Stalling?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:08

Omdat je op een shet niet kunt rijden.
Mennen is nog duurder in de meeste gevallen.

Onze hoefsmid rekent hetzelfde. Hoeven zijn idd kleiner, maar hij moet ook verder bukken, wat echt niet fijn is voor zijn rug.
Een shet eet idd minder, maar veel stallen rekenen vooral de boxhuur op grote van de stal.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, masr ga er niet vanuit dat een shetlander goedkoper is (wanneer hij niet aan huis staat) , dat kan behoorlijk tegen vallen.

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:11

Ik sta op een pensionstal (dressuurstal) waar ik ook les en ik deel mijn paard met mijn moeder maar ik betaal verder geen kosten. De faciliteiten in deze stal zijn: 1 buitenbak,1 binnenbak, grote stallen, een aantal cavaletti's en wat sprinngmateriaal en een stapmolen. s' Zomers staan ze halve dagen buiten op de wei met z'n tweeën of alleen en s' winters elke dag een half uur in de stapmolen of de buitenbak. Hooi en voer hoeven wij niet te betalen en weidegang ook niet. Ook krijg je korting bij een les als je les wil van de eigenaar of zijn vrouw. pensionstal staat in noord-limburg. Elke maand betalen wij aan stalling 300 euro.

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:18

Hoi,ik krijg binnenkort ook een pony, en dan zet ik hem bij mijn vp!
Hier kosten de normalen boxen (3x3? Of iets groter) 185-, maar dit is wel gewoon bij een boer met een buitenbak en half pension, de shet is volgensmij 50 euro!
(Zuid-Limburg)

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:21

Holy mozes wat een prijzen :=

Hier betaal ik 100 euro (nouja, ik niet, maar voor het idee :D ) voor vol-pension. Grote vlasstallen, buitenbak, binnenbak, bos direct achter stal. Zomers hele dag op de weide, 's winters zolang mogelijk op de wei en daarna in de paddock. De pony's blijven vaak wel buiten op de weide lopen want die slopen de boel niet zo.

Nu is dat ook voor deze regio erg goedkoop, maar duurder dan 200 euro word het niet hoor.
Hiervoor stonden we voor 190 op de manege. Ook volpension. Goede grote binnenbak, eb- en vloed buitenbak, gewone buitenbak, heel groot bos aan de stal vast en flinke schone stallen. Ook zomers op de weide (als het weer het toeliet 24/7) en in de winter op de paddock.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:23

Jullie mensen hebben geluk. Wonen waarschijnlijk allemaal in het noorden? Ik sta volpension, maar voor alleen stalling zit ik al ruim 400+ per maand. :j (Ik woon ook weer lekker in de buurt van randstad)

Danjel

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 23:47

prugelpiet schreef:
Holy mozes wat een prijzen :=

Hier betaal ik 100 euro (nouja, ik niet, maar voor het idee :D ) voor vol-pension. Grote vlasstallen, buitenbak, binnenbak, bos direct achter stal. Zomers hele dag op de weide, 's winters zolang mogelijk op de wei en daarna in de paddock. De pony's blijven vaak wel buiten op de weide lopen want die slopen de boel niet zo.

Nu is dat ook voor deze regio erg goedkoop, maar duurder dan 200 euro word het niet hoor.
Hiervoor stonden we voor 190 op de manege. Ook volpension. Goede grote binnenbak, eb- en vloed buitenbak, gewone buitenbak, heel groot bos aan de stal vast en flinke schone stallen. Ook zomers op de weide (als het weer het toeliet 24/7) en in de winter op de paddock.


@prugelpiet: Zou je mij kunnen vertellen waar jou stal is? Mijn dochter verhuisd over een jaar of 2 naar Westerbork en zoekt dan stalling voor haar paard.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:23

Danjel schreef:
prugelpiet schreef:
Holy mozes wat een prijzen :=

Hier betaal ik 100 euro (nouja, ik niet, maar voor het idee :D ) voor vol-pension. Grote vlasstallen, buitenbak, binnenbak, bos direct achter stal. Zomers hele dag op de weide, 's winters zolang mogelijk op de wei en daarna in de paddock. De pony's blijven vaak wel buiten op de weide lopen want die slopen de boel niet zo.

Nu is dat ook voor deze regio erg goedkoop, maar duurder dan 200 euro word het niet hoor.
Hiervoor stonden we voor 190 op de manege. Ook volpension. Goede grote binnenbak, eb- en vloed buitenbak, gewone buitenbak, heel groot bos aan de stal vast en flinke schone stallen. Ook zomers op de weide (als het weer het toeliet 24/7) en in de winter op de paddock.


@prugelpiet: Zou je mij kunnen vertellen waar jou stal is? Mijn dochter verhuisd over een jaar of 2 naar Westerbork en zoekt dan stalling voor haar paard.


Ik heb je even een PB gestuurd om het hier even on-topic te houden :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:52

sneeuwpop schreef:
Omdat je op een shet niet kunt rijden.
Mennen is nog duurder in de meeste gevallen.

Onze hoefsmid rekent hetzelfde. Hoeven zijn idd kleiner, maar hij moet ook verder bukken, wat echt niet fijn is voor zijn rug.
Een shet eet idd minder, maar veel stallen rekenen vooral de boxhuur op grote van de stal.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, masr ga er niet vanuit dat een shetlander goedkoper is (wanneer hij niet aan huis staat) , dat kan behoorlijk tegen vallen.


Klopt, maar als ik had willen rijden, had ik wel een groot paard gekocht toch? :D Dus denk dat we daaruit wel kunnen concluderen dat ik niet perse hoef te rijden. :) (Al heb ik ook een bijrijdpaard sinds een jaar of 7).

Mijn ervaring is wel dat een shet/mini stukken goedkoper is als je volpension staat. Ter vergelijking, ik betaal nu 250 euro voor mijn mini appaloosa, de grotere ponys en paarden 385. Op de vorige stal betaalde ik 100 euro, en grotere ponys en paarden 390 euro, op de nieuwe stal betaal ik 100-150 euro, en de grote paarden 400+. Maar dat zal misschien ook van de regio afhangen en de grootte van de pensionstal en hoe je in pension staat. :) Ik begrijp namelijk ook wel dat als je met kale boxhuur gaat werken dat het dan niet verschilt. (Al kom je dan in krachtvoer, stro en hooi waarschijnlijk toch iets lager uit dan iemand met een groot paard).

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:41

Ik bedoelde dat voor de ts, of ze van rijden hield.
Want ook voor een kleine pony gaat het een hoop geld kosten.
Het is moeilijk om in de toekomst te kijken of je het dan nog leuk vind.
Ik ben ook veranderd. Het makkelijkste is dan een paard of pony die veelzijdig is. Je gaat immers veel om je paard geven die verkoop je niet zomaar.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:33

Ah, ik dacht aan mij omdat het onder mijn bericht stond. Excuses :D

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:12

ik betaal in regio utrecht 100 euro per maand voor in de winter 24/7 op de paddock met schuilboxen, ruimte om hooi op te slaan en ruimte om onze spullen kwijt te kunnen, rijbak en longeerbak. Alles is zelf doen (mesten, brok voeren, hooi inkopen, hooinetten vullen zomers in de weide zetten en in de avond weer terug op de paddock) staleigenaar doet alleen rond 7 uur hooi voeren en dat zetten wij zelf klaar. maar verder echt alles zelf doen. Zou niet meer anders willen, geen voernijd onderling, geen gezeur omdat de stal eigenaar te veel of te weinig voert. we houden met zijn alle, alle paarden in de gaten en dat gaat eigenlijk goed :)

edit: voor mij komt er nog 12.50 per maand aan trailerstalling bij, maar dat is ook de wereld niet.

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 09:27

sneeuwpop schreef:
Hou je niet van paardrijden dan?

Jawel, ik vind het alleen veel leuker om vrijheidsdressuur enz. te doen.
Spoiler:
(Sorry voor de late reactie, was nogal druk....)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 09:41

Ik zie dat je in de omgeving Valte woont. Zo ver ik weet zijn in klijndijk veel plekken waar je je pony neer kan zetten :) Als ik jou was zou ik samen met je ouders gewoon eens langs gaan bij pensionstallen of plaats een advertentie op marktplaats oid.

Hebben ze geen plek bij je verzorg pony's?

Ik betaal niks voor mijn stalling. Ik train nog de boer zijn paarden, inruil daarvoor mag mijn paard daar staan. Ik woon omgeving Borger.