Leeftijd PonyParkCity

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmaritxx

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-02-18
Woonplaats: Friesland

Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:05

Hoi allemaal, Ik ben nu 13 jaar oud en over een paar weken word ik 14 en ik ben ong 165 cm hoog en ik weer rond de 45/46 kg op het moment. deze zomer vakantie gaan ik en een vriendin naar PPC!

Ik vraag me af mag ik nu nog wel rijden op een pony uit het park? en zo ja, welke pony zou dan geschikt zijn? We zoeken een lieve pony die zowel aan de hand als met rijden lief is en ook het liefst een beetje groot (want dan kunnen mijn broertje (7) en mijn vriendin en ik er aventoe op rijden.


Want in videos op YouTube zie ik ook oudere kinderen rijden etc..
Alvast bedankt :D dit word namelijk onze 1e keer ppc *\o/*
Laatst bijgewerkt door xmaritxx op 11-02-18 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:07

Ik heb begrepen dat er enkel Shetlanders in dit park worden gehouden. Met jouw en lengte en gewicht kun je hier niet op rijden.

xmaritxx

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-02-18
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:08

Chabby schreef:
Ik heb begrepen dat er enkel Shetlander pony's in dit park worden gehouden. Met jouw en lengte en gewicht kun je hier niet op rijden.



Er zijn als het goed is ook grote ponys, en zelf de volwassen kunnen rijden :D ;)

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:09

xmaritxx schreef:
Chabby schreef:
Ik heb begrepen dat er enkel Shetlander pony's in dit park worden gehouden. Met jouw en lengte en gewicht kun je hier niet op rijden.



Er zijn als het goed is ook grote ponys, en zelf de volwassen kunnen rijden :D ;)

Die zijn er wel maar alleen voor de mensen die daar werken.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:11

Je mag maar tot 12 rijden dus volwassenen eijden er zeker niet. En de grote pony’s, tja. Of ze zijn al gereserveerd, of sommige mensen gaan 1/2 dagen vantevoren in een slaapzak daar liggen zodat ze vooraan staan om een grote pony te pakken. Dus reken er maar niet op dat je een grote pony pakt. En op kleine zou ik nieteens meer gaan zitten.

Edit:
‘Groot’ Alsin 1.15.
En je hebt hele kleine shetjes maar die bedoel ik niet. Ik zou nieteens op een shet onder de grootte van die ‘grote’ pony’s gaan zitten

amber_ollie
Berichten: 63
Geregistreerd: 18-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:13

xmaritxx schreef:




Er zijn als het goed is ook grote ponys, en zelf de volwassen kunnen rijden :D ;)[/quote]

De 'grote' pony's die in het park worden uitgegeven zijn zeker niet bedoelt voor volwassenen.

xmaritxx

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-02-18
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:20

amber_ollie schreef:
xmaritxx schreef:



Er zijn als het goed is ook grote ponys, en zelf de volwassen kunnen rijden :D ;)


De 'grote' pony's die in het park worden uitgegeven zijn zeker niet bedoelt voor volwassenen.[/quote]

Ik bedoelde daar zeg maar mee, dat er voor de volwassen ook lessen zijn stond op hun site xD

xmaritxx

Berichten: 6
Geregistreerd: 11-02-18
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:21

Trui schreef:
Je mag maar tot 12 rijden dus volwassenen eijden er zeker niet. En de grote pony’s, tja. Of ze zijn al gereserveerd, of sommige mensen gaan 1/2 dagen vantevoren in een slaapzak daar liggen zodat ze vooraan staan om een grote pony te pakken. Dus reken er maar niet op dat je een grote pony pakt. En op kleine zou ik nieteens meer gaan zitten.

Edit:
‘Groot’ Alsin 1.15.
En je hebt hele kleine shetjes maar die bedoel ik niet. Ik zou nieteens op een shet onder de grootte van die ‘grote’ pony’s gaan zitten


Bedankt voor je antwoord!

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:23

Ja ze hebben wat lessen, maar die zijn op vaste tijden.

