Shires

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhanna
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-03-16

Shires

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 16:00

Hallo :)
Ik ben heel er verzot op shires en daarom wil ik graag een HARPGstal oprichten voor shires (voor wie niet weet wat dit is, een HARPG is een virtuele stal met virtuele paarden, waarin je alles moet tekenen. Het is dus niet real). Ik zou het graag redelijk realistisch houden, dus zoek ik wat info over shires, aangezien ik de Wikipedia uitleg niet zo veel zeggend vind.

Als eerste, hoe groot moetne de boxen dan ongeveer zijn? Ik dacht aan 5 meter op 3 meter, maar is die 3 dan niet te smal?
En weides, hoe groot moetne die zijn ongeveer en hoeveel moet je er dan hebben? Er moet plaats zijn voor 10 shires.
En wat voor dingen kun je met shires doen? Ik heb gehoord dat crossen en springen niet zo goed is, maar kan je dressuur, western en vrijheidsdressuur?
Dat zijn mijn vragen tot nu toe, maar als je nog iets te melden hebt is alle info over shires welkom :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:56

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Shires

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:06

Ik heb er 2 (Clydesdales eigenlijk) en hun boxen zijn 5x5.
Ik denk, hoe groot je wei ook is, dat je met 1 niet toe komt. Die zware benen lopen alles kapot (weet niet of dit voor jou relevant is). Mijn ene wei is 8000m², de andere is kleiner en laat ik stuk lopen.

Shires & Clydesdales kunnen alles, ook crossen en springen maar voor hun spieren en botten is dit niet zo goed als je het vaak doet.
Ik doe vrijheidsdressuur, dressuur, mennen, bosritten, strandritten en een kennis rijdt western met haar Shire.
Lijkt me dat reining enzo niet de bedoeling zal zijn ivm wendbaarheid etc.

Verder, als je het realistisch wilt houden: sober voeren, mijne staan winter en zomer buiten zonder dekens, rustig karakter, gemakkelijk te trainen