breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 09:04

Resins kun je veelal raw kopen, daar zijn verschillende plekken voor voornamelijk in het buitenland

Breyers kaal heb ik zelf nog nooit gezien :D
Tenzij zelf gestript

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:59

Ik zit te denken om m’n Hollywood dunit & Dun Gotta Gun te verkopen.. alle 2 nieuw in doos.. :(:)

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:25

Ik heb ook weer een nieuwe traditional nadat ik mijn oude heb verkocht. Het is de ''Black andalusian stallion''. Echt super blij mee. Ik vind die mold (Is dat hoe je het noemt?) zo gaaf. Er staat nog een in die mold op mp die ik ook graag wil want dat ziet er volgens mij echt leuk uit samen. En dat paard is sowieso gewoon heel mooi.

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:49

JoukjeV schreef:
Even een vraagje, waar kopen jullie die blanco modellen en wat kosten die?


Resin zijn artist editions. Dus kunstenaars hebben zelf een model gemaakt en laten die in een bepaalde editie gieten. Afhankelijk van de populariteit van de artiest en de grote van de editie wordt de prijs bepaald.
Zodra iemand een model uitbrengt kan je die vaak bij de kunstenaar zelf kopen. (Soms op voorhand, dan moet je nog een half jaar oid wachten tot hij gegoten is.) Prijzen zijn tussen de grofweg 175 euro en 400 euro voor een traditional maat.

Daarnaast kan je ze soms bij de gieter kopen. Resinsbyrandy bijvoorbeeld, of mountainviewstudios.

En de rest van de markt gaat 2e hands. Populariteit kan prijzen grof doen stijgen of dalen. Je kan ze unprepped kopen (onvoorbereid.), dus hoe ze gegoten zijn, zoals bij de kunstenaar. Dan moeten ze nog afgewerkt worden. Bubbeltjes vullen, naden vullen en grondverven.
Wanneer dat gedaan is noem je ze 'prepped'. Dus voorbereid om geschilderd te worden.
Prepped modellen kosten uiteraard meer dan unprepped modellen.

Vervolgens kan je ze dus ook al geverfd kopen. Afhankelijk van de kwaliteit van de verflaag kan dit de prijs flink laten stijgen. De duurste op de salespages is momenteel $4500 voor een ongeveer 15 centimeter hoge Oberon resin. Maar meestal zitten traditionals rond de 250 en 500 euro.
Slecht geverfde modellen kunnen nog lager in waarde worden dan dat ze 'unpainted' zijn.

JoukjeV

Berichten: 348
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:12

Dank je!

ingevc

Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:49

Mesteno schreef:
spritetje schreef:
die nieuwe ziet er gelijk groter uit ,vond de eerste versie beter. ik heb zo'n veulen waar er een verschil in mold zit , door de slijt van de mold . Die nieuwe versie ziet nep breyer uit :o




daar ben ik het helemaal met je eens hoor ! :+

trouwens als iemand nog een mold van deze heeft , beschadigd of onbeschadigd ik ben nog op zoek ! ook bodies, altijd eigenlijk :')


Spirit... vind het nog steeds ene prachtige film, ook hoe hij gemaakt is!
Jammer dat de nieuwe mold minder details heeft, maar wel leuk voor de fans dat hij weer verkrijgbaar is!

Ik heb helaas geen Spirit voor je. Heb er ooit een gehad en zelfs een beetje spijt dat ik de mjine ooit heb weggedaan :\

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:02

Ik heb de link van het forum ook even in de app groep gezet, zullen waarschijnlijk nog wat mensen zich aanmelden op het forum.

ingevc

Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:23

_Ingrid schreef:
Ik heb de link van het forum ook even in de app groep gezet, zullen waarschijnlijk nog wat mensen zich aanmelden op het forum.


Leuk dankjewel!! +:)+
Zal wel even duren voordat hij weer net zo gevuld is als de oude maar dat komt vast wel goed.

Anoekgr

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-03-09

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:16

ik kan geen bericht maken in '' even voorstellen '' op het forum. Als ik op nieuw onderwerp klik, dan ga ik terug naar de homepage. Heb op mijn mobiel hetzelfde probleem :')

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:41

Heb ik overal op het topic, kan nergens nieuwe topics openen

ingevc

Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-18
Woonplaats: Oss

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:36

Anoekgr en Seven, dat is raar! Ik heb helemaal niks in de instellingen veranderd... alleen rangen toegevoegd.. Ik heb nu iets aangepast in de rangen, zouden jullie het nog een keer willen proberen en anders mij even een priveberichtje via het forum willen sturen? Als dat ook niet lukt mag dat uiteraard via bokt. Dank dat jullie dit aangeven!!!

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:23

Een pb bericht heb ik je gestuurd
(Marjolein Js )

Anoekgr

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-03-09

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 01:43

ik kan nu ook niet op inloggen klikken.. dan schiet die ook naar de homepage.

ingevc

Berichten: 10
Geregistreerd: 18-03-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:54

Ik heb het nagevraagd bij de helpdesk van het forum, schijnt sinds een update een bekend probleem te zijn.
Het kan helpen om je cookies te verwijderen, of de incognito/veilige modus van je browser te gebruiken.
(of even via een andere browser kijken).

Ik hoop dat dit helpt en dat ze het bij forum2go snel oplossen!

Anoekgr

Berichten: 119
Geregistreerd: 22-03-09

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:37

het is gelukt via incognito modus! :D

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:59

Hey breyer mensen!
Er zijn twee modellen die ik wil verkopen, maar heb geen idee meer van de prijs. Ben er heel lang uit geweest, en ben dus totaal niet op de hoogte meer. Heb ze altijd zeer goed bewaard, dus hebben geen krassen of andere beschadigingen. Heb ze zelfs ook op live show getoond :)
Gaat om deze twee

Harmonie
Afbeelding

Afleet Alex
Afbeelding

Wat is ongeveer een redelijke prijs om ze aan te bieden?

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:36

Leuk dat de modelpaarden hobby in Nederland af en toe weer een opleving krijgt! Heb me ook aangemeld bij het nieuwe forum. Heb jaren fanatiek verzameld, laaste tijd vooral resins. Het staat nu op een lager pitje aangezien mn echte paard nogal wat geld kost.. :) Ik heb wat modellen in het Verkoop gedeelte gezet dus neem vooral een kijkje!

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:53

Weet iemand of er dit jaar nog een show komt toevallig? Of mensen die interesse hebben om het te organiseren?

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 00:11

Ik organiseer meestal 1 keer per jaar een show. Meestal in juni maar ik weet nog niet zeker of dat gaat lukken deze keer. Ik wil zeker nog wel een show organiseren maar ik moet even kijken wat qua maanden het beste uitkomt voor mij nu.

Fatoph
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:07

Jennanne schreef:
Hey breyer mensen!
Er zijn twee modellen die ik wil verkopen, maar heb geen idee meer van de prijs. Ben er heel lang uit geweest, en ben dus totaal niet op de hoogte meer. Heb ze altijd zeer goed bewaard, dus hebben geen krassen of andere beschadigingen. Heb ze zelfs ook op live show getoond :)
Gaat om deze twee

Harmonie
[ [url=m/A4xbcL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afleet Alex
[ [url=m/1MmnxN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is ongeveer een redelijke prijs om ze aan te bieden?


Heyy! Ik zou zeggen rond the 40 euro?

Fatoph
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-01-18

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:09

Ik ben zelf ook nog opzoek naar een aantal breyers, hele mooie uit Amerika gezien, alleen die verzend kosten, zo duur ;/

cheeky

Berichten: 1185
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:33

Ha Dames,

Ik ga m’n Breyer Hollywood dunit en Dun gotta gun verkopen. Heeft er iemand interesse?

Tevens ben ik in overweging om Mn Kodi en Roxy Grulla te verkopen. Ik heb momenteel geen plaats om ze neer te zetten en dat vind ik enorm zonde. Ze zitten maar in de doos en komen er niet uit...

wjerbo_en_ik

Berichten: 690
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: beek en donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:49

Afbeelding
mijn collectie op t moment

zijn er nog n aantal meer. maar die staan bij mn ouders

Telpeva

Berichten: 14706
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:14

Gave verzameling <3

Marcella

Berichten: 36716
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:25

Mooi.

Zou mijn verzameling graag uitbreiden, maar te weinig uren bij werkgever en daardoor te weinig inkomsten.