paardrijden op Texel. waar?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 19:29

Ik ga over een maand naar Texel. En wil dan graag een buiten rit maken. Ik ben nog niet echt heel goed in paardrijden. En galoperen buiten durf ik niet. Ik las dat het bij manege kikkert wat sneller aan toe gaat. Dan bij manege de elzenhof (maar deze topics kwamen een beetje uit 2006) ik las ook nog over manege de krim. Daar werd voornamelijk gestapt. Is dat nu nog zo?

Welke manege raden jullie mij aan?

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:42

Ik zou als ik jou was even op google zoeken welke maneges er zijn en die even bellen met je vraag.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:50

Ik heb 5 jaar geledeb bij elzenhof stage gelopen. Toen hadden ze voornamelijk haflingers, nu wel meerdere rassen geloof ik.
Daar hebben ze verschillende "ritten", beginners, gevorderden en half gevorderd. Met beginners er half gevorderd gaan ze het bos in. Half gevorderd is ook zonder galop geloof ik.
Als je strandrit wil maken moet je alle 3 de gangen goed beheersen. Voordat je naar het strand gaat moet je eerst stap en draf in de bak een paar rondjes rijden, als ze dan denken dat je die gangen niet goed beheerst mag je ook niet mee.

En het klopt inderdaad dat het bij kikkert minder beheerst aan toe gaat, die knallen gewoon over het strand, terwijl elzenhof met een normaal galopje over het strand gaat.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:57

Hoi ben zelf werkzaam bij manege Kikkert en wij hebben hele lieve en makkelijke paarden en hebben in de vakantie 2 keer per dag een buitenrit met stap en draf dus daar zou je gewoon bij mee kunnen we passen ons aan aan de groep dus dat moet goed komen . Met opstappen leggen we het ook graag nog even uit .. Je kan ook gewoon komen kijken als je op vakantie bent kan je zelf een paard of pony uitzoeken en kunnen we wat over de pony's uitleggen . Of reserveer een les en dan kunnen we misschien helpen om ervoor te zorgen dat je ook het galopperen leuker en makkelijker gaat vinden nou misschien tot van de zomer . Onze strandritten gaan idd wel hard namelijk in rengalop maar wel mooi in kleine groepjes van max een paard of acht maar daar moet je gewoon nog even voor oefenen

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:00

Ik heb vroeger ook bij Kikkert gewerkt. Al meer als twintig jaar geleden. Daar hebben ze echte beginners groepen. Sommige mensen hadden nog nooit op een paard gezeten zelfs.
Hopelijk staat Jimmy er nog. Die heb ik ivm eczeem naar Texel gebracht. Twee jaar geleden heb ik hem voor het laatst bezocht

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:11

Hoi Nanda zeker staat jou grote vriend Jimmy er nog en het is nog steeds een grote knuffelkont zal hem een knuffel geven

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:13

Ik heb een buitenritje gemaakt bij Elzenhof (gewoon stappen en klein stukjes draf), vond het er goed uitzien, goede begeleiding. Kon heel veel zelf aangeven!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:26

nannyrana7 schreef:
Hoi Nanda zeker staat jou grote vriend Jimmy er nog en het is nog steeds een grote knuffelkont zal hem een knuffel geven

Aaah wat fijn. Zijn vriend Hero is nog steeds bij mij. Nu al twintig jaar. Nick heb ik 4 jaar gehad en is in 2003 naar Texel gegaan

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:43

Afbeelding
nannyrana7 schreef:
. Onze strandritten gaan idd wel hard namelijk in rengalop maar wel mooi in kleine groepjes van max een paard of acht maar daar moet je gewoon nog even voor oefenen


Maar wel heel tof, vol gas stukje over het strand :D
(We zijn dag van te voren "getest" of we dit wel aan konden)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:15

Ik heb vorig jaar in de zomervakantie een strandrit gemaakt bij Kikkert, echt heel gaaf! Ik geloof dat ze ook ritten hebben voor beginners. :) Er zijn veel verschillende paarden en pony's dus voor ieder niveau wel wat. Voor de zekerheid kan je misschien bellen, het zijn vriendelijke mensen. :D

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 16:49

Theadore99: Zat u toen in de beginers of half gevordende groep? En hoe lang is dat geleden?

Van manege de krim kan ik niks meer vinden. Bestaat deze manege nog wel?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:32

Dit is eind juni geweest.. paar weken dus, denk een maand nu. Beginners groep; mensen die nog nooit echt hadden gereden. Denk dat je halfgevorderd welczouvkunnennen anders even bellen!
Kikkert sprak mij zelf niet zo aan, had bij allebei gekeken. Kan t niet goed uitleggen, gevoel denk ik.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:45

Ik ben altijd heel erg tevreden over manege Kikkert. Paarden zien er keurig uit. Er wordt voldoende aandacht besteed aan het fatsoenlijk zadelen en het tuig ziet er altijd netjes uit.

Er zijn verschillende ritten, zowel voor beginners als voor gevorderden. Maar als ik heel eerlijk ben zijn de paarden zo braaf, dat wanneer je even hebt geoefend met de verlichte zit je ook zonder jaren ervaring goed mee kunt met de strandrit met galop.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:47

Ik ga volgende week vrijdag naar manege elzenhof!

Jolijnn

Berichten: 3859
Geregistreerd: 30-01-11
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:32

Ik rij al jaren bij manege Elzenhof en werk er sinds 2 jaar. Bij ons gaat het er idd iets rustiger aan toe dan bij manege kikkert. Daarnaast hebben we ongeoefende ritten, hierbij gaan 1 of 2 begeleiders mee en wordt alles rustig aan uitgelegd. We nemen de tijd om je te laten genieten op het paard en laten je een mooi stuk van het texelse bos zien.

Onze haflingers en rest van de paarden en pony's zijn ontzettend braaf en zullen geen vlieg kwaad . Als je wel graag een rit wil maken met gallop hebben wij half goefend (rustig aan met enkele keren gallop) of geoefgende (iets harder met meer gallop en ook een stuk heide) ritten.

Evt. Kun je voor die tijd rustig een lesje nemen om je paardje beter te leren kennen en alvast in een bak een keer te galloperen, kunnen wij jou vertellen in welke rit je het beste past en dan weet je zeker dat je meerijd waar jou niveau ligt.

Daarnaast mag je rustig een keuze aangeven op wat voor een paardje het liefst wil rijden. We hebben paarden die heel rustig zijn of paarden met iets meer pit, samen zoeken we een paardje waar jij een ontzettend leuke rit op kan hebben om nooit meer te vergeten!

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 15:33

Bedankt iedereen voor de tips. Ik heb een buitenrit bij elzenhof gedaan. En ik vond het supper leuk!

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:20

Ik ook vorige week op manege elzenhof! Op welk paard zat je?


Afbeelding

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 17:46

Op pebbels

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:54

Ik ga in september naar texel en 2 of 3 vriendinnen komen dan het weekend ook. We hopen dan ook nog een strandrit te kunnen maken. Zou wel gaaf zijn.
Vroeger altijd eigen paard mee naar texel maar daar heb ik nu geen mogelijkheid voor helaas.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:57

Leuk! Pebbles is echt een schat van een pony, super braaf

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: paardrijden op Texel. waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:42

Afbeelding