Vrijheidsdressuur aanleren?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Vrijheidsdressuur aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 20:39

Hoii,
Ik heb sinds gisteren een verzorg shet, en ik wil hem graag vrijheidsdressuur aanleren, maar weten jullie leuke kunstjes die ik kan aanleren?

Ook ga ik waarschijnlijk proberen te lange lijnen met hem, iemand gaat me dan eerst laten zien hoe het moet en dan, kan ik het zelf straks ook hopelijk, ik hoop dat ik ook mag helpen met het beleren van hem voor de kar :D

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: Vrijheidsdressuur aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:34

Heb je ook toestemming gevraagd aan de eigenaar, want soms kunnen trucjes ook nadelig zijn (dat ze bijvoorbeeld gaan bedelen of het ongevraagd gaan doen)?
Flehmen, voetje geven, basis grondwerk, spagaat,buiging, nee schudden en zeker met een shet zou ik als eerste trucje voedsel weigeren aanleren, dit is een goede basis en zorgt er voor dat ze iets meer geduld hebben.
Ik zou zeker met een verzorgshet geen trucjes zoals steigeren of bokken leren, dit kan heel onhandig uitpakken en het is niet jouw eigen paard.
Veel succes!

Kabayo

Berichten: 13934
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Vrijheidsdressuur aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:43

Wil je niet eerst je verzorgshet een beetje leren kennen?

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 07:22

Kabayo schreef:
Wil je niet eerst je verzorgshet een beetje leren kennen?


Maar ik weet niet wat ik er verder mee kan doen, lange lijnen kan ik niet iemand gaat me daarmee helpen en voor de kar moet hij nog beleerd worden, hij kan ook vrijspringen maar dat ga ik nu natuurlijk nog niet doen

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Vrijheidsdressuur aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:30

heyy Ts,

als ik jou was zou ik het rustig aan doen met je verzorgshet. Begin met lekkere uitgebreide poetsbeurten, knuffelen en wandelen. Daarna kun je aan de basis beginnen zoals voedsel weigeren, netjes stilstaan en aanlopen als jij het vraagt, voetjes geven en dat soort dingen.

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Re: Vrijheidsdressuur aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:04

rustig aan beginnen! meestal begin je pas met dat soort dingen als jullie elkaar een beetje kennen. ga eerst lekker met hem wandelen, poetsen etc etc. dan kan je verder kijken ;)