Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
princequillo
Fotograaf

Berichten: 2449
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:21

MarliesV schreef:
princequillo schreef:
Maar even serieus, wat voor manegehouder laat dit nog zo lang doorslepen als het echt zo erg is als TS beweerd, en er met de ouders niet verder te komen is? Dat is echt wel laks gedrag. Het is een bedrijf en geen "openbare" ruimte zoals de ouders beweren, het is geen park of dergelijke. Op een bedrijf gelden gewoon regels waar de klanten en bezoekers zich aan horen te houden, en doen ze dat niet, dan heeft manegehouder dus het recht om hen de toestemming op het erf te ontkennen.


Absoluut eens, maar wie is de TS in dit verhaal?

Een jaloerse 13 jarige die vind dat de 9 jarige teveel vrijheid heeft gekregen en daar nu lekker een relletje van maakt op Bokt? Alles even extra aandikken en misschien zelfs wel wat dingen uit de duim zuigend? Terwijl het in de werkelijkheid prima mee lijkt te vallen?

Of iemand die de ins en outs kent omdat ze nou is betrokken bij de bedrijfvoering?

Hoe kan de TS weten als manegeruiter welke gesprekken er zijn geweest en wat daarin is gezegd?

Wij horen het maar van 1 kant en gezien de situatie vind ik het niet netjes dat een lesklant op deze manier over iemand praat en er vooral om kan lachen.


Daarom zeg ik ook, "als het echt zo erg is als TS zegt". Ik weet uit ervaring dat een heleboel wat op internet beweerd wordt niet helemaal waar is, maar een heleboel wat hier op Bokt staat is misschien wel niet zo netjes om over anderen te delen (daarom is het ook zo mooi dat het anoniem is). Dat allemaal even terzijde, laten we ervan uit gaan dat TS de waarheid spreekt, in dat geval snap ik de manegehouder gewoon niet. Het komt een beetje laf over als je niets aan een "terrorklant" doet alleen maar omdat de ouders het aan hun laars lappen en zomaar statements gebruiken zonder dat die op de waarheid berusten. Kom op zeg, is het zijn bedrijf of die van de ouders van een 9-jarige?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:15

GoldenWings schreef:
Wie zegt dat ik jaloers ben? Wie zegt dat ik 13 jaar ben? Wie zegt dat ik een rel wil starten? Niemand? Ok, laten we dan on topic blijven a.u.b!


Jij bijvoorbeeld, althans dat van het 13 zijn, over jaloers zijn ga ik geen oordeel vellen want dat zou ik niet weten.

GoldenWings schreef:
Als dertien jarige vind ik dit heel dom dat je zomaar dingen gaat beginnen te bestellen op het internet. Wel goed dat het paard nu in goede handen is :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:22

Je hebt die zin niet goed begrepen; daar heeft Goldenwings het over een dertienjarige, niet haarzelf.

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:30

Wat een bijzonder verhaal. Weet je zeker dat het klopt wat je vertelt?
Het lijkt mij namelijk dat de manegehouder zulke klanten/kinderen wegstuurt.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:39

Kuggur schreef:
Je hebt die zin niet goed begrepen; daar heeft Goldenwings het over een dertienjarige, niet haarzelf.


Misschien, maar dan heeft ze het wat vreemd neergezet. Ik kom echter wel vaker berichten van haar tegen en ik heb in elk geval een heel sterk vermoeden dat ze rond de 13 zal zijn en wat rijk aan fantasie is met wel meer verhalen over vervelende penny's.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier op een manege zulke praktijken toegestaan worden. Nergens trouwens.

Ik wil je niet afvallen ts maar ik ben bang dat je jouw manege in een kwaad daglicht zet zo en waar je rijdt is zo terug te vinden.

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:47

Ik kan me het ook niet echt voorstellen dat een 9jarige deze dingen doet. Hoe raar de kinderen tegenwoordig ook zijn. En als de ouders een beetje verstand hebben, zullen ze ook echt wel wat doen, mocht het echt zo ver gaan als alleen op pad met een paard, manen afknippen, opjagen enz. En al helemaal de eigenaar! Denk dat hij dan ook wel klachten krijgt van klanten, niet? Dat ze overdrijft, kan best. Maar als het écht zo is als TS beschrijft, dan moet er wel snel iets gebeuren. ( En wat hebben sommige tegen 13jarige. _O- )

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:52

@ TS, ofwel Goldenwings..

Als ik de rest van je Posts en topics die je geopend hebt bekijk, gok ik zo dat je niet ouder zal zijn dan een jaar of 14 :+ Nu geeft dat niks, we zijn allemaal puber en penny geweest! Maar hou op met ‘zwarte hengsten’ verhalen, kleine zusjes verhaaltjes en andere wilde verhalen die je zelf verzint (zoals ook dit topic weer) want je zet jezelf echt een beetje voor schut :Y) :+

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:54

De manegehouder moet ze gewoon wegsturen, het kind plus de ouders. Gewoon wegwezen en nooit meer terug komen. Maar ik vind het een sterk verhaal. Kan mij niet voorstellen dat er maar iemand is die zoiets toestaat.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:59

Ik heb niets tegen 13-jarigen Anastasia, was ooit zelf een 13-jarige :D
Spoiler:
wel erg lang geleden

DonB

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-18
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:40

Geloof er geen reet van

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:44

Ik geloof wel dat Percy ooit dertien was.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:49

Misschien moet het meisje gewoon eens een goed bord groentesoep eten :Y) dat helpt vast!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:54

Kuggur schreef:
Ik geloof wel dat Percy ooit dertien was.

:D

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:06

GoldenWings schreef:
Ik ben het gisteren aan de manege eigenaar gaan zeggen. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij een grondig gesprek met ouders en het kind gaat voeren.



Was jij dan de enige van alle mensen die daar op de manege rond lopen, die dit van dit meisje zag en wist?
Niemand anders zag en wist dit, en deed er wat mee?
Jij bent de enige die dit aan de manege eigenaar heeft gezegd, en dus komt er nu een grondig gesprek.
In feite heb jij dus de manege gered van een heel akelig en naar meisje wat paarden mishandelt!

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:43

Barbet schreef:
GoldenWings schreef:
Ik ben het gisteren aan de manege eigenaar gaan zeggen. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij een grondig gesprek met ouders en het kind gaat voeren.



Was jij dan de enige van alle mensen die daar op de manege rond lopen, die dit van dit meisje zag en wist?
Niemand anders zag en wist dit, en deed er wat mee?
Jij bent de enige die dit aan de manege eigenaar heeft gezegd, en dus komt er nu een grondig gesprek.
In feite heb jij dus de manege gered van een heel akelig en naar meisje wat paarden mishandelt!

De manege eigenaar heeft tegen mij gezegd dat er al meer mensen hem over het meisje hebben aangesproken. Hij heeft al enkele mails naar de ouders gestuurd maar die reageerden nooit. Als de ouders hem blijven negeren, gaat hij het meisje wegsturen.

Simoontje04
Berichten: 107
Geregistreerd: 06-01-18

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:36

Het is toch te gek voor woorden dat een 9 jarig kind dit doet en daarbij is dit van ieder kind of volwassene te gek voor woorden. Ik snap echt niet dat die ouders denken dat dit zomaar kan :n -:(-

FrieJ
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Wilrijk (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:04

TS, ik rijd ondertussen al 9 jaar op dezelfde manege als jij, afleidend uit al je vorige posts over Iowa, Waika, Dita, Wodan en Adriaan. Ik heb er nu al 2 jaar een halve stal. Ook geef ik er af en toe groepslessen, dus ik wordt wel up-to-date gehouden over mogelijke gebeurtenissen op de manege.

Ik twijfel enorm aan de geloofwaardigheid van je verhaal... Er is bij ons niemand die zomaar (en onopgemerkt) manegepaarden of eigenaarspaarden uit de stal haalt of stukken van manen/staarten afknipt. Ook in de weides paarden opjagen kan niet onopgemerkt, aangezien deze allemaal grenzen aan de manege en goed in het zicht liggen. We hebben geen gepensioneerde manegepaarden op stal staan, dus daar stiekem mee rijden is ook moeilijk. Paarden die op pensioen gaan en niet meer in de lessen meelopen, mogen van hun oude dag genieten op de wei.
Buiten wandelen met manegepaarden mag in groep vanaf je gevorderd bent, als je je eigen paard hebt is dit je eigen verantwoordelijkheid.

Ook kan ik me niet inbeelden dat de paardeneigenaars en manegehouders dit zomaar zouden laten gebeuren. Aan dit soort gedrag zouden sowieso consequenties hangen.

Ik snap dat dit een Young-riders topic is, maar zo'n verhalen verzinnen puur om er reacties uit te halen lijkt mij ook niet echt de bedoeling van dit forum.

(Ook andere dingen die je in je vorige topics vertelt over de manege kloppen niet helemaal.)

Deze reactie is puur als opheldering en als les voor TS dat er ook mensen meelezen die weten hoe het er echt aan toe gaat...

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:39

Barbet schreef:
GoldenWings schreef:
Ik ben het gisteren aan de manege eigenaar gaan zeggen. Hij heeft tegen mij gezegd dat hij een grondig gesprek met ouders en het kind gaat voeren.



Was jij dan de enige van alle mensen die daar op de manege rond lopen, die dit van dit meisje zag en wist?
Niemand anders zag en wist dit, en deed er wat mee?
Jij bent de enige die dit aan de manege eigenaar heeft gezegd, en dus komt er nu een grondig gesprek.
In feite heb jij dus de manege gered van een heel akelig en naar meisje wat paarden mishandelt!


Kan zo in de penny!! *\o/*

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:49

Percy schreef:
Kuggur schreef:
Je hebt die zin niet goed begrepen; daar heeft Goldenwings het over een dertienjarige, niet haarzelf.


Misschien, maar dan heeft ze het wat vreemd neergezet. Ik kom echter wel vaker berichten van haar tegen en ik heb in elk geval een heel sterk vermoeden dat ze rond de 13 zal zijn en wat rijk aan fantasie is met wel meer verhalen over vervelende penny's.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier op een manege zulke praktijken toegestaan worden. Nergens trouwens.

Ik wil je niet afvallen ts maar ik ben bang dat je jouw manege in een kwaad daglicht zet zo en waar je rijdt is zo terug te vinden.


Ik moest hier dan wel weer om lachen. :=


Afbeelding

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:17

Was jij dan de enige van alle mensen die daar op de manege rond lopen, die dit van dit meisje zag en wist?
Niemand anders zag en wist dit, en deed er wat mee?
Jij bent de enige die dit aan de manege eigenaar heeft gezegd, en dus komt er nu een grondig gesprek.
In feite heb jij dus de manege gered van een heel akelig en naar meisje wat paarden mishandelt![/quote]

Kan zo in de penny!! *\o/*[/quote]

Hahaha briljant :')

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:17

FrieJ schreef:
TS, ik rijd ondertussen al 9 jaar op dezelfde manege als jij, afleidend uit al je vorige posts over Iowa, Waika, Dita, Wodan en Adriaan. Ik heb er nu al 2 jaar een halve stal. Ook geef ik er af en toe groepslessen, dus ik wordt wel up-to-date gehouden over mogelijke gebeurtenissen op de manege.

Ik twijfel enorm aan de geloofwaardigheid van je verhaal... Er is bij ons niemand die zomaar (en onopgemerkt) manegepaarden of eigenaarspaarden uit de stal haalt of stukken van manen/staarten afknipt. Ook in de weides paarden opjagen kan niet onopgemerkt, aangezien deze allemaal grenzen aan de manege en goed in het zicht liggen. We hebben geen gepensioneerde manegepaarden op stal staan, dus daar stiekem mee rijden is ook moeilijk. Paarden die op pensioen gaan en niet meer in de lessen meelopen, mogen van hun oude dag genieten op de wei.
Buiten wandelen met manegepaarden mag in groep vanaf je gevorderd bent, als je je eigen paard hebt is dit je eigen verantwoordelijkheid.

Ook kan ik me niet inbeelden dat de paardeneigenaars en manegehouders dit zomaar zouden laten gebeuren. Aan dit soort gedrag zouden sowieso consequenties hangen.

Ik snap dat dit een Young-riders topic is, maar zo'n verhalen verzinnen puur om er reacties uit te halen lijkt mij ook niet echt de bedoeling van dit forum.

(Ook andere dingen die je in je vorige topics vertelt over de manege kloppen niet helemaal.)

Deze reactie is puur als opheldering en als les voor TS dat er ook mensen meelezen die weten hoe het er echt aan toe gaat...


:= Komt me daar toch een aap uit de mouw

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:21

Tja, vermoeden bevestigd als ik deze bokker mag geloven. En, gek genoeg, klinkt deze bokker mij Iers geloofwaardiger in de oren.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:24

Heb al eerder opgemerkt dat me deze situatie ondenkbaar vond op een manege en dus toch gelijk. Wat een verzinsel, gevalletje aandacht tekort := :+

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wat aan te vangen met deze negen jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:24

Hehe was te verwachten dit ben benieuwd of TS nog wat laat weten :=

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:54

biggirl schreef:
Hehe was te verwachten dit ben benieuwd of TS nog wat laat weten :=


Ik voorspel/denk van niét..
Het hele verhaal komt op mij over als fantasie en misschien ook om op niet direct opvallende manier,een bedrijf in diskrediet te brengen.?