Buitenrit voor verjaardag?? Manege de boschoeve?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LeaLex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-10-16

Buitenrit voor verjaardag?? Manege de boschoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-16 20:54

Hallo,
ik ben bijna jarig en wil voor mijn verjaardag met een paar (paarden) vriendinnen iets gaan doen. Nou vind ik friezen heel leuk, en een strandrit lijkt me ook heel leuk. Nou leek puur terschellingen me wel wat maar dat is heellaas veel te ver( ik woon in eindhoven). Er is ook manege de boschoeve die zoiets kan organiseren maar ik kan geen topics vinden met wat mensen ervan vinden ( of ze komen uit 2007 en het is tussentijds veranderd). Als iemand ervaringen heeft met manege de boschoeve (voor een buitenrit, niet ponykamp) of misschien iets anders weet zou ik het graag willen weten.
Alvast bedankt.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:12

Wil je per se met Friezen?
Heb geen ervaring met de manege die jij noemt.
Wel met de Tinkerboerderij. Ik dacht dat die in Uden zat. Daar heb ik eens een fijne buitenrit gemaakt. Voelde veilig, goed georganiseerd, gezonde paarden, mooie omgeving met veel bos, rit met picknick en duurde langer dan afgesproken. Kortom, was waar voor m'n geld en een topervaring.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Buitenrit voor verjaardag?? Manege de boschoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:14

Ons paard staat gestald op manege de Boschhoeve en ze organiseren inderdaad buitenritten! Ook met lunch of pannenkoeken ofzo als je dat wil, en ze hebben inderdaad veel Friezen! Ik zou ze eens een mailtje sturen, het email adres staat op de website.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:15

Ik ben vele jaren blij meegegaan met manege van Loon in Loon op Zand in de Drunense Duinen. Heel leuke ritten en een schrobbelaer toe. Vooral de zondagochtendritten waren meer dan de moeite waard.
Verder heb ik ooit een rit gehad in Monster met westernpaarden.
Ik weet zo snel niet een manege met alleen Friezen. En de tinkerboerderij in Uden ken ik dan weer niet persoonlijk.

Annaa7

Berichten: 204
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:18

Manege de Boschhoeve is geweldig! Ze hebben veel friezen maar ook heel veel andere leuke paarden en pony's. Heb er een pannenkoekenrit gereden en op ponykamp ook veel buitenritten gemaakt. Het is een mooie omgeving daar en wij gingen lekker veel gallopperen. Als je nog vragen hebt mag je me natuurlijk een pb sturen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Buitenrit voor verjaardag?? Manege de boschoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:31

Wat is je max. tijd die je wilt reizen?
In Katwijk zit De Friezen Hendrikse. Zijn doen strandritten met (jawel) Friezen.
Ik heb er geen ervaring mee en weet natuurlijk niet of je het te ver weg vindt. Maar het is dichterbij de Texel :=

LeaLex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 21:09

Iejoorr schreef:
Wat is je max. tijd die je wilt reizen?
In Katwijk zit De Friezen Hendrikse. Zijn doen strandritten met (jawel) Friezen.
Ik heb er geen ervaring mee en weet natuurlijk niet of je het te ver weg vindt. Maar het is dichterbij de Texel :=


Liever niet langer dan anderhalfuur, ik zag net dat katwijk 45 km was. Dat zou perfect zijn Heeft u ervaring daar?

LeaLex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 21:10

Annaa7 schreef:
Manege de Boschhoeve is geweldig! Ze hebben veel friezen maar ook heel veel andere leuke paarden en pony's. Heb er een pannenkoekenrit gereden en op ponykamp ook veel buitenritten gemaakt. Het is een mooie omgeving daar en wij gingen lekker veel gallopperen. Als je nog vragen hebt mag je me natuurlijk een pb sturen.




isabel_94 schreef:
Ons paard staat gestald op manege de Boschhoeve en ze organiseren inderdaad buitenritten! Ook met lunch of pannenkoeken ofzo als je dat wil, en ze hebben inderdaad veel Friezen! Ik zou ze eens een mailtje sturen, het email adres staat op de website.



Wij gaan waarschijnlijk zaterdag even langs om te kijken is maar 15km. Bedankt

LeaLex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 21:11

MiReRe schreef:
Wil je per se met Friezen?
Heb geen ervaring met de manege die jij noemt.
Wel met de Tinkerboerderij. Ik dacht dat die in Uden zat. Daar heb ik eens een fijne buitenrit gemaakt. Voelde veilig, goed georganiseerd, gezonde paarden, mooie omgeving met veel bos, rit met picknick en duurde langer dan afgesproken. Kortom, was waar voor m'n geld en een topervaring.



Ik zal eens even kijken op internet voor de tinkerboederij, dankje

LeaLex
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 21:12

idefix4 schreef:
Ik ben vele jaren blij meegegaan met manege van Loon in Loon op Zand in de Drunense Duinen. Heel leuke ritten en een schrobbelaer toe. Vooral de zondagochtendritten waren meer dan de moeite waard.
Verder heb ik ooit een rit gehad in Monster met westernpaarden.
Ik weet zo snel niet een manege met alleen Friezen. En de tinkerboerderij in Uden ken ik dan weer niet persoonlijk.



Ik ga zo kijken op internet voor manege van loon, bedankt

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:34

LeaLex schreef:
Iejoorr schreef:
Wat is je max. tijd die je wilt reizen?
In Katwijk zit De Friezen Hendrikse. Zijn doen strandritten met (jawel) Friezen.
Ik heb er geen ervaring mee en weet natuurlijk niet of je het te ver weg vindt. Maar het is dichterbij de Texel :=


Liever niet langer dan anderhalfuur, ik zag net dat katwijk 45 km was. Dat zou perfect zijn Heeft u ervaring daar?

Nee ik heb er geen ervaring mee. Ik volg ze op facebook en zie altijd leuke en enthousiaste verhalen en foto's langskomen :)

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Buitenrit voor verjaardag?? Manege de boschoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:07

Ik ben 3 keer op rit geweest met de Friezen hendrikse.
Had de rit waarbij je tussendoor stopt om te lunchen, ik geloof 3 uur.
Het zijn leuke mensen die erg enthousiast zijn en super voor de paarden zorgen.
Het zijn geen " dooie" Friezen, ze draven bijv wel flink door.
Ik kan het zeer aanbevelen!

MaritB

Berichten: 8626
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Buitenrit voor verjaardag?? Manege de boschoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:56

Omdat het topic is geopend door een niet goedgekeurd schaduwaccount wordt dit topic gesloten.