B ruiter en Z paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neraja1
Berichten: 19
Geregistreerd: 03-02-17
Woonplaats: Zuid-Holland

B ruiter en Z paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 12:36

Hii,
ik vroeg me af of je als B ruiter met een Z paard in de B mocht starten, weten jullie of dat kan?
Ik hoop dat ik deze topic goed heb geplaatst, als dat niet zo is, sorry!

Groetjes!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: B ruiter en Z paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:37

Ja dat mag. Ik heb zelf ook een z paard uitgebracht terwijl ik zelf in de b reed. Je kan er veel van leren. Succes ermee

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: B ruiter en Z paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:44


Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: B ruiter en Z paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:59

Ja dat mag, maar dit kun je inderdaad makkelijk opzoeken in de inschalingstabel. :)

neraja1
Berichten: 19
Geregistreerd: 03-02-17
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: B ruiter en Z paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 13:02

Super bedankt voor het antwoorden, weer een beetje wijzer geworden!

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:02

Welkom op Bokt Neraja!

De standaard regel is dat je altijd moet beginnen in de hoogste gezamenlijke klasse. In dit geval is de hoogste gezamenlijke klasse van ruiter en paard de klasse B. Je MOET dus zelfs beginnen in de B, je mag niet eens hoger starten.

Een uitzondering op deze regel is voor ruiters die al meerdere paarden hebben uitgebracht. Maar dat is hier niet aan de orde.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:23

Roodvos schreef:
De standaard regel is dat je altijd moet beginnen in de hoogste gezamenlijke klasse.

Of één klasse lager. Als voorbeeld mag een L2 ruiter met Z paard (of Z ruiter met L2 paard) ook in het L1 beginnen.


Uit het reglement: Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/pony-ruiter) zal deze combinatie geplaatst worden in de hoogst gemeenschappelijke klasse of een klasse lager indien het reglement en de inschalingstabel dit toe laat. De hoogste klasse van een ruiter is de klasse waarin ooit een winstpunt is behaald. De hoogste klasse van een paard is de klasse waarin door het paard ooit een winstpunt is behaald. Een ruiter die opgenomen is (geweest) in de klasse ZZ-Licht of hoger mag niet meer uitkomen in de klasse B. In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat combinaties die op grond van de
inschalingstabel in een hogere klasse uit mogen komen, versneld kunnen promoveren naar een hogere klasse, zonder hiervoor de vrijwillige promotiegrens te hebben bereikt.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:20

Hmm, ja, maar aangezien het hier Young Riders is probeerde ik het een beetje eenvoudig te houden :) .

Dus, TS, lekker genieten van je paard /3 en als je eraan toe bent lekker een B proefje gaan meepakken.
Succes!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: B ruiter en Z paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:06

Heel goed :)