De grote pony’s stellen ook niet meer voor dan A pony’s, dus daar kan jij niet meer op rijden. ;)

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:26

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor jou leuker is om op ponykamp te gana als je wil rijden. Ppc is wel leuk maar je kan dan niet rijden.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:35

Ik verplaats je topic van WWW naar YRT waar het topic beter past.

Merr0l
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 02:41

Heyhey,
Ik kom al jaren in ppc, en als je echt daar wilt gaan rijden ga je erg teleurgesteld zijn! Je betaald bakken met geld voor een hele kleine pony en verouderd huisje.
Er zijn wel ponys die aan de grotere/bredere kant zijn maar als je zo’n pony wilt moet je bereid zijn om anderhalve dag van te voren op de parkeerplaats te gaan liggen! Dit is natuurlijk absurd, maar ik ken genoeg meisjes die rond jou leeftijd zijn en daar als het ware op een luchtbedje in de kou gaan liggen.. niet echt een aanrader dus!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 02:46

Ik snap dat je heeeel blij bent naar ppc te gaan, maar als ik dit bovenstaande zo lees ben je eigenlijk net te oud en wil jij toch wel graag rijden? Is het dan niet veel leuker (en leerzamer) om in plaats van ppc naar een ponykamp te gaan samen met je vriendin? Daar zijn grote pony's en begeleiding om te rijden (er zijn ook veel kampen die buitenritten maken, springen, crossen etc!)

_Robin
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: in het midden van ons land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:18

merelvdkruk schreef:
Heyhey,
Ik kom al jaren in ppc, en als je echt daar wilt gaan rijden ga je erg teleurgesteld zijn! Je betaald bakken met geld voor een hele kleine pony en verouderd huisje.
Er zijn wel ponys die aan de grotere/bredere kant zijn maar als je zo’n pony wilt moet je bereid zijn om anderhalve dag van te voren op de parkeerplaats te gaan liggen! Dit is natuurlijk absurd, maar ik ken genoeg meisjes die rond jou leeftijd zijn en daar als het ware op een luchtbedje in de kou gaan liggen.. niet echt een aanrader dus!


Precies. Ik ben er als 10-jarige naartoe geweest en ik was beslist niet groot, maar we hadden de grootste pony genomen die er nog over was. Arme pony, als ik foto's terugkijk was ik veeel te groot. Nee, als je naar ppc gaat moet je niet verwachten te kunnen rijden. Ik vind het geen leuke boel...
Maar op je vraag, ik zou een wat kleinere pony nemen waarop je broertje past, en als hij niet rijdt daarmee gaan wandelen, ook hartstikke leuk!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:21

Super leuk dat je naar PPC gaat! Helaas (zoals je hierboven al ziet staan neem ik aan) mag je rijden tot je 12e. MAAR je kan ook loop pony's nemen! Dat kan ook heel erg leuk zijn! :j In ieder geval alvast veel plezier! :)

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:33

Ik zag een keer een filmpje op Youtube van 2 meisjes van 18 die zelfstandig (rijbewijs) naar PPC gingen om daar vervolgens te gaan wandelen met shetlanders. Ik zelf snap dit niet. Steek je geld dan in een leuk paardenkamp. Als je kleine kinderen hebt is het natuurlijk erg leuk, maar al die 14/15 jarige meisjes op die pony's met de voeten bijna aan de grond....

Merr0l
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 03:59

Debbie00 schreef:
Ik zag een keer een filmpje op Youtube van 2 meisjes van 18 die zelfstandig (rijbewijs) naar PPC gingen om daar vervolgens te gaan wandelen met shetlanders. Ik zelf snap dit niet. Steek je geld dan in een leuk paardenkamp. Als je kleine kinderen hebt is het natuurlijk erg leuk, maar al die 14/15 jarige meisjes op die pony's met de voeten bijna aan de grond....


