wedstrijden rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 19:52

hai iedereen! ik ben van plan om binnenkort ( geeeeeeen idee wanneer ;) ) te starten met simpele dressuur wedstrijden. het paardje waarmee het zou moeten gebeuren is alweer 27 jaartjes jong, maar omdat hij super loopt, wou ik er misschien wat mee doen. hij heeft echt talent voor wijken. ik heb dit laats in de galop gedaan en dit ging super! paardje zakt niet door zijn benen hoor, mag dan wel oud zijn maar zie je niet aan hem <3 nu heb ik een paar vraagjes:

op welk niveau moet ik beginnen? of wat zou handig zijn?

zou ik met een trailer kunnen? of zou de druk te veel worden voor zijn leeftijd? (dat ie ineens een hart aanval krijgt oid en overlijd, zou niet zo fijn zijn)

MOET je op verschillende plekken rijden?
ik hoor het graag! groetjes *\o/*

Wieeeehaaaaa cowboy <<)



sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 22:39

Sorry, maar hier word ik een beetje kriegelig van. Kijk, ik snap best dat jullie denken dat arme paard Is 27 en zakt door zijn beentjes heen, maar dat Is niet zo. Van de hele dag op de wei staan en stapritjes word hij echt niet gelukkig. 3/4 keer per week trainen (rijden) doe ik sowieso. Anemoon ik vind je een schat van een meid maar ik snap niet waarom je blijft denken dat hij te oud Is? Het Is voor hem geen belasting. Wist je dat als je oude paarden stil laat staan terwijl ze nog fit zijn, ze sneller achteruit gaan? ze worden sneller oud, met bewegen houd je ze een beetje jong. Bedankt @special_Da voor de tips

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 17:21

bedankt voor alle reacties! ik wil het graag met de trailer proberen, paard is koel in het hoofd maar wou even weten wat jullie hiervan denken (niet dat ik denk dat ie zomaar dood gaat hoor ;) )
paardje is nog in goede conditie. leuk om te horen dat sommigen ook nog wedstrijden doen met een wat ouder paardje :)
het was ook mijn plan om te beginnen met B, en anders met onderlinge of f proefjes op een manege in de buurt.

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: wedstrijden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 19:18

dankje! het lijkt me echt super. het is overigens niet mijn eigen paardje :) maar ik doe heel veel met hem! ik wil zeker dat met de trailer uitproberen en kijken hoe hij reageert op een ander terrein. als dat goed gaat gaan we gewoon door, zo niet dan hoeft het ook helemaal niet. hij moet zich er goed bij voelen, dat vind ik het belangrijkst.

Wieeeehaaaaa cowboy <<)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers