Bloeden boven de kootholte

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roosje02
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-18

Bloeden boven de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 13:33

Gisteren toen ik mijn paard aan het poetsen was, zag ik een stukje zand boven zijn kootholte. Maar toen ik dichter ging kijken, leek het op een doorn. Dus trok ik het er voorzichtig uit, toen ik dit deed zag ik dat het stuk dat in zijn lichaam zat, veel breder was dan de rest (kheb ook niet lang naar gekeken of zo). Toen ik terug keek was hij aan het bloeden. Omdat ik daarna les had, besloot ik de "wonde" te verzorgen en te wachten op mijn lesgever omdat zij misschien wist wat het was. Zij haalde er NOG iets uit, wat het best te vergelijke was met "een flexibele doorn die een patroon van lichte kleuren had". Het paard had totaal geen last van de wonde ofzo, want we konden er zo aan komen. Mijn lesgever dacht dat het een beestje of een parasiet was. Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Al was het maar om te zeggen wat je best zou doen of een idee wat het is. Alvast bedankt


Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Bloeden boven de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:36

Misschien handig om er een foto bij te zetten, anders is het vrij lastig te zeggen wat het is

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bloeden boven de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:03

Was het niet gewoon een stukje van de spoor?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Roosje02
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 14:07

flappie28 schreef:
Misschien handig om er een foto bij te zetten, anders is het vrij lastig te zeggen wat het is

Ik heb er niet echt een foto van, ik zal een foto nemen als ik er mirgen ben xx

Roosje02
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 14:12

8nnemiek schreef:
Was het niet gewoon een stukje van de spoor?

Nee, denk het niet het is namelijk een wit paard en het eerste stuk dat ik eruit heb gehaald was erg donker. De tweede "doorn" was flexibel, maar wel steviger dan een haar (de spoor is toch de vetlok boven de kootholte? In België hebbeb we er andere woorden voor)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bloeden boven de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:18

Dit zijn de sporen:
https://www.bokt.nl/wiki/Spoor_(paard)
Ze zijn meestal licht van kleur inderdaad, maar kunnen natuurlijk best door vuil of bloed verkleurd zijn.
Ze komen in allerlei vormen voor. Sommige paarden hebben het helemaal niet, anderen hebben dikke, grote sporen, en weer anderen hebben alleen een klein, dun uitsteekseltje.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Roosje02
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 14:56

8nnemiek schreef:
Dit zijn de sporen:
https://www.bokt.nl/wiki/Spoor_(paard)
Ze zijn meestal licht van kleur inderdaad, maar kunnen natuurlijk best door vuil of bloed verkleurd zijn.
Ze komen in allerlei vormen voor. Sommige paarden hebben het helemaal niet, anderen hebben dikke, grote sporen, en weer anderen hebben alleen een klein, dun uitsteekseltje.
ik ga straks naar het paard. Zal foto trekken, weet niet of het erger of beter als gisteren gaat zijn.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Bloeden boven de kootholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:59

Vanwege de leeftijd van de TS (12) verplaats ik dit topic naar Young Rider Talk :)


Roosje02
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 12:02

Het is al vele beter als er voor. We hebbeb het ontsmet en homeoplasmine tegen het nat aan gesmeerd. We houden het de volgende dagen in het oog. (Het was moeilijk om fotos te trekken, dit was de beste)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers