Springangst..

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Springangst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 16:38

Hoi.. Mijn naam is Lara. Ik heb dringend hulp nodig! Het zit zo, Ik ben zo typisch iemand die enorm graag springt. In mijn manege in Torhout (België), doe ik mee aan een club kampioenschap in de 80 cm bij ons is dat dus dan reeks 3 maar dat doet er niet aan toe.. Bij ons werkt het zo dat je een paar springlesjes hebt met het paard waarmee je dan vervolgens je jumping mee springt. Ik moest vorige week met een enorme appelschimmel springen genaamd Jonante. Super lieve merrie! Maar niet zoals ik in gedachten had want door haar heb ik springangst gekregen... :( in de springles, viel ik 3 keer van haar van een hoogte van 1m80!! Mijn knie was gekneusd voor de rest had ik niets. Maar ik zag de jumping dus totaaaal niet meer zitten.. De dag van de jumping reed ik haar in en ik ging op een sprong af van 60cm ze nam een sprong en zoals altijd na de sprong deed ze haar hoofd en nek direct naar beneden en begin te bokken. Natuurlijk kan je al raden dat ik nogmaals viel. Dit keer erger dan de vorige 3 keer. Ik viel op mijn heup en kreeg een na-stoot (ofzo geen idee hoe je het correct noemt) volledig op mijn nek en hoofd, ik bleef liggen op de grond, gelukkig maar want ze gaf nog een bok boven mijn hoofd! Moest ik direct op gestaan zijn zou dat verkeerd afgelopen zijn.. Ik wou er dus voor geen €1000 meer op! Ik was het beu en was helemaal bang geworden van haar en het springen maar ik moest wel. Ik zat er weer op (ik ben een gevorderde ruiter) maar toen ik erop zat wou ik niet maar galloperen nog draven of springen. Ik durfde amper 20cm springen maar alleen in draf. Toen moest ik in de piste gaan want ik moest dus nog mijn parcour springen van 80-90cm. Ik werd dus uitgebeld omdat ik in draf over 80 wou en natuuuurlijk weigerde ze. Dus ja.. Ik ben dan maar gelijk afgestapt en heb der in haar stal gedaan. Maar nu heb ik springangst want ik denk nu dat het met elk paard zo zou zijn. Wat moet ik hieraan doen?? Want ik wil weer springen en hoog gaan en snel gaan maar iets in mij zegt 'Nee niet doen straks val je weer!!'' Binnen een week heb ik weer springles (wel gelukkig met een ander paard!) ik kruip nooit meer van me leven op jonante haha! Maar kunnen jullie mij advies geven? Of helpen met tips of trics? Ik heb al video's gekeken can 'springangst overwinnen' maar dat werkt niet echt..

if you can dream it, you can do it!


Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Re: Springangst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 19:24

Heb geluk met een goede instructeur! XD

if you can dream it, you can do it!

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Re: Springangst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 19:34

Dankjewel Kendra voor je reactie. Ja ikzelf vind manege paarden zo lastig in te schatten. Heb 1 keer op een paard van een vriendin gezeten en wat een verschil met een manege paard!

if you can dream it, you can do it!

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 19:37

Inderdaad. Ik zal eens met het paard een tijdje rijden waarmee ik mijn b brevet mee heb gedaan. Ken alle knopjes van dat paard :) een van mijn beste maatjes

if you can dream it, you can do it!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers