ze meestal in een joggingsbroek en schoenen met hak. Cap krijgen ze te leen

Gypsy gold does not chink and glitter. It gleams in the sun and neighs in the dark.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers