Paard of pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Mirjam of surprise?

Mirjam
6 (4%)
Surprise
35 (25%)
wees blij dat je een pony krijg☺️
99 (70%)

Totaal aantal stemmen: 140


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:32

Ik was ook niet groot toen ik 7 was hoor, maar de manege waar ik had leren rijden had toen nog maar 1 pony, de rest waren toch best aan de maat paarden.

Kijk, op een groot paard kan je leren rijden, op een pony die uiteindelijk te klein zal zijn..

Nee, wees blij dat je moeder uberhaupt een paard koopt en ga niet aan haar hoofd zeuren

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:36

Nies_ schreef:
Jij

Wauw, zielig... :')

Ts, ik denk dat je moeder graag een paard wil waar jullie uiteindelijk samen wat mee kunnen. Dus ook op de lange termijn. Een aantal jaar bijvoorbeeld.
Alsnog heel vervelend dat je lievelingspony dan weg gaat.
Maar wel erg leuk dat er een paard komt. :)

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 18:37

LisaFalco schreef:
Ik hoop dat jij je snel gaat beseffen hoe ondankbaar je nu bent.
Een paard is echt niet iets heel normaals om te krijgen dus jij zou super blij moeten zijn met je moeder

Ondankbaar ben ik niet maar mijn moeder verwacht dat ik er ook fulltime op ga rijden en dat wil ik niet op die fries

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:42

Het is heel vervelend dat de pony wordt verkocht, maar ik denk dat je over een tijd toch te groot voor hem wordt. Ik snap dus wel waarom ze de pony niet willen kopen ;) Je bent in de groei en kunt dadelijk mooi op de Fries rijden. Ik ben benieuwd of je moeder echt van je verwacht dat je fulltime op de fries moet rijden...ik zou het er met haar over hebben ;)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:47

Shalonda111l schreef:
LisaFalco schreef:
Ik hoop dat jij je snel gaat beseffen hoe ondankbaar je nu bent.
Een paard is echt niet iets heel normaals om te krijgen dus jij zou super blij moeten zijn met je moeder

Ondankbaar ben ik niet maar mijn moeder verwacht dat ik er ook fulltime op ga rijden en dat wil ik niet op die fries


Ik wil je niet beledigen maar dit komt op mij best ondankbaar over, ik zou een gat in de lucht springen als ik een paard kreeg. Naast rijden is er trouwens ook nog genoeg te doen, zoals vrijheidsdressuur.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:51

Mij lijkt het eigenlijk beter om een paardje te zoeken waar jullie beide comfortabel op kunnen, formaatje plusminus 1.55. Want zon groot paard lijkt mij niet prettig voor een 11 jarige, maar je moeder de lol ontnemen vind ik ook niet fair.

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 18:53

murphypower schreef:
Shalonda111l schreef:
Ik hoop dat jij je snel gaat beseffen hoe ondankbaar je nu bent.
Een paard is echt niet iets heel normaals om te krijgen dus jij zou super blij moeten zijn met je moeder

Ondankbaar ben ik niet maar mijn moeder verwacht dat ik er ook fulltime op ga rijden en dat wil ik niet op die fries


Ik wil je niet beledigen maar dit komt op mij best ondankbaar over, ik zou een gat in de lucht springen als ik een paard kreeg. Naast rijden is er trouwens ook nog genoeg te doen, zoals vrijheidsdressuur.[/quote]ik klink wel ondankbaar maar een fries van 1,80 meter daar kan ik als 11 jarige niet veel mee de dokters schatten mij op mijn 16e 1,59 en ik ben nu 1,40 dus het duurt nog heel lang voordat ik er iets mee kan

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 18:54

Shalonda111l schreef:
murphypower schreef:
Ik hoop dat jij je snel gaat beseffen hoe ondankbaar je nu bent.
Een paard is echt niet iets heel normaals om te krijgen dus jij zou super blij moeten zijn met je moeder

Ondankbaar ben ik niet maar mijn moeder verwacht dat ik er ook fulltime op ga rijden en dat wil ik niet op die fries

Ik wil je niet beledigen maar dit komt op mij best ondankbaar over, ik zou een gat in de lucht springen als ik een paard kreeg. Naast rijden is er trouwens ook nog genoeg te doen, zoals vrijheidsdressuur.
ik klink wel ondankbaar maar een fries van 1,80 meter daar kan ik als 11 jarige niet veel mee de dokters schatten mij op mijn 16e 1,59 en ik ben nu 1,40 dus het duurt nog heel lang voordat ik er iets mee kan[/quote]

