Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 22:45

Hooihooi!
Ik wil deze zomervakantie graag op ruiterkamp/ponykamp/etc, maar weet nog niet echt hoe ik dit ga aanpakken, dus dacht ik begin op Bokt.

Ik ben al geweest op T Reelaer en de Boschhoeve.
Ik ben zelf 16 jaar.
Regio maakt niet uit, zelf woon ik in Arnhem.
Ik heb geen eigen paard die ik kan meenemen.
Als je iets weet dat geen kamp is, maar bijvoorbeeld met een klein groepje een trektocht houden of iets, kun je sowieso reageren zonder hieronder te kijken want hier ben ik sowieso geïnteresseerd in. Wat hieronder staat is vooral voor pony- of ruiterkampen.

Pré:

-Veel buitenritten
-1 of meerdere keren springen
-Niet al te grote groep
-Zelfstandigheid (niet continu aan het handje worden gehouden)
-Ongeveer een week

Liever maar hoeft niet:

-Bij de Boschhoeve heb je bijvoorbeeld echt een eigen 'huisje' met een paar mensen i.p.v een paar zalen waar iedereen slaapt, dit vond ik zelf erg fijn toen.
-Hele week eigen paard

Alvast bedankt! *\o/*

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:53

Treekhoeve is dat niet iets? Heb je een sgw week. Vond ik altijd tof!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6633
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:01

Ik kan je zelf de Eekwal aanraden (http://www.eekwal.nl). Het ponykampdeel van de site is laatst helemaal aangepast, dus daar is veel up-to-date informatie te vinden!

Het voldoet in ieder geval aan al je voorkeuren en daarnaast is er ook sprake van de eigen huisjes waar je met 6 tot 8 personen slaapt. Daarnaast heb je ook zo goed als het allemaal kan de hele week je eigen paard :)

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er zelf 10 jaar ( :o ) op ponykamp geweest en ben deze zomer voor het 3e jaar leiding! :j

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 23:15

@sterreke: Ik heb even gekeken en het is zo te zien vooral wedstrijdgericht, ik zoek meer een kamp dat vooral om lol maken gaat. Toch bedankt!
@nadja: Eekwal lijkt me erg leuk, heb het weleens voorbij zien komen, maar nooit serieus naar gekeken. De site doet het niet atm, als ie het doet zou ik er naar kijken. Ik lees veel over dat mensen daar al een tijd komen etc, maar zijn er dan niet veel groepen die zegmaar elk jaar samen komen?

LovesSam

Berichten: 628
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:30

pmo instructieweken? Sommige zitten al vol, maar wellicht zit er nog een datum bij die je kan?

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 05:14

Trektocht bij Les Chevaux?

Andriella

Berichten: 77
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:05

Weidemaatje schreef:
@sterreke: Ik heb even gekeken en het is zo te zien vooral wedstrijdgericht, ik zoek meer een kamp dat vooral om lol maken gaat. Toch bedankt!
@nadja: Eekwal lijkt me erg leuk, heb het weleens voorbij zien komen, maar nooit serieus naar gekeken. De site doet het niet atm, als ie het doet zou ik er naar kijken. Ik lees veel over dat mensen daar al een tijd komen etc, maar zijn er dan niet veel groepen die zegmaar elk jaar samen komen?



nee hoor valt mee en over algemeen neemt iedereen elkaar op in een groep als die er wel zijn, maar tot nu toe dit jaar zowel groepjes als nieuwe gezichten geweest en iedereen deed alles gezellig samen. De kampen hier zeker aan te raden! Altijd gezellige sfeer op de manege en je doet er vele leuke dingen. Zelf ook jaren op kamp geweest met super veel plezier en nu ook terug als leiding. Ik kom er zelfs nog buiten kampen om langs in bijv weekenden of vakanties.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke paardenvakantie is geschikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 01:59

Okee bedankt voor de info!

Ik zit nu meer te denken, na een internetsearch, aan erve meenderinkboer. Iemand hier ervaring mee?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6633
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:07

Weidemaatje schreef:
@nadja: Eekwal lijkt me erg leuk, heb het weleens voorbij zien komen, maar nooit serieus naar gekeken. De site doet het niet atm, als ie het doet zou ik er naar kijken. Ik lees veel over dat mensen daar al een tijd komen etc, maar zijn er dan niet veel groepen die zegmaar elk jaar samen komen?


Sorry voor de late reactie, vakantie! :D

Inmiddels doet de site het weer, dus wellicht kun je die nog eens doornemen. Er zijn inderdaad veel mensen die terug komen (omdat het zo leuk is :j ), maar dat betekent eigenlijk helemaal niet dat er groepjes zijn of dat je er niet bij hoort. Het grappige is dat een groot deel van de leiding elkaar ook via ponykamp heeft leren kennen, terwijl ze er oorspronkelijk met een heel ander groepje kwamen. Mijn ervaring is dus dat je echt heel snel nieuwe mensen leert kennen, want je hebt uiteindelijk wel allemaal dezelfde passie.