help! ongesteld!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:25

Je hebt ook tampons met inbreng hulzen dat is echt ideaal als je het nog nooit hebt gedaan. En dan kan je voor de zekerheid een maandverbandje extra doen.

Even voor de dit overleg je toch met je moeder? Sommige mensen hebben niet echt een goede band met hun moeder. Ik heb alles gewoon zelf uitgevogeld. Eerst met maandverband en toen met tampons. Ik heb niks besproken. En om nog even verder te speculeren misschien is ts haar moeder er niet meer? En een vader weet hier echt geen daad mee.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: help! ongesteld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:28

Eerste keer en ongesteld zou ik niet direct beginnen met een tampon, dat is misschien de volgende keer een idee om inderdaad met inbrenghuls thuis eens rustig te oefenen.

Voor het rijden een nieuw maandverbandje en direct na het rijden even controleren. Doorlekken overkomt iedereen wel eens hoor. Niks om voor te schamen.

En heb je je moeder al gevraagd?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:29

Lau schreef:
Je hebt ook tampons met inbreng hulzen dat is echt ideaal als je het nog nooit hebt gedaan. En dan kan je voor de zekerheid een maandverbandje extra doen.

Even voor de dit overleg je toch met je moeder? Sommige mensen hebben niet echt een goede band met hun moeder. Ik heb alles gewoon zelf uitgevogeld. Eerst met maandverband en toen met tampons. Ik heb niks besproken. En om nog even verder te speculeren misschien is ts haar moeder er niet meer? En een vader weet hier echt geen daad mee.



Jaaaa ideaal! Ik gebruik ze nog steeds :)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:39

Ik heb altijd met maandverband gereden. Tampons gebruik ik alleen met zwemmen. Ik heb allerlei soortne tampons gebruikt, inclusief die met aanbrenghuls, maar het bevalt mij geen van allen.

https://nl.neckermann.com/nl/ultra-dunn ... stuks.html
Deze bevallen mij het beste. Inderdaad geen witte rijbroek aantrekken.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:41

Safjelove schreef:
Hey
ik ben voor de eerste keer ongesteld maar ik moet wel rijden vannavond, het is heel veel en ik heb, hoe heet zo'n dingetje ook al weer, alleen maandverband.

Toch wil ik graag rijden (...)


Gefeliciteerd...! Y)(^)
Een mijlpaal - en nog heel veel gelukkige jaren!

Menstruatie hoeft geen zeer te doen,
pms kan een prachtige periode zijn
...en paardrijden, zwemmen en noem maar op: het kan allemaal.
(Voor sommige dingen moet je wel even weten hoe of het werkt en wat voor jou werkt, maar er zijn genoeg bokkers om je op weg te helpen!!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:43

Gewoon maandverbandje om en gaan met die banaan. Ik raad Always aan met vleugels. En ik had altijd een strak broekje over mijn onderbroek aan zodat het niet ging schuiven.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:03

leestmee schreef:
Always night met vleugels. Ik zweer erbij.
Lijkt voor een 12 jarige misschien een grote lap.
Maar echt verschuift niet en groot oppervlak om doorlekken te voorkomen.

Hier zweer ik ook bij. Enige manier waarmee ik op mijn laatste (lichte) dagen zonder tampon kan slapen. Bij elk ander maandverband rolt dat achterste stuk op in mijn slaap door het draaien en lek ik dus door bij mijn kont ( :') ) doordat ik op mijn rug slaap. Door de verbrede achterkant van Always rolt het nog wel een beetje op maar blijft dan zo breed als een normaal maandverband en kan ik zonder te lekken slapen :z

Ziet er wel echt huge uit idd :')

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:24

Jennanne schreef:
tampon proberen? Wisselen voordat je gaat rijden en meteen erna.
Kan me van mijn eerste keer ook herinneren dat het er met bakken uit kwam zetten :P

tampon op de eerste dag is heel vroeg. tuurlijk het kan, maar dat doet pijn! en daar word je ook niet gelukkig van tuurlijk haha :)

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:57

Toen ik net ongesteld was, was ik het ook heel heftig en sloeg ik een paar lessen over... Later werd het minder heftig. Ik gebruikte altijd het grootst mogelijke maandverband met een inlegkruisje er onder, zodat ie goed blijft zitten en minder snel doorlekt. Net voor je gaat rijden en meteen als je klaar bent met rijden verschonen ;). Succes!

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:58

sardientje schreef:
Jennanne schreef:
tampon proberen? Wisselen voordat je gaat rijden en meteen erna.
Kan me van mijn eerste keer ook herinneren dat het er met bakken uit kwam zetten :P

tampon op de eerste dag is heel vroeg. tuurlijk het kan, maar dat doet pijn! en daar word je ook niet gelukkig van tuurlijk haha :)


Hoezo pijn? Ik vond t helemaal niet pijn doen!
Wel even wennen maar voelde er op een begeven moment niets meer van.

In ieder geval, bij mij was het de eerste keer als een druppel haha.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:43

Toen ik ongesteld werd voor de eerste keer (10 maanden geleden,ben nu 12) gebruikte ik de allereerste dag maandverband, maar ik lekte gelijk al door op de fiets naar huis toen het ging schuiven. De dag daarna zou ik ook gaan paardrijden, en heb gewoon idd een tampon met inbrenghuls gebruikt. En voor de zekerheid ook een maandverbandje Ging super goed, en was super makkelijk! Ik vergat bijna dat ik ongesteld was. :D


Inmiddels gebruik ik ook een cup. Is ff wennen maar ideaal voor mij omdat ik echt wel actief ben, en die wegwerpdingen (maandverband en tampons) echt niks vind. Die moet ik veel te vaak wisselen hihi

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 17:52

Gefeliciteerd, welkom in de wondere wereld die mij na zoveel jaar nog steeds niet bevalt _O-

Wees niet bang om gewoon aan je moeder hulp te vragen hoor! En als dat niet kan dan kun je zelfs je vader wel vragen. Het is echt niets om je voor te schamen en het gebeurd nou eenmaal. Je vader zal er ook echt wel het een en ander van weten. Hij zal je geen passend advies kunnen geven over wat wel en niet werkt :') maar hij kan allicht zorgen dat er genoeg 'spul' voor je is om te proberen.

Ik rij zelf altijd met een tampony <<)
Maar ook de eerder genoemde nacht maandverbandjes werken best goed. Die zijn extra dik en lang en je ziet er geen fluit van (check maar eens in de spiegel, je ziet ze echt niet onder de gemiddelde broek). Maar eerlijk, het is gewoon een kwestie van uitproberen wat jij zelf fijn vindt.

En gewoon lekker een zwarte broek aantrekken. Als je dan wel een ongelukje hebt dan ziet niemand het +:)+

Als je je er niet lekker bij voelt dan zou ik gewoon lekker thuis blijven! Zorg dat je je dan goed gaat voorbereiden op de volgende keer, dan kun je wel gewoon lekker gaan rijden en weet je ook hoe het allemaal werkt en hoe je lichaam reageert.