kinderen slaan paarden...

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeromyxx

Berichten: 234
Geregistreerd: 27-11-12
Woonplaats: Den Dungen

kinderen slaan paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 01:00

hallo,

Ik wilde dit toch even van me afschrijven.
Omdat het nu vakantie is trekken de kinderen massaal naar de manege toe , gezellig !
Mijn paard staat gestald op de manege dus ik zie vaak het een en het ander gebeuren zoals afgelopen dinsdag. Omdat het vakantie is komen de kinderen lekker met de pony's knuffelen en poetsen .
Maar dinsdag stond er een meisje een pony te borstelen op de wasplaats was niks mee pony stond relaxed , maar toch had ik met twijfels omdat de pony een lange tijd bang was voor mensen en alleen de stalhulpen haar konden borstelen en opzadelen zodra ze opgezadeld was en de kinderen erop zaten was er niks aan de hand . Maar goed ik ging dus mijn paard halen om op de wasplaats te zetten om te borstelen en toen hoorde ik het meisje al een beetje mopperen, toen ik mijn paard stond te poetsen en met mijn rug naar haar toe stond hoorde ik in een keer dat de pony kei hard geslagen werd ik keek een keer om maar het meisje ging weer verder met poetsen. Vervolgens gaat ze de hoeven uitkrabben en die pony snapte niet wat ze bedoelde en weer *bam* ik keek echt heel verbaasd om en ze keek mij en werd rood en ging weer verder . Ik kon op dat moment mijn mond niet open trekken ik was zo verbaasd . De pony was al doodsbang voor haar geworden ze liep naar haar borstels niet een meter voor de pony lagen , zodra ze een stap dichterbij zet vliegt de pony na achter met het hoofd helemaal omhoog bang om een klap te krijgen , toen kwam haar vader haar halen en kreeg ze het deken met veel moeite op en heeft ze de pony terug op stal gezet . Ik had het gemeld bij de stalhulpen en die gaan haar aanspreken . En ik kreeg vandaag van een moeder te horen die erbij stond dat er weer een pony een flinke klap heeft gehad . Er waren 2 meiden een pony aan het poetsen op de was plaats 1 van die twee is de zelfde van dinsdag en het andere meisje loopt weg om even iets te pakken en de andere geeft die pony een super harde klap tegen zijn neus die pony schrikt en vliegt naar achter dat zelfs het halster half af ligt en die moeder zag dat gebeuren en toen dat meisje terug kwam vroeg ze hoe dat het kon dat het halster niet goed zit, zegt dat meisje schijnheilig ''weet ik niet'' die moeder hoorde dat en werd toen boos en heeft toen verteld wat er was gebeurd .

Ik snap niet dat kinderen even zomaar die pony's van die flinke klappen kunnen verkopen.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: kinderen slaan paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:03

Je bent 18 en je durft een kind er niet zelf op aan te spreken?

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:04

Ik had er iets van gezegt tegen de meisjes. Goed dat naar de stalhulpen bent gegaan. Ik zou het ook melden bij de baas van de manege.

Dit hoort natuurlijk niet zo :(

Hoe gaat het nu met de pony?

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:06

Koia schreef:
Je bent 18 en je durft een kind er niet zelf op aan te spreken?

Ts is 16 maar alsnog zou ik er vriendelijk iets van zeggen. Boos worden werkt toch niet bij die meiden..

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: kinderen slaan paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:42

Goed dat je het hebt gezegd, zo weten de mensen van stal ervan. wanneer er iets gezegd wordt door iemand 'van daar' heeft dat vaak meer impact. Daarnaast kunnen ze redelijk onpartijdig beide kanten aanhoren.

Ik hoop dat de meiden erop aangesproken worden, en er lering uit trekken

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: kinderen slaan paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 03:52

Hadden ze bij mij in de buurt niet hoeven proberen.. Dan krijgen ze een grote mond!

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: kinderen slaan paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 05:53

ahh.. heel zielig goed van je dat je iets hebt gezegd.
pony bij jou in de buurt staat ook op de manege is ook bang etc, mag je niet meer in de stal bij komen moet stalhulp eruit halen en op de poetsplaats zetten , is bang geworden omdat 2 meisjes hem ooit sloegen, denk dat we het over dezelfde hebben??.. was me lievelingspony deed nooit wat kwaad ben daar weggegaan omdat ik eigen pony kreeg. Snap niet hoe mensen het in hun hoofd halen..

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:44

Vertellen aan de hele stal en d'r van stal verbannen of streng aanspreken door het hoofd van de stal ofzo? :+