2 jaar volmaken

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

2 jaar volmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 10:15

hi allemaal, over 2 jaar kan ik ongeveer een paard kopen van mijn geld en elke maand stalling betalen. Alleen het probleem is dus dat ik 2 jaar moet wachten tot ik hem kan kopen en ik ben heel ongeduldig dus ik wil die 2 jaar lang elke week iets van 2 onderwerpjes hebben waar ik die week iets mee moet doen, ik heb bijv. al: naar de boer dier en ruiter gaan, khns termen leren, vlechten beter leren, ruiterbewijs regels en dingen opzoeken, ruiter fitheid traing, conditie training, allemaal setjes in allemaal kleuren zoeken, naar events (wel paarden events ofc), elke week of dag een tekening maken van een paard, elk seisoen een rit bij het fjordenpaard, strandritten, borstels zoeken in bepaalde kleuren, etc....
nou vroeg ik mij af of jullie voor mij nog meer ideeën hadden zoals dit, ik heb trouwens ook elke zaterdag 2 verzorg pony's tot mijn beschikking waar ik helaas niet mee naar buiten mag maar mss weten jullie daar ook wat mee _/-\o_ thnxx
-O- -O- -O- -O- -O- -O-

Don't call it a dream call it a plan


RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:20

Joaltijd schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent... Maar wanneer het kan kun je een baantje zoeken! Want met stallingskosten alleen kom je er niet. :D

En voor de rest gewoon heel veel genieten van je verzorgpaardjes! Lekker omprutsen etc!

En als 'doe'-dingen...
- veel voorkomende paardenziektes opzoeken en daar over leren.
- heel praktisch: lijstje opstellen van alle kosten die je hebt met een eigen paard
- als de dierenarts of hoefsmid komt even meekijken
ja thnx dat is wel een goed idee!

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:20

pimaude schreef:
Ik had mijn paarden'uitzet' al klaar, maar ik wist dat ik een grote pony wou, dus kon alles mooi in maat full scoren in de outlets!

Verder ben je al heel goed bezig!
dat is ook best een goed idee alleen vinden mijn ouders dat dan waarschijnlijk weer een beetje overdreven om nu al te kopen

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:22

ierusju schreef:
Je moet wel bedenken dat twee jaar heel lang is, waarin van alles kan gebeuren.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan gaan samenwonen en je eerste huis kopen. Of je krijgt het druk op je werk of studie. Dat moet je even bedenken, dat je over twee jaar misschien helemaal geen tijd/plaats is voor een paardje.
Maar je kan in de tussentijd veel gaan werken en sparen :)


Ik ben 14 en ik weet al wat ik wil worden en ik ben op mijn 16e klaar met school en de opleiding die ik wil doen duurt een jaar en dan begin ik mijn eigen bedrijfje dus dat heb ik al hellemaal uitgezocht

Don't call it a dream call it a plan


RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:23

Barbet schreef:
Leuk hoor!
Misschien kun je een zaterdag of vakantiebaantje krijgen op een manege of zo.
Dan leer je nog meer, en je verdient gelijk wat geld, wat je weer kan sparen om een paard te kopen. :)


Ja daar zat ik al over na te denken maar dan moet ik wel regelen dat ik mijn verzorg pony's op een andere dag kan rijden

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:23

Barbet schreef:
Leuk hoor!
Misschien kun je een zaterdag of vakantiebaantje krijgen op een manege of zo.
Dan leer je nog meer, en je verdient gelijk wat geld, wat je weer kan sparen om een paard te kopen. :)


Ik ben 14 trouwens

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 12:54

Choiix schreef:
Tenzij je handlichting aanvraagt bij de rechter kan jij op je 17e géén eigen bedrijf starten. En handlichting wordt niet vaak toegekend.


Dat zie ik dan wel weer allemaal bedankt voor het melden maar daar was dit forum niet hellemaal voor bedoeld

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 20:37

Telpeva schreef:
Ben je met je 17e niet nog gewoon leerplichtig? en weten je ouders al van je plan?

Ik zou trouwens niet te veel spullen al in huis halen, voor hetzelfde geld koop je nu dingen die je toekomstige paard niet eens gaat passen, of je koopt dingen voor jezelf die je over 2 jaar niet meer past. Misschien heb je over 2 jaar wel een heel andere smaak dan nu, dan zit je met een overschot aan spullen.

Stel je koopt nu alvast dressuurdekjes, maar het paard heeft bij de aankoop een vhz zadel. Stel je koopt alvast hoofdstellen en halsters, maar je toekomstige paard heeft een klein hoofd (of juist een grote) en die past niet in de maat full. Beenbescherming idem. Ik zou dat geld opsparen zodat je over 2 jaar dingen uit kan kiezen die bij het paard passen.

Wat misschien wel al leuk is:
- Informatie opzoeken over voeding, wat eet een paard, hoe veel, en hoe zit het met ruwvoer vs brok?
- Lessen bij de manege om je rijden op pijl te houden
- oefenen met je verzorgpony's


Ja die ideen van jou bedoel ik ja haha dat wat je daarvoor zei was ik ook niet van plan hoor

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 20:39

Anna79 schreef:
Beste TS ik vind dat je super bezig bent! Je weet wat je wilt en ik vind het heel goed van je dat je je zo goed voorbereid op het hebben van een paard. Er zijn zat volwassenen die in een impuls een paard/pony kopen en er weinig vanaf weten en waar alleen maar ellende van komt...
Dus, lekker zo door gaan met kennis vergaren en ervaring op doen!
Succes!

Wat betreft de kosten en je opleiding, lekker met je ouders bespreken, daar hebben ze hier niks mee nodig! Leuk dat je zo'n duidelijk toekomstbeeld hebt, natuurlijk kunnen dingen altijd veranderen, maar dat weet je toch nooit. Ga lekker je droom achterna!


Dankje!! Ik heb het al met ze erover gehad enzo en zij vinden het een leuk idee maar zeggen ook van:' kijk maar hoor doe wat je wilt

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 20:40

Percy schreef:
Wat voor bedrijfje wil je beginnen? Als starter zal je in het begin nauwelijks iets verdienen vrees ik. Hoe het gaat lopen hangt een beetje af wat je wilt gaan doen.

Rij je bij het Fjordenpaard in Breda?


Nee haha ik woon in het gooi

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 20:46

Barbet schreef:
Leuk hoor!
Misschien kun je een zaterdag of vakantiebaantje krijgen op een manege of zo.
Dan leer je nog meer, en je verdient gelijk wat geld, wat je weer kan sparen om een paard te kopen. :)


Vet leuk idee!

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-17 20:46

Mars schreef:
Kind is 14 inderdaad, laat haar plannen maken etc, wie deed dat niet op die leeftijd? Hoe het over een paar jaar ervoor staat ziet ze dan wel weer toch?


Haha precies, dankje

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-17 12:57

Danielleeee_ schreef:
Leuk idee! Of het realistisch is, zie je tegen die tijd wel. En als het niet realistisch blijkt te zijn, heb je tegen die tijd wel heel leuke dingen gedaan en bijgeleerd als ik je lijstje zo zie. :)

Ik heb zelf trouwens geen inspiratie, je hebt al heel veel ideeën namelijk. Ik zal nog even nadenken :)


dankje :)

Don't call it a dream call it a plan

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-17 12:57

Eenhoorni schreef:
Dit is even offtopic, sorry, maar ik zag dat je in het Gooi woont en een manege zoekt. Kan je iets specifieker zijn om welke omgeving het gaat? Ik kom namelijk ook uit het gooi dus misschien kan ik je wel helpen :)


ik zoek geen manege in het gooi haha

Don't call it a dream call it a plan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers