Paard wil voet niet optillen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard wil voet niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:38

Doe maar eens onder je linkervoet een puntig steentje. Je gaat gráág op je rechtervoet staan!

Nu gaat iemand aan je benen staan trekken, die moet jouw rechtervoet hebben. Zelfs al kun je tegen die persoon aan leunen, het doet links toch behoorlijk pijn omdat iemand je dwingt erop te staan


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:52

Alice13 schreef:
Ik ga er even vanuit dat paard nog loopt. Om dan te vergelijken met gebroken teen, of er vanuit gaan dat het dier zulke zware artrose heeft dat hij zijn been niet op wil tillen vind ik wel een beetje kort door de bocht zonder enige extra informatie!


Met gebroken teen, zelfs gebroken voet, kun je best lopen (mijn ervaring)- net als met artrose. Voeten optillen is vaak gewoonweg pijnlijk voor paarden met artrose- licht of zwaar.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:57

MoppieFilou schreef:
Maar zou het dan zoveel pijn doen als je het goed ondersteunt? Want het dan niet meer doen vind ik dan ook geen goed plan omdat je dan gewoon toegeeft. Ander paard heeft trouwens ook artrose en die maakt er geen probleem van.


Ik haal uit de zin die ik dikgedrukt heb gemaakt, de bevestiging dat het om een paard met artrose gaat:

edit: ik wil niet zeggen dát het dat is, maar persoonlijk zou ik het logisch vinden


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard wil voet niet optillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:21

Je hebt helemaal gelijk hoor, Alice13!

Een vraag die ik erbij zou willen stellen:
wanneer is het paard voor het laatst bij de smid geweest?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot en 16 bezoekers