[VOLG] Bliksem, van vetzak tot bliksemstraal

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

[VOLG] Bliksem, van vetzak tot bliksemstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 20:47

Het is zover, te tijd gaat in. Bliksem gaat veranderen tot een sport shetlander!



Naast mijn eigen paard heb ik ook een verzorg shetlander (op de zelfde stal).
*over mijn eigen paard komt btw ook een volg topic (fjord) :D

Oke, even een mini paspoort;
Bliksem
8 jaar
ruin
dik

Bliksem is echt een springer en heeft afgelopen voorjaar nog 70/80 cm gesprongen (vrijspringen). Toen ik mijn eigen paard kreeg/kocht ging het buikje er snel af, hij moet en zou die indringer in de gaten houden! Niet dat het zoveel effect had, want wat moet zo'n kleintje nou tegen een fjord :')

Helaas, het buikje is na 2 maanden tijd al weer flink gegroeid. Soms denk ik; Bliksem, je bent toch een mannetje, dan ben je toch niet drachtig? :/

Tijd voor verandering! Ik en mijn vriendin hebben een schema gemaakt van wanneer en wie hem laat bewegen (ik bv 3 dagen per week en zij 2/3). Longeren zit er helaas nog niet in, want dit kent hij nog niet. Hij is door een meisje 'opgevoed' die het syndroom van down heeft (slaan, opjagen, vetmesten etc.). Ik probeer hem het te leren, maar het hij weet nog steeds niet wat ruimte/respect is.

Dit was Bliksem van de winter:
Afbeelding

En toen mijn fjord er net 1/2 weken was (rond juni) :
Afbeelding

Hij is op die foto trouwens nog half in zijn wintervacht, mocht dit volgend jaar weer zo zijn, gaan we vragen of hij geschoren mag worden (rond april/mei).

Bliksem nu (foto is een maand geleden gemaakt, inmiddels is hij weer dikker..) :
Afbeelding


zou leuk zijn als je volgt :j

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Bliksem, van vetzak tot bliksemstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:51

Leuke pony, wat een mooie kleur heeft hij! Ik volg.

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Re: [VOLG] Bliksem, van vetzak tot bliksemstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:02

Yentaah leuk! ja klopt, vraag me nog steeds af welke kleur hij heeft o.O in zijn paspoort staat zweetvos, maar dat klopt niet echt

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [VOLG] Bliksem, van vetzak tot bliksemstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:33

Ik verplaats je topic even van Paardenpraat naar Young rider Talk.

Veel success !

Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-16 19:30

Vandaag voor de 2e keer gelongeerd. Ging redelijk, na een paar minuten (in stap) rondjes om me heen lopen zag je al wat vocht bij zijn oksels.
(foto van 2/3 weken geleden, de eerste keer aan de longe. Nu is ie vos qua kleur)

Afbeelding

Ook wat vrijheidsdresuur gedaan, schrapen/schudden/flemen en dat allemaal zonder voer _/-\o_