Opstandig gedrag bij paard

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dasjexx
Berichten: 37
Geregistreerd: 09-01-14

Opstandig gedrag bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 22:00

Hoi hoi,

Ik zal het kort houden :D

Ik verzorg iemands Fries, een merrie van 12 jaar. Ze heeft meerdere baasjes gehad, dit is volgens mij de vierde.
Ik mag alles met d'r doen. Ze is super lief met alles, poetsen etc. en komt altijd gelijk naar je toe wil ook altijd knuffelen.

Ik ben rustig met haar begonnen, eerst aan elkaar wennen en lekker poetsen. Langzaam begonnen met een paar x longeren en ook op gereden. Ging allemaal redelijk goed. Ze was soms wel 'opstandig' maar geen bijzonder gedrag.
Nu is ze opeens heel anders. Met longeren loopt ze rustig en luistert goed en dan opeens draait ze naar je om en begint te stijgeren, vandaag 4x achter elkaar en ook nog enorm hoog. Ze lijkt dan echt boos, maar ik doe niks anders. Als ze weer op 4 voeten staat komt ze ook gelijk naar je toe en lijkt het wel of ze zich schuldig voelt (klinkt heel gek, maar ze schuift haar hoofd dan onder mijn arm).
Soms besluit ze echt om opeens keihard er vandoor te gaan terwijl ze 2 seconden daarvoor heel ontspannen liep, maar ze komt altijd gelijk terugals ik roep.

Is dit gewoon om mij uit te testen? Want ik snap niet helemaal waarom dat nu pas begint.

Ik heb hulp trouwens ;)



Dasjexx
Berichten: 37
Geregistreerd: 09-01-14

Re: Opstandig gedrag bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-16 17:56

Ja, ze doet het vooral bij longeren. Maar met rijden gaat ze er ook wel eens opeens van door, en met poetsen ook een keertje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers