Manege paard

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 19:56

Hoi ik heb een vraagje wij krijgen misschien een paard dat paard is best angstig maar het is en blijft een manege paard
Ik en mijn moeder willen graag bosritten en strandwandelingen maken maar gaat dat na een tijdje oefenen wel want ze is 6 en ze is altijd al een manege paard geweest


CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:00

Dus als ik het goed begrijp gaan jullie een angstig manegepaard kopen om bosritten en strandwandelingen mee te maken?
Mij lijkt dat prima kunnen, ze is pas 6 dus jong genoeg om nog te leren. Natuurlijk moet je wel voorzichtig zijn als ze angstig is. Dus eerst in de bak rijden en misschien wat grondwerk oefenen lijkt me wel handig. Maar uiteindelijk kan je dan prima naar buiten.

Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:01

Ik weet niet hoeveel ervaring jullie hebben met angstige paarden, maar ik zou wel hulp vragen zodat alles goed gaat en de angst weggaat :)

K heb Dyslexie sorry

[O]

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 20:01

CathyTBP schreef:
Dus als ik het goed begrijp gaan jullie een angstig manegepaard kopen om bosritten en strandwandelingen mee te maken?
Mij lijkt dat prima kunnen, ze is pas 6 dus jong genoeg om nog te leren. Natuurlijk moet je wel voorzichtig zijn als ze angstig is. Dus eerst in de bak rijden en misschien wat grondwerk oefenen lijkt me wel handig. Maar uiteindelijk kan je dan prima naar buiten.
dankje voor het antwoord

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 20:04

lotteenjoy schreef:
Ik weet niet hoeveel ervaring jullie hebben met angstige paarden, maar ik zou wel hulp vragen zodat alles goed gaat en de angst weggaat :)

Nou kijk ze heeft een angst gehad voor mannen omdat ze mishandeld werd

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:24

Idd wat hierboven gezegd wordt! Gewoon voorzichtig doen, eerst simpel in de bak rijden en grondwerk doen. Maar je moet niet té voorzichtig doen. (Daarmee bedoel ik dat je niet het paard 'vrijstelling' geeft als je een 'normaal' paard daarvoor wel gestraft zou hebben.) En daarnaast; dat het een manege paard is geweest maakt niet echt uit. Als je een manege paard koopt weet ik uit ervaring dat het paard wel gaat veranderen. Het is en blijft een dier en zal niet als een robot steeds zich hetzelfde gedragen om zo maar te zeggen. :j

[o]

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 20:26

immanuela29 schreef:
Idd wat hierboven gezegd wordt! Gewoon voorzichtig doen, eerst simpel in de bak rijden en grondwerk doen. Maar je moet niet té voorzichtig doen. (Daarmee bedoel ik dat je niet het paard 'vrijstelling' geeft als je een 'normaal' paard daarvoor wel gestraft zou hebben.) En daarnaast; dat het een manege paard is geweest maakt niet echt uit. Als je een manege paard koopt weet ik uit ervaring dat het paard wel gaat veranderen. Het is en blijft een dier en zal niet als een robot steeds zich hetzelfde gedragen om zo maar te zeggen. :j
bedankt voor het antwoord

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:07

Shalonda111l schreef:
lotteenjoy schreef:
Ik weet niet hoeveel ervaring jullie hebben met angstige paarden, maar ik zou wel hulp vragen zodat alles goed gaat en de angst weggaat :)

Nou kijk ze heeft een angst gehad voor mannen omdat ze mishandeld werd


Ahh juist, ook een verzorgpaard gehad die ook angst voor mannen had en nog een aantal angsten. Uiteindelijk kon mijn vriend ook veel met haar :) zelfs op haar “rijden” (hobbelen). Veel geduld en als je weet wat de angsten zijn kun je er mee omgaan en proberen te verhelpen

K heb Dyslexie sorry

[O]

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 18:47

Oké bedankt

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:54

Waaruit maak je op dat het paard angstig is en/of dat ze "mishandeld" is? Waarom is dit paard te koop, is ze niet geschikt als manegepaard?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 18:58

Koper schreef:
Waaruit maak je op dat het paard angstig is en/of dat ze "mishandeld" is? Waarom is dit paard te koop, is ze niet geschikt als manegepaard?

Ik rij al 5 jaar op die manege de eigenaar vertelde mijn moeder ooit dat verhaal en dat paard is een koop omdat het geen manege paard is omdat ze te angstig is en wij willen haar kopen om de angst te overwinnen

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:03

En wat maakt jou en je moeder daar zo geschikt voor? Een angstig paard is niet zo geschikt als eerste paard. Zeker niet als je 11 bent.

Maar waarom is ze zo angstig dan? Waar merk je dat aan? Of zeg je alleen dat ze angstig is doordat de manege-eigenaar dat een keer verteld heeft?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:06

Als je geen ervaring hebt dan niet aan beginnen. Dat is een gevaar voor jou, de stal en het paard.

Paarden hebben opinies. Maar zover ik weet, niet over de kleur van je laarzen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:10

Misschien is de moeder van TS wel een echte paardenvrouw met heel veel ervaring :)

Dat zal in ieder geval een mooie uitdaging worden!
Wat ik alleen niet snap- je zegt dat ze altijd al een manegepaard is geweest, maar daarna zeg je dat het geen manegepaard is.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van dit paard!

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:17

khirshanta schreef:
Misschien is de moeder van TS wel een echte paardenvrouw met heel veel ervaring

Dat zou kunnen maar als dat zo was had TS dat vast wel gemeld. Om ook maar eens een aanname in de groep te gooien :)

Los daarvan is een paard wat voor een volwassene (moeder) groot genoeg is als rijpaard misschien wat véél paard voor een kind van 11. Zeker als het inderdaad een angstig paard is.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:19

khirshanta schreef:
Misschien is de moeder van TS wel een echte paardenvrouw met heel veel ervaring :)

Dat zal in ieder geval een mooie uitdaging worden!
Wat ik alleen niet snap- je zegt dat ze altijd al een manegepaard is geweest, maar daarna zeg je dat het geen manegepaard is.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van dit paard!