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:55

Shalonda111l schreef:
LisaFalco schreef:
Ik hoop dat jij je snel gaat beseffen hoe ondankbaar je nu bent.
Een paard is echt niet iets heel normaals om te krijgen dus jij zou super blij moeten zijn met je moeder

Ondankbaar ben ik niet maar mijn moeder verwacht dat ik er ook fulltime op ga rijden en dat wil ik niet op die fries


Dan moet je gewoon zeggen dat jij er niet op wil rijden en dan liever een pony zoekt die je mag verzorgen en/of rijden. Je mag best je mening zeggen maar je kan niet verwachten dat je moeder een kleine pony koopt waarmee ze zelf niet kan rijden en waar jij over een paar jaar weer te groot voor bent.
En om nu ineens 2 te kopen is wel wat veel gevraagd. Begrijp je probleem best wel maar dan moet je het wel serieus met je moeder over hebben en niet dat perse die pony wil maar gewoon dat je de fries niet ziet zitten om te rijden omdat die zo groot is. Een gesprek aangaan.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:16

Er zijn zoveel paarden te koop, waarom niet kijken naar een paard of pony waar jullie beide mooi op passen en beide even leuk vinden?

Het is ook niks als mams niet kan rijden en jij straks met een jaar al niet meer op de pony past.

En als je moeder perse de Fries wilt en jij wilt er niet op rijden, doe je dat toch niet? Ik heb zomaar het gevoel dat je moeder zo'n beetje alles gaat betalen. :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:22

@Shalonda111l

Zoals ik al zei kan je ook veel anderen dingen doen dan rijden. Hier een lijstje:
-vrijheidsdressuur
-parelli 7 games
-grondwerk
enz enz

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:01

Shalonda111l schreef:
ik klink wel ondankbaar maar een fries van 1,80 meter daar kan ik als 11 jarige niet veel mee de dokters schatten mij op mijn 16e 1,59 en ik ben nu 1,40 dus het duurt nog heel lang voordat ik er iets mee kan



Je bent ondankbaar aan het doen. Toen ik 7 was reed ik zoals ik al eerder zei ook op grote paarden. En denk je dat ik als 7 jarige groot was? Maar ik reed er wel op, dus jij kan dat ook prima

Jij kan leren met een groter paard te rijden, terwijl je moeder niet op een kleine kan gaan rijden, en jij uiteindelijk ook niet meer.

vind het een beetje egoïstisch dat je hierin voornamelijk aan jezelf denk en niet aan je moeder. Al is dat een beetje je leeftijd waardoor je zo reageerd natuurlijk.


Maar sinds je moeder het betaald,
Vind ik het niet meer dan logisch dat ze een paard wil waar zij ook wat mee kan. En dan kan je koppig zijn en niks met de fries doen, of je er gewoon bij neerleggen en zien dat dat paard ook wel erg leuk is

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:04

Ik zou een gat in de lucht springen als ik zou horen dat ik een paard kreeg, waarbij mijn moeder ook nog eens meehielp in de verzorging! :j Als je nog een tijdje wacht, zal je blij zijn dat je moeder voor de fries is gegaan. Anders zou je er binnen een paar jaar "niets" meer mee zijn (met de pony) en zal je moeder hem/haar misschien willen verkopen om een groter paard te kopen.

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 20:13

ik snap wel dat ik blij moet zijn maar mijn manege stopt en Mirjam word verkocht aan mensen die ik niet ken ik ga haar heel erg missen want ze is mijn lievelings pony en ik wil haar heel graag nog ooit zien

Shalonda111l
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 20:15

murphypower schreef:
@Shalonda111l

Zoals ik al zei kan je ook veel anderen dingen doen dan rijden. Hier een lijstje:
-vrijheidsdressuur
-parelli 7 games
-grondwerk
enz enz

Wat is parelli 7 games?

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:17

MoppieFilou schreef:
Ik zou een gat in de lucht springen als ik zou horen dat ik een paard kreeg, waarbij mijn moeder ook nog eens meehielp in de verzorging! :j Als je nog een tijdje wacht, zal je blij zijn dat je moeder voor de fries is gegaan. Anders zou je er binnen een paar jaar "niets" meer mee zijn (met de pony) en zal je moeder hem/haar misschien willen verkopen om een groter paard te kopen.


Niks aan toe te voegen.
Beetje zonde om een pony te kopen waar je over ean paar jaar niet meer op kan rijden en waar je moeder verder niks mee kan.

CassieX
Berichten: 22
Geregistreerd: 21-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:17

ik kom ook even binnenvallen in dit topic,

ik denk dat je blij moet zijn met dat je een paard krijgt. en bekijk het van de positieve kant, je kan nu nog meer leren! Op een groot paard kan je leren rijden. en naast rijden is er ook nog heel veel te doen. als je Mirjam nog wilt zien kan je altijd contact opnemen met de nieuwe eigenaars (als zij er voor open staan natuurlijk). Ga ook eens een gesprek met je moeder aan, zij betaald het natuurlijk, maar zal wel luisteren naar jouw mening.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:19

Shalonda111l schreef:
ik snap wel dat ik blij moet zijn maar mijn manege stopt en Mirjam word verkocht aan mensen die ik niet ken ik ga haar heel erg missen want ze is mijn lievelings pony en ik wil haar heel graag nog ooit zien



Snap dat het even lastig zal zijn, maar de pony zal ook gerust ene leuk huis krijgen. En je zal er echt wel overheen komen. Je wilt niet weten hoeveel paarden er verkocht zijn die ik leuk vond, maar helaas. Helaas zullen dingen nietzo gaan als je hoopt, maar soms komt er wat anders voor in de plaats. In dit geval een prachtig eigen paard. En je kan altijd vragen of je de pony af en toe mag opzoeken.

Ik zou zeggen, probeer te genieten van het paardje dat je krijgt, ik denk dat je de fries uiteindelijk echt wel leuk gaat vinden. Geef het een kans

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 09:35

Dan blijf je toch lekker op manege ponys rondhobbelen tot je jezelf groot genoeg vind voor de fries..

Ik vind je ook erg ondankbaar, ben blij dat er een paard komt.. 1000e andere meiden zouden een gat in de lucht springen, en jij gaat klagen dat je er niet goed op kunt rijden?! Toen ik jou leeftijd had wou ik niet eens meer op pony's rijden, en was ik op de manege aan het zeuren of ik toch niet op een paard mocht.. En ook ik kwam niet met de beentjes onder het zadel uit..

Friezen zijn inderdaad niet echt gemaakt voor galop en dat is iets moeilijker voor ze.. Maar je kan van ieder paard iets leren.

Ben je moeder gewoon dankbaar dat ze een paard wil kopen!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:51

CharmingS schreef:
Dan blijf je toch lekker op manege ponys rondhobbelen tot je jezelf groot genoeg vind voor de fries..

Ik vind je ook erg ondankbaar, ben blij dat er een paard komt.. 1000e andere meiden zouden een gat in de lucht springen, en jij gaat klagen dat je er niet goed op kunt rijden?! Toen ik jou leeftijd had wou ik niet eens meer op pony's rijden, en was ik op de manege aan het zeuren of ik toch niet op een paard mocht.. En ook ik kwam niet met de beentjes onder het zadel uit..

Friezen zijn inderdaad niet echt gemaakt
voor galop en dat is iets moeilijker voor ze.. Maar je kan van ieder paard iets leren.

Ben je moeder gewoon dankbaar dat ze een paard wil kopen!


Volledig mee eens

Appaloooosa

Berichten: 19
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Winter Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:12

Laat die pony lekker en ga voor die fries, kan je je hele leven mee doen. Die pony, ben je zo uitgegroeid _/-\o_

Appaloooosa

Berichten: 19
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Winter Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:20

Shalonda111l schreef:
Het probleem is dus dat ik niet kan galopperen en draven daar is ze te groot voor

Kan niet bestaat niet :9

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Paard of pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:05

Wees blij dat je wat krijgt. Ik wil vanaf mn 8e al een paard en ik ben nu bijna 21 en heb hem nog steeds niet. Dus je mag je moeder wel enorm bedanken dat ze een paard koopt.
Wat het dan ook is, groot, klein, merrie, hengst of weet ik het. Het heeft misschien tijd nodig maar je went er wel aan.

Appaloooosa

Berichten: 19
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Winter Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:08

MaTuMi schreef:
Wees blij dat je wat krijgt. Ik wil vanaf mn 8e al een paard en ik ben nu bijna 21 en heb hem nog steeds niet. Dus je mag je moeder wel enorm bedanken dat ze een paard koopt.
Wat het dan ook is, groot, klein, merrie, hengst of weet ik het. Het heeft misschien tijd nodig maar je went er wel aan.


Helemaal mee eens.

Daisy_1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:46

ik weet niet of die pony al wat ouder is, maar dat kan natuurlijk ook meetellen :j verder zou ik een keer in gesprek gaan met je ouders of ze misschien toch een iets kleinere pony willen kopen (in plaats van een fries van 1,80)