Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:15

Mag ik mij hier ook melden? O:)

Vind het altijd leuk om wat inelkaar te knutselen.
Ik heb een paar weken geleden mijn eerste dekje gemaakt, en heb ook een touwhalster gemaakt en een longeerhulp (maar ivm veiligheid toch maar de echte gekocht := )

Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:20

Voor de eerste keer ziet het er goed uit hoor, helemaal voor een meisje van 11. En tuurlijk zijn er een hoop dingen die beter kunnen, maar oefening baart kunst :)

Je zou bijvoorbeeld ook betere fotos kunnen maken, veel zijn nu te donker of net niet scherp. Het prijsje zou je op een stukje papier kunnen uitprinten.

Wil je verder ook wel helpen met je webshop, is ook een soort 'droom' van mij, dus heb wel een paar leuke ideetjes :P

Bamii

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:20

Dubbel slaan en dan met naald en draad er steeds doorheen? Ligt eraan met wat voor touw het is gemaakt.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:41

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:40

Nieuw voerblikje :+
Afbeelding

En vandaag mn touwhalster maar weer eens uit de kast getrokken, die had ik nog niet laten zien
Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:05

Tip voor iedereen die touwhalsters wil maken! Bij de action hebben ze nieuw hele leuke kleuren voor echt heel weinig geld (99 cent en 1.30):D

Afbeelding

Roze touw is 4mm en daar ga ik een paar teugels van maken, gestreepte is 6mm.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:36

Het schap was al redelijk leeg geplunderd haha, maar ik zag nog een gestreepte groene liggen. De 4mm staat wel op de action site en die hebben ze in het roze, groen en geel dus ik denk dat die ook in 6mm zijn.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:11

Oud dekje overtrekken met een ander stofje, of een heel nieuw dekje maken.

Touwhalster is ook niet heel lastig, al helemaal niet met youtube erbij :D

Bamii

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:57

Gaaf! Zag hem al voorbij komen in het leerverf topic. Vrijdag komen mijn laarzen die ik ga verven :D.

Zijn dat de roze diamantjes van de action?

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:07

Mijn linkerlaars is na 2,5 uur klaar :D.
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor bij dit hoofdstel, ook geverfd.
Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:39

123diezel schreef:
wauw! die laarzen zijn echt heel erg gaaf geworden!! maar slijt die verf er niet na een tijdje weer af? ik wil zelf ook heel graag met leerverf aan de gang, maar ben dus bang dat het er weer af slijt...

Het slijt zeker, maar dat doen mijn originele bruine laarzen ook. Je legt een gekleurd laagje over het leer dus het slijt sneller vooral bij de vouwen en waar je het zadel raakt. Maar dat zie je vanaf het paard niet.
Ik heb een wilde buitenrit gedaan en nu is er wat verf af bij de boog? Waarschijnlijk langs struiken geschaafd.

Mariekexxx schreef:
Wat moet ik gebruiken als ik een hoofdstel met lak wil maken?

Echt lak krijg je niet met verf, je hebt wel hoogglans finisher. Misschien dat je dat kunt gebruiken, ik zou even in het leerverf topic kijken.

En ik heb weer een aantal projectjes in mn hoofd, een show hoofdstel, touwhalster, paar rijlaarzen en een oud dekje op pimpen.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:29

Afbeelding
Wit met roze touwhalster. Het witte touw is eigenlijk wit met roze streepjes en de neusband is helemaal roze. Teugels worden dezelfde kleur als de neusband. Wat voor teugels zouden fijner zijn? Plat gevlochten of rond?
Oh, en de bak is ook 'zelfgemaakt' kan nu heerlijk thuis rijden :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:54

Ik heb laatst voor een fotoshoot een barok hoofdstel gemaakt (althans de frontriem en de ketting, de neusriem heb ik op marktplaats kunnen kopen) en een bijpassend borsttuig. Heb nog wat leer over, dus wil ook nog een v-frontriem maken en eentje met bling bling. Helaas knapte het kettinkje net bij het omdoen bij de shoot :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet zo hele duidelijk foto's van het borsttuig helaas. Was wel leuk om te maken! Weer eens wat anders dan een touwhalster! :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:46

Ik zou dat niet aandurven ivm niet breken en snijden. Ik zou dan een touwhalster maken en die omwikkelen met naaigaren. Of een nylon halster in een patroon borduren, zoiets
Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:17

Wat leuk allemaal goyja! Lekker kleurrijk! Om je neusriem en frontriem ook in mondriaan stijl te maken zou ik denk ik gewoon acrylverf gebruiken en dan goed sealen met een leerverflak. Je zou het ook helemaal met leerverf kunnen doen, maar dat wordt een wat duurder grapje.

Wat anders dan voetbalsfeer :P :

Afbeelding

Zoveel moeite voor de frontjes en dan zit die voorpluk ervoor :')
Afbeelding

Afbeelding

Deze was een probeersel, zonder vooraf te meten op gevoel gemaakt :P De 'echte' wat precies op maat gemaakt en ik denk dat ik de schubben nog zilver verf
Afbeelding

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:03

gohya schreef:
@Bamii van welk materiaal zijn die schubben gemaakt? is dat metaal?

Nee, grotendeels van EVