Paarden kopen

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:10

hi ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen maar ik heb een paar vragen waar jullie misschien ervaring mee hebben.
Ik zag namelijk een paar mensen het hebben over iemand die je helpt met het zoeken van een paard want normaal is het handig om iemand te hebben van een manege ofzo die ervaring heeft met het kopen van je paard die je helpt met het zoeken van een paard maar ik zag dus dat er mensen waren die je kan inhuren om je daarbij te helpen, weet iemand hoe je zo iemand vind of hoe je zo iemand noemt?
En wat rekenen fok bedrijven gemiddeld voor paarden of is dat heel erg uiteenlopen?
en dan het liefst Friese fokbedrijven en wat is jullie mening over paarden kopen van een fokkerij?

Don't call it a dream call it a plan


Anoniem

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:16

Dat zijn meestal aankoopadviseurs. Maar die worden enkel zo genoemd als ze je begeleiden in het duurdere segment. Ik zou eens kijken of je iemand om je heen kunt vinden, een instructeur bijv? Als je niemand om je heen hebt, misschien is er iemand op bokt die je kan helpen. Waar woon je?

Verder kun je niet zeggen wat het gaat kosten, het ligt er maar helemaal aan wat je zoekt, en wat je ermee wilt doen.
Friezen zitten over het algemeen wel in het duurdere segment. Maar ook daar geldt, wat zoek je en wat wil je doen met het paard?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:17

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:28

Joolien schreef:
Dat zijn meestal aankoopadviseurs. Maar die worden enkel zo genoemd als ze je begeleiden in het duurdere segment. Ik zou eens kijken of je iemand om je heen kunt vinden, een instructeur bijv? Als je niemand om je heen hebt, misschien is er iemand op bokt die je kan helpen. Waar woon je?

Verder kun je niet zeggen wat het gaat kosten, het ligt er maar helemaal aan wat je zoekt, en wat je ermee wilt doen.
Friezen zitten over het algemeen wel in het duurdere segment. Maar ook daar geldt, wat zoek je en wat wil je doen met het paard?


oke thanx ja ik woon in het gooi en ik wil gewoon een recreatie fries het liefst :) gewoon die alles wel kan en een beetje een leer paard is maar dat is volgensmij niet echt te vinden bij fokkers. Zie trouwens dat ik friezen steeds fout heb geschreven XD extreem dom

Don't call it a dream call it a plan

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:32

oke thanx ja ik woon in het gooi en ik wil gewoon een recreatie fries het liefst :) gewoon die alles wel kan en een beetje een leer paard is maar dat is volgensmij niet echt te vinden bij fokkers. Zie trouwens dat ik friezen steeds fout heb geschreven XD extreem dom[/quote]
dan zou ik gewoon rustig opzoek gaan naar een leuk paard. vraag je instructrise naar tips en/of ze iemand weet die toevallig een fries verkoopt bijvoorlbeeld. Ik weet dat er op facebook veel word geplaatst over paarden te koop.

Ook al ben jij ergens waar ik niet weet waar,
In onze gedachten zijn we bij elkaar...

Elisa2

Berichten: 36691
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:32

[HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

Dit topic is bedoeld voor hulp en advies bij het aankopen van een paard, hier kun je vragen stellen.

En als je een leer paard wilt is het handiger om inderdaad niet bij een fokker te kopen maar gewoon particulier.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:32

Emma_rebel schreef:
Joolien schreef:
Dat zijn meestal aankoopadviseurs. Maar die worden enkel zo genoemd als ze je begeleiden in het duurdere segment. Ik zou eens kijken of je iemand om je heen kunt vinden, een instructeur bijv? Als je niemand om je heen hebt, misschien is er iemand op bokt die je kan helpen. Waar woon je?

Verder kun je niet zeggen wat het gaat kosten, het ligt er maar helemaal aan wat je zoekt, en wat je ermee wilt doen.
Friezen zitten over het algemeen wel in het duurdere segment. Maar ook daar geldt, wat zoek je en wat wil je doen met het paard?


oke thanx ja ik woon in het gooi en ik wil gewoon een recreatie fries het liefst :) gewoon die alles wel kan en een beetje een leer paard is maar dat is volgensmij niet echt te vinden bij fokkers. Zie trouwens dat ik friezen steeds fout heb geschreven XD extreem dom

Nee die vind je niet bij fokkers, tenzij je veel geld neer wilt leggen ;)
Dan zou ik gewoon eens internet afstruinen.
Wat ik wel aan wil raden als je een fries wilt, laat hem of haar rontgen keuren, dus met foto's van de benen. Want heel veel friezen mankeren iets. En mocht je een fries willen aanschaffen, of een ander ras met veel sokken, lees je dan even in over CPL, dat is een hele nare ziekte aan de benen.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:41

Joolien schreef:
Dat zijn meestal aankoopadviseurs. Maar die worden enkel zo genoemd als ze je begeleiden in het duurdere segment. Ik zou eens kijken of je iemand om je heen kunt vinden, een instructeur bijv? Als je niemand om je heen hebt, misschien is er iemand op bokt die je kan helpen. Waar woon je?

Verder kun je niet zeggen wat het gaat kosten, het ligt er maar helemaal aan wat je zoekt, en wat je ermee wilt doen.
Friezen zitten over het algemeen wel in het duurdere segment. Maar ook daar geldt, wat zoek je en wat wil je doen met het paard?


oke thanx ja ik woon in het gooi en ik wil gewoon een recreatie fries het liefst :) gewoon die alles wel kan en een beetje een leer paard is maar dat is volgensmij niet echt te vinden bij fokkers. Zie trouwens dat ik friezen steeds fout heb geschreven XD extreem dom[/quote]
Nee die vind je niet bij fokkers, tenzij je veel geld neer wilt leggen ;)
Dan zou ik gewoon eens internet afstruinen.
Wat ik wel aan wil raden als je een fries wilt, laat hem of haar rontgen keuren, dus met foto's van de benen. Want heel veel friezen mankeren iets. En mocht je een fries willen aanschaffen, of een ander ras met veel sokken, lees je dan even in over CPL, dat is een hele nare ziekte aan de benen.[/quote]

ow dankje dat wist ik niet! ik lees ook steeds bij veel friezen advertenties iets over staart eczeem is dit iets veel voorkomens bij friezen?

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:42

n_i_c_a_evey schreef:
oke thanx ja ik woon in het gooi en ik wil gewoon een recreatie fries het liefst :) gewoon die alles wel kan en een beetje een leer paard is maar dat is volgensmij niet echt te vinden bij fokkers. Zie trouwens dat ik friezen steeds fout heb geschreven XD extreem dom

dan zou ik gewoon rustig opzoek gaan naar een leuk paard. vraag je instructrise naar tips en/of ze iemand weet die toevallig een fries verkoopt bijvoorlbeeld. Ik weet dat er op facebook veel word geplaatst over paarden te koop.[/quote]

ow ja dat is ook een goed idee! thnx had ik niet aangedacht

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 16:43

Elisa2 schreef:
[HK] Nieuw paard kopen, deel XXI

Dit topic is bedoeld voor hulp en advies bij het aankopen van een paard, hier kun je vragen stellen.

En als je een leer paard wilt is het handiger om inderdaad niet bij een fokker te kopen maar gewoon particulier.



dankje!

Don't call it a dream call it a plan

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:47

Het Gooi is een beetje ver weg voor mij, maar wie weet is er een andere bokker die het leuk vind om met je mee te gaan kijken! :) Succes!

JM :#

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 17:08

Lieshorses schreef:
Het Gooi is een beetje ver weg voor mij, maar wie weet is er een andere bokker die het leuk vind om met je mee te gaan kijken! :) Succes!


haha jammer maar thnx

Don't call it a dream call it a plan


tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:28

heb je geen vaste DA?
anders gewoon die meenemen als je echt interesse hebt in een paard.
de eerste keer kan je gerust alleen gaan.kijk hoe jij kan omgaan met het paard,hoe het rijden gaat,de verzorging,.....
als het je ok lijkt,neem je de keer erop je DA mee,die kan ondertussen ook het paard keuren en zijn mening geven erbij.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 19:04

tengeltje11 schreef:
heb je geen vaste DA?
anders gewoon die meenemen als je echt interesse hebt in een paard.
de eerste keer kan je gerust alleen gaan.kijk hoe jij kan omgaan met het paard,hoe het rijden gaat,de verzorging,.....
als het je ok lijkt,neem je de keer erop je DA mee,die kan ondertussen ook het paard keuren en zijn mening geven erbij.



da? is dat dierenarts? XD maar ik dit zou mijn eerste paard zijn dus in mijn eentje kijken lijkt me geen goed idee

Don't call it a dream call it a plan

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:40

ja,is dierenarts.
met een eerste keer kijken alleen kan je geen kwaad,je koopt toch niet sebiet een paard.
en het moet sowieso klikken,zowel op de grond als erop,dat kan niemand anders voor jou uitmaken.

een 'expert' meenemen naar elk paard waar je naar gaat kijken kan nogal duur uitvallen,want bv een DA vraagt daar natuurlijk ook centjes voor.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 08:03

tengeltje11 schreef:
ja,is dierenarts.
met een eerste keer kijken alleen kan je geen kwaad,je koopt toch niet sebiet een paard.
en het moet sowieso klikken,zowel op de grond als erop,dat kan niemand anders voor jou uitmaken.

een 'expert' meenemen naar elk paard waar je naar gaat kijken kan nogal duur uitvallen,want bv een DA vraagt daar natuurlijk ook centjes voor.

ah ja dat is waar thnx!

Don't call it a dream call it a plan

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:25

Het is wel handig om vooraf door te geven wat ong je budget is. Dan kunnen mensen met je meedenken. Het maakt nogal wat verschil of je 2000 kan uitgeven of 7000 namelijk. Als je in het lage segment moet blijven kunnen mensen je misschien ook leuke kruisingen adviseren

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 08:32

troi schreef:
Het is wel handig om vooraf door te geven wat ong je budget is. Dan kunnen mensen met je meedenken. Het maakt nogal wat verschil of je 2000 kan uitgeven of 7000 namelijk. Als je in het lage segment moet blijven kunnen mensen je misschien ook leuke kruisingen adviseren



ja snap ik maar ik heb ook niet zo'n zin om mijn budget op internet te zetten :D

Don't call it a dream call it a plan

Safjelove
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:35

friesiszwart schreef:
Ik heb een friese merrie en een friese ruin te koop beiden netjes en braaf onder het zadel, goed verkeersmak.[ [url=m/8zKqXT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5UquGn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LsIy7B.jpg]Afbeelding[/url] ]



oei, mooie beesies, ik zal hier zeker even naar kijken TS :D

Mere, voor altijd in mijn hart

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:11

Emma_rebel schreef:
troi schreef:
Het is wel handig om vooraf door te geven wat ong je budget is. Dan kunnen mensen met je meedenken. Het maakt nogal wat verschil of je 2000 kan uitgeven of 7000 namelijk. Als je in het lage segment moet blijven kunnen mensen je misschien ook leuke kruisingen adviseren



ja snap ik maar ik heb ook niet zo'n zin om mijn budget op internet te zetten :D


Dat is een keuze natuurlijk!

Als is een richting wel handig natuurlijk als je het leuk vind dat mensen je tips geven. In het paarden kopen topic geven mensen vaak een indicatie, dat werkt toch vaak wel handig. Wat je uiteindelijk betaald hangt toch af van oa kwaliteit.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 11:48

troi schreef:
Het is wel handig om vooraf door te geven wat ong je budget is. Dan kunnen mensen met je meedenken. Het maakt nogal wat verschil of je 2000 kan uitgeven of 7000 namelijk. Als je in het lage segment moet blijven kunnen mensen je misschien ook leuke kruisingen adviseren



ja snap ik maar ik heb ook niet zo'n zin om mijn budget op internet te zetten :D[/quote]

Dat is een keuze natuurlijk!

Als is een richting wel handig natuurlijk als je het leuk vind dat mensen je tips geven. In het paarden kopen topic geven mensen vaak een indicatie, dat werkt toch vaak wel handig. Wat je uiteindelijk betaald hangt toch af van oa kwaliteit.[/quote]

Ja snap ik maar ik weet mijn budget nog niet zeker ook enzo en ik ben bang dat mensen dan commentaar hebben van daar kan je niets mee of dit en dat en dan word ik nogal ontmoedigd

Don't call it a dream call it a plan

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:50

Emma_rebel schreef:
troi schreef:


ja snap ik maar ik heb ook niet zo'n zin om mijn budget op internet te zetten :D


Dat is een keuze natuurlijk!

Als is een richting wel handig natuurlijk als je het leuk vind dat mensen je tips geven. In het paarden kopen topic geven mensen vaak een indicatie, dat werkt toch vaak wel handig. Wat je uiteindelijk betaald hangt toch af van oa kwaliteit.


Ja snap ik maar ik weet mijn budget nog niet zeker ook enzo en ik ben bang dat mensen dan commentaar hebben van daar kan je niets mee of dit en dat en dan word ik nogal ontmoedigd


Dat is ook al een budget indicatie natuurlijk! Lage tot laag-gemiddelde prijsklasse, tenminste zo lees ik het het :)

Het is ook voor jou vervelend als mensen allemaal leuke tips sturen die voor jou financieel helemaal niet haalbaar zijn toch?
Laatst bijgewerkt door troi op 24-11-17 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:51

tja,ik denk dat je daar ook realistisch in moet zijn.
een leuke fries die goed en braaf gereden is,heb je echt niet voor bv 1500 euro.
dat heeft niets met ontmoediging te maken,maar gewoon met realisme.

als je budget bv 1500 euro is,moet je ook je zoekcriteria aanpassen aan wat mogelijk is.
bokt kan je best helpen zoeken,maar het is vooral eerst jij die realistisch moet kijken naar wat je budget is en wat je wil.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paarden kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:54

En om even terug te komen bij je vraag naar fokkerijen. Die vragen flink wat. Ik gok dat je voor een simepl gefokt veulen al een paar duizend mag neerleggen

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 14:18

troi schreef:
En om even terug te komen bij je vraag naar fokkerijen. Die vragen flink wat. Ik gok dat je voor een simepl gefokt veulen al een paar duizend mag neerleggen

ja daar ben ik al overruit dat dat hem niet word

Don't call it a dream call it a plan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers