Irritant paard tijdens longeren

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:15

Als ik het goed begrijp wilt jouw verzorgpaard niet uit jouw ruimte? Probeer aan te geven dat hij uit jouw ruimte moet door bijvoorbeeld met je zweep wat zachte tikjes tegen zijn zijkant te geven, zodat hij weet dat hij aan de kant moet. Wanneer hij het blijft doen zou ik toch een keer even streng zijn en een duidelijke tik geven.
Let er wel op dat je dat niet bij de achterhand doet, dan kan het voor je paard overkomen dat hij harder moet.
Ik herken dit bij mijn eigen paard, zij probeerde dit ook bij mijn verzorgster en dat gaat nu steeds beter. Hopelijk heb je hier iets aan!



Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:20

@TerraHowrse dat haalde ik er even niet uit, als het 1 kant is zou dat goed kunnen!
Als het wel allebei de kanten zijn zou ik wel denken aan niet uit de persoonlijke ruimte willen

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:25

Ts, wat doe jij op dat moment als hij om je heen draait?

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 18:10

Wat ik zelf zou doen is blijven staan, ten hoogte van waar de singel zou zitten en vanaf daar naar buiten drijven. Doe dit duidelijk zodat je paard weet wat je bedoeld. Wanneer je teveel bij de achterhand staat en met de zweep wat aangeeft, geef je aan je paard door dat hij harder moet, wanneer je dus in het midden blijft staan kan je hem beter aangeven dat hij naar buiten moet omdat je daar je commando geeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker