Staanders van pfiff

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oliviaolijf
Berichten: 29
Geregistreerd: 19-06-14

Staanders van pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 11:52

Hoi,
Ik was dus op Agradi aan het kijken en zag dat ze er springpalen hebben van 12 euro. Deze zijn wel maar 75cm hoog maar het is omdat ze licht zijn en dus als ik alleen rij(zonder iemand erbij) ga ik nooit hoger als dat gewoon voor als ik val etc. Maar ik weet dus niet of dat kunststof spul wel goed is.

Alvast bedankt ;)
Groetjezz

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Staanders van pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:43

Nadeel van lage palen vind ik altijd dat je er op kunt vallen. De verwonding lijkt me vele malen erger kunnen zijn dan bij lange waar je dan tegenaan valt.

Daarnaast vind ik na een vervelende ervaring met een kunststof zoutblok (had paard kapot getrapt bij vastrollen en in hoef gekregen) zou ik wel willen weten hoe dit getest is, hoe makkelijk gaat het kapot.

oliviaolijf
Berichten: 29
Geregistreerd: 19-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 12:50

EllyC schreef:
Nadeel van lage palen vind ik altijd dat je er op kunt vallen. De verwonding lijkt me vele malen erger kunnen zijn dan bij lange waar je dan tegenaan valt.

Daarnaast vind ik na een vervelende ervaring met een kunststof zoutblok (had paard kapot getrapt bij vastrollen en in hoef gekregen) zou ik wel willen weten hoe dit getest is, hoe makkelijk gaat het kapot.

Ik kan al genoeg mensen die ook gewoon op hoge palen zijn gevallen :s Maar ik zie niet meteen hoe een paard meteen op een paal gaat staan xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:52


rhett99
Berichten: 140
Geregistreerd: 15-08-14

Re: Staanders van pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:55

Weet je dat je deze op houten staanders moet schroeven?

Anoniem

Re: Staanders van pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:56

Ik wilde net zeggen, die zijn niet om te gebruiken als staanders. Volgens mij zijn dit onderdelen van een andere hindernis.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:41

Die moet je inderdaad op een staander schroeven en dan kun je er lepels in hangen. Zo'n ding heet eigenlijk een sleutelgatprofiel, maar dat zal agradi wel weer te lastig vinden.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Staanders van pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:32

Je hebt je topic op Transport Afspraken en OVerige forum geplaatst, waar het niet thuis hoort. Gezien je jonge leeftijd ga ik je topic verplaatsen naar Young Rider Talk (YRT).

TAO → YRT

nutella_life
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:53

Dit zijn sleutelgatprofielen. Ze dienen om op andere staanders met een andere indeling of op gewone zelfgemaakte balken te schroeven. Je moet er nadien lepels in hangen.