Ken ook zoveel meiden die dit doen, zo is een vriendinnetje van mij 18 en gaat volgend jaar al iets van 4 keer naar PPC, waarvan een keer zelfs twee weken. Is een duur grapje zeg, kan je bijna een eigen paard van kopen! Ik ben tot twee jaar geleden ook heel vaak geweest, totdat mijn lievelingspony overleed, sindsdien vind ik er echt niks meer aan! vind het zelfs pijnlijk om sommige ponys daar te zien. Vele zijn erg stijf of hebben andere mankementen, vroeger waren ze ook allemaal echt veelste dik!
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb daar vroeger wel echt de tijd van mijn leven gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:51

Ik zou het echt niet doen! De 'grote' ponys zijn (zoals al eerder gezegd) ook gewoon A ponys waar jij niet op gaat passen. De 'rijlessen' voor volwassenen stellen volgensmij niks voor, en is alleen maar een rondje stappen. Ik zou dus als je wilt rijden zeker niet naar ponyparkcity gaan!

W_Rosa
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:18

Hoi Allemaal, volgensmij kennen jullie de regels niet echt. Je mag tot 60 kilo en 170 cm op een pony. Afhankelijk van hoe groot en zwaar je bent, zullen ze een pony voor je uitkiezen waar je dan natuurlijk op mag rijden! Er zit geen leeftijd aan gebonden dus als jij 17 bent, minder dan 60 kilo weegt en korter dan 170 cm bent mag je gewoon een pony. De ouders/volwassenen kunnen een ritje maken op een paard.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie!

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:40

W_Rosa schreef:
Hoi Allemaal, volgensmij kennen jullie de regels niet echt. Je mag tot 60 kilo en 170 cm op een pony. Afhankelijk van hoe groot en zwaar je bent, zullen ze een pony voor je uitkiezen waar je dan natuurlijk op mag rijden! Er zit geen leeftijd aan gebonden dus als jij 17 bent, minder dan 60 kilo weegt en korter dan 170 cm bent mag je gewoon een pony. De ouders/volwassenen kunnen een ritje maken op een paard.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie!


Volgens mij ken jij de regels niet echt. :')

Er staat zelfs op de website, dat de pony's geschikt zijn voor kinderen tot ongeveer 12 jaar.

60 kilo en 1.70 is echt het belachelijkste wat ik ooit heb gehoord. _O-

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:42

Ik lees net in een ander topic dat er 1 B/C pony is en de rest is kleiner.....

haha 170 lang en 60 kg yeah right!! Het is voor kids tot 12 jaar.

W_Rosa
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:36

Ja klopt het is natuurlijk de bedoeling dat er kinderen rot 12 jaar op zitten maar in de praktijk zijn ze soms 15 jaar

W_Rosa
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:39

Maar het is wel echt zo dat je tot 170 cm en 60 kilo op de pony's mag. Ik vind het zelf ook een beetje raar, maar dit is 1 van de nieuwe regels. Een andere regels is bijvoorbeeld dat je per huisje nog maar 1 grote pony mag.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:05

W_Rosa is zojuist geregistreerd, dus het lijkt me een nep account.

TS, met jouw lengte en gewicht is het niet meer vriendelijk voor de pony's om erop te gaan rijden. Dat andere kinderen dit wel doen, betekent niet dat het correct is en jij het ook maar mag doen. Als je het leuk vindt om met ze te wandelen kun je gewoon naar PPC. Als je graag wilt rijden kun je het beste een leuk ponykamp uitzoeken. Succes! :)

W_Rosa
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Leeftijd PonyParkCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:11

KristenHorse ik ben geen nepacount. En ik ben niet te zwaar, want een grote Shetlander kan gewoon 50 kilo dragen. Ze zijn misschien klein, maar wel heel sterk. En ik snap dat het niet de bedoeling is dat er lange, zware en oudere kinderen op zitten, maar ponyparkcity heeft het ook niet goed geregeld dat ze dat laten gebeuren. Iedereen doet trouwens heel bot tegen me, maar ik vertel alleen maar feiten.
En ik denk dat lang niet iedereen zich altijd goed aan de regels houdt . Als ik die pony goed behalve is het toch geen probleem? Ik ga heus niet de hele dag door het park crossen met mijn pony.