Afbeelding
Nou het is geen manege paard maar ze staat op de manege op verkocht te worden.

Het paard heet Evita ze is Zo'n 3 geleden naar de wei gebracht daar zijn 3 jongens van 19 de wei in gelopen en ze hebben het paard opgejaagd de volgende dag zijn ze terug gekomen en hebben ze met takken en stenen gegooid Evita is toen boos geworden en heeft ze achterna gerend de jongen waren net op tijd uit de weide een paar dagen later was het oud en nieuw en de jongens hebben vuurwerk tegen haar aan gegooid in de wei lag dus veel vuurwerk en de manege eigenaar zag dat en heeft de camera beelden bekeken en ging later bij het paard kijken en ze had overal openwonden
Ze hebben de jongens niet meer gezien



Als Evita een man ziet die ongeveer de zelfde stem heeft als een van die jongen word ze super bang


Mijn moeder heeft Evita veel getraind (niet gereden)
Maar Evita heeft nog geen spieren .

Evita heeft nu rotstraal aan 2 voeten en loopt nu mank






ZOOOOOOOO dat is haar verhaal en oja ze is ook nog veel te dun als z niet verkocht word gaan ze haar vetmesten en naar de slacht brengen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shalonda111l op 18-01-18 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:26

Ik zou er niet aan beginnen, koop een paard met ervaring om lekker tijd aan te besteden. Dit kan natuurlijk wel, maar het gaat veel tijd kosten en misschien is ze dan bij andere mensen beter af met meer ervaring.

S <3

A_Maikey

Berichten: 3
Geregistreerd: 02-01-18
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:32

Ik zou het niet doen. En dan voor een leuk ervaren pony'tje gaan waar je lekker mee kan rijden en die verder geen 'ernstige' gebreken heeft. Ook kan je nog veel leren van een ervaren ponytje.

Maikey//Minishetlander\\ Femke //Fjord\\ Larona // kwpn\\

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 19:33

Deni11 schreef:
Ik zou er niet aan beginnen, koop een paard met ervaring om lekker tijd aan te besteden. Dit kan natuurlijk wel, maar het gaat veel tijd kosten en misschien is ze dan bij andere mensen beter af met meer ervaring.

Wij hebben ervaring

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:36

Is het paard verkeersmak ?

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:49

Dat is wel erg wat Evita heeft meegemaakt.Ik vind het heel mooi dat jullie haar willen kopen.want anders zou het inderdaad slecht met haar kunnen aflopen.Maar jouw moeder moet wel deskundig zijn dan.Voor jou is het paard nog wel erg groot.Ik hoop niet dat jullie veel moeten betalen voor Evita,want je gaat nog allerlei kosten krijgen om haar geestelijk en lichamelijk op te knappen.

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:07

Shalonda111l schreef:
Deni11 schreef:
Ik zou er niet aan beginnen, koop een paard met ervaring om lekker tijd aan te besteden. Dit kan natuurlijk wel, maar het gaat veel tijd kosten en misschien is ze dan bij andere mensen beter af met meer ervaring.

Wij hebben ervaring


Wat is ervaring in jou geval?
Eigen paard eerder gehad? Of alleen op een manege gereden? Paarden ingereden of alleen een stoute manege pony gecorigeerd toen hij wou bijten?

S <3


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:23

Zoek je advies, of wil je alleen je verhaal doen, en zeggen dat jullie wellicht een paard krijgen?

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:28

Ik ben ook wel benieuwd wat voor ervaring jullie hebben. :)
Maar hoever ik het verhaal nu opeens lees, lijkt het er wel een beetje op dat jullie al besloten hebben het paard te kopen om haar te redden van de slacht? Ik vind het leuk dat jullie proberen een paard te redden van de slacht. Maar voordat jullie dat doen moeten jullie wel uitkijken op meerdere onderdelen...
Hoe ik het nu hoor, is ze dus al erg angstig, zijn jullie bereid om hier alle tijd voor te nemen? Het kan echt lang duren voordat het paard zich weer 'normaal' zou kunnen gedragen, ze heeft natuurlijk wel wat meegemaakt. Je zegt in je openingspost dat jullie graag bosritten/strandritten willen maken, maar is dat wel gelijk te realiseren met dít paard? Ze is zoals je al zei nog 6, dus dit paard zal kunnen puberen. En ook nog erg bang kunnen zijn...

Als je een paard wilt kopen, en je ook wat eisen gaat stellen, moet je wel kijken of de eisen aan het paard voldoen. en als dit niet kan met dit paard, moet je misschien wel verder zoeken naar een leuk ander paardje of pony met wat meer ervaring. :)

[o]

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Manege paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:52

Als het verder een gezond paard is zullen ze haar niet zomaar vetmesten en naar de slager brengen. Dat is een verkooppraatje om haar aan jullie te slijten..

Waar gaan jullie het paard stallen? Is daar een ervaren insteucteur om jullie te begeleiden?

Ga ervanuit dat het paard heel veel tijd nodig zal hebben en als het angstig is wellicht niet geschikt wordt om rustige strand en bosritten mee te maken. Vinden jullie het dan ook nog leuk?

Voor jou lijkt ze me erg groot, zoek zowiezo een leuke stal waar je mensen hebt met kennis en waar je evt samen mee kan rijden. Het paard zal zich vooral erg kunnen optrekken aan andere ervaren paarden kwa gedrag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 6 bezoekers