Springen met verzorgpony gaat lastig

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Springen met verzorgpony gaat lastig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:18

Dag bokkers,
Ik heb een verzorgpony van 6 jaar oud.
Ze heet Lizzy en is een Irish cob. Ze is een C pony. Ik spring eigenlijk elke donderdag met haar. En dat vind ze geweldig! Ze kan het dan ook heel goed! Nouja. Zonder zadel dan. Als ik haar zonder zadel of met een een longeersingel berijd. Ze springen dan ongev 3 a 4 autobanden. En met vrijspringen springt ze er 5!! (Ongv. 80/90 cm) maar met haalt ze de 2 banden net (30 a 40 cm)!! Ik wil haar toch graag met zadel gaan springen omdat ze nog jong is en ze dit ook moet leren. Springen kan ik opzich wel. Ik heb regelmatig lessen in springen. Ik rijd in mijn lessen vaak dressuur maar ook wel springen. Ook krijg ik wel eens prive springles. Dan spring ik rond de 80 cm. Ik weet dus hoe het moet. Lizzy is erg braaf maar bij de gevorderde ruiter een uit tester. Ik verzorg haar nu sinds september en ze weet nu want ze bij mij wel en niet kan doen. Dus daar kan het met springen niet aan liggen. Haar zadel is net terug van de zadelmaker en zit dus ook goed. Verder heeft ze op de plek waar het zadel komt en bij singel ook geen wondjes ofzo. Ze springt dus zonder zadel veeeeel beter dan met. Maar hoe het kan snap ik niet echt. Ik snap wel dat zo’n zadel een beetje is de weg kan liggen. Maar om er nou er 30 a 40 cm lager van te springen vind ik wel erg veel. Ze vind springen verder wel heel leuk! Hebben jullie tips om haar beter te laten springen? Ik zet haar altijd recht voor de hindernis en ze kan ook prima springen. Ik spring bij Lizzy altijd met iemand erbij die mij dus aanwijzigingen kan geven. Dus daar ligt het ook niet aan. Iemand ideeën? ALLES IS WELKOM!!

Alvast bedankt! Groetjes Femke (13 jaar)

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.


Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Springen met verzorgpony gaat lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:19

Ik denk toch echt dat je zadel niet past.

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:21

Tribunals schreef:
Ik denk toch echt dat je zadel niet past.



Ik heb wel eens een ander zadel gepakt. (ik weet dat dat eigenlijk niet mag dus dat hoeven mensen niet te vertellen) maar ook dan springt ze veel lager.

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:21

Wat gebeurt er met zadel op? Stoot ze de balken dan af?
Wat gebeurd er als je haar met zadel op laat vrijspringen? (wel beugels eraf halen dan ;) ).
En verder: kom je uit? Het kan ook heel goed zijn dat jij zonder zadel langer diep blijft zitten dan met, waardoor ze niet meer goed uit komt en dus de balk eraf gooit.
Ook een te klein/krap zadel kan het probleem zijn. Heeft de zadelmaker haar zien lopen met zadel op? Ben je te groot voor het zadel? Aangezien het een C-pony is :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:25

LoveBodin schreef:
Wat gebeurt er met zadel op? Stoot ze de balken dan af?
Wat gebeurd er als je haar met zadel op laat vrijspringen? (wel beugels eraf halen dan ;) ).
En verder: kom je uit? Het kan ook heel goed zijn dat jij zonder zadel langer diep blijft zitten dan met, waardoor ze niet meer goed uit komt en dus de balk eraf gooit.
Ook een te klein/krap zadel kan het probleem zijn. Heeft de zadelmaker haar zien lopen met zadel op? Ben je te groot voor het zadel? Aangezien het een C-pony is :).


Met zadel gooit ze inderdaad de balken er af. Ze komt wel gewoon uit met springen dus daar ligt het ook niet aan. De zadelmaker heeft haar meg zadel zien lopen en dat zat volgens haar goed. Met zadel vrijspringen zal ik morgen eens gaan proberen, en te groot voor het zadel ben ik niet. Eerder te klein :D

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Springen met verzorgpony gaat lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:27

Heb je al eens een andere singel geprobeerd, of de singel nagekeken op scherpe randjes/stukjes e.d.?

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 21:29

SweetVanille schreef:
Heb je al eens een andere singel geprobeerd, of de singel nagekeken op scherpe randjes/stukjes e.d.?



Ik heb de singel wel eens verwisseld. Geen verandering. Met longeer en voltige singel is ze namelijk wel heel makkelijk met springen!

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Springen met verzorgpony gaat lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:36

Heb je dit met de eigenaar overlegd? En stiekum een ander zadel pakken is stom om te doen. Met een helemaal verkeerd zadel kun je veel kapot maken.(als je mijn verzorger zou zijn was het einde verzorgen trouwens. Je moet een verzorger kunnen vertrouwen dat ze eerlijk zijn en niks stiekum doen.

Een goed passend zadel zou geen verschil in hoogte moeten geven met springen.

Dus op naar de eigenaar en die samen met desnoods de lesgever goed laten kijken of het zadel past. Eventueel na toestemming van de eigenaar hier een foto plaatsen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Re: Springen met verzorgpony gaat lastig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 08:13

Iemand anders nog ideeën?

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Springen met verzorgpony gaat lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:30

Wat zegt de eigenaar hierover?

Het kan heel veel zijn.. het zadel, jouw manier van (aan)rijden/je springhouding, evenwicht, onervarenheid van paard of ruiter..

:+

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:54

Tribunals schreef:
Ik denk toch echt dat je zadel niet past.


:') :')
Knap dat jij dat zo kan zien zonder ook maar iets gezien te hebben :j

Ik denk dat jullie gewoon even een beetje aan elkaar moeten wennen, lekker blijven lessen en voortaan gewoon met zadel springen :).

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:43

Luistert ze wel met dressuur?
en hoe gaat dit bij het baasje?

Mere, voor altijd in mijn hart

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 10:37

CharmingS schreef:
Tribunals schreef:
Ik denk toch echt dat je zadel niet past.


:') :')
Knap dat jij dat zo kan zien zonder ook maar iets gezien te hebben :j

Ik denk dat jullie gewoon even een beetje aan elkaar moeten wennen, lekker blijven lessen en voortaan gewoon met zadel springen :).



Ik heb een extra dekje onder het zadel gelegd. Nu ligt het zadel echt stukken beter! We springen nu al een aantal weken met zadel en springen nu 4 banden! Ik ben echt super trots! Ik denk dat ze even moest wennen aan springen met zadel!

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers