breyer paarden!!!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:11

Bijzonder handgemaakt tuig - Miniatuurpaarden - 3D portretten - Tekeningen

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:20

Ik heb het model ook. Je mag me de foto's mailen, dan kan ik je wel zeggen of het zo hoort.

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:23

Je bent wel lekker aan de slag he Seven, leuk zeg!
Ik heb geen Henry voor je maar wellicht nog wel wat bodies liggen waar ik momenteel niks mee doe.

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:19

De gypsy vanner is een erg mooi model ja.

Ik zou zelf graag Empress van dit jaar nog erbij hebben, wellicht dat ik die nog wel ga kopen.
Afbeelding

Leuk dat er weer wat gekletst wordt in het topic. Een pakweg 10 jaar terug was er een behoorlijk grote actieve groep verzamelaars in nederland met een druk forum en veel shows. Door het wegvallen van een actief forum zijn de verzamelaars ook erg uit elkaar gevallen en ik heb geen flauw idee waar iedereen gebleven is.

Ik heb zelf nog altijd een 'kleine' collectie van een stuk of 100 traditionals en classics. En een 50 tal mini's denk ik. Elk jaar koop en verkoop ik weer wat.
En daarnaast heb ik nog een stuk of 50 body modellen in dozen zitten uit de tijd dat ik heel actief als customizer werkte. Waarvan ik het grootste deel waarschijnlijk niet meer ga gebruiken dus ik heb een zooitje op marktplaats gezet vandaag.

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:28

Mochten mensen specifiek naar modellen om te customizen opzoek laat het dan weten. Ik heb er nog wel meer die ik misschien wel weg wil doen.

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:48

Wist je dat de Shire er ook in stablemate versie gaat komen? :D

Wat betreft copperfox: Ik vind de modellen iets minder mooi gegoten dan Breyer. Maar ik vind het wel heel cool dat ze het merk hebben doorgezet. De oprichtster van Copperfox was de grootste Europeese breyer dealer en zorgde ook altijd voor veel meetings en shows. Ik geloof dat bijna iedereen uit de EU bij haar de nieuwe modellen kocht. Toen ze wilde starten met Copperfox heeft breyer haar onderdruk gezet dit niet te doen en anders wilde ze niet meer aan haar leveren. Maar ze heeft toch doorgezet en hele leuke ponies uitgebracht in rassen die Breyer nooit fatsoenlijk heeft gemaakt. Dus omdat ik er best wel respect voor heb dat ze haar oude bedrijf daarmee op moest geven heb ik ook meteen een copperfoxje gekocht en daar ben ik best blij mee. De cob is dat. De andere vind ik niet super geslaagd, maar er komt binnenkort wel een leuke shet kruising uit.

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:31

[/color]

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:49

JoukjeV schreef:
Even een vraagje, waar kopen jullie die blanco modellen en wat kosten die?

Resin zijn artist editions. Dus kunstenaars hebben zelf een model gemaakt en laten die in een bepaalde editie gieten. Afhankelijk van de populariteit van de artiest en de grote van de editie wordt de prijs bepaald.
Zodra iemand een model uitbrengt kan je die vaak bij de kunstenaar zelf kopen. (Soms op voorhand, dan moet je nog een half jaar oid wachten tot hij gegoten is.) Prijzen zijn tussen de grofweg 175 euro en 400 euro voor een traditional maat.

Daarnaast kan je ze soms bij de gieter kopen. Resinsbyrandy bijvoorbeeld, of mountainviewstudios.

En de rest van de markt gaat 2e hands. Populariteit kan prijzen grof doen stijgen of dalen. Je kan ze unprepped kopen (onvoorbereid.), dus hoe ze gegoten zijn, zoals bij de kunstenaar. Dan moeten ze nog afgewerkt worden. Bubbeltjes vullen, naden vullen en grondverven.
Wanneer dat gedaan is noem je ze 'prepped'. Dus voorbereid om geschilderd te worden.
Prepped modellen kosten uiteraard meer dan unprepped modellen.

Vervolgens kan je ze dus ook al geverfd kopen. Afhankelijk van de kwaliteit van de verflaag kan dit de prijs flink laten stijgen. De duurste op de salespages is momenteel $4500 voor een ongeveer 15 centimeter hoge Oberon resin. Maar meestal zitten traditionals rond de 250 en 500 euro.
Slecht geverfde modellen kunnen nog lager in waarde worden dan dat ze 'unpainted' zijn.

[/color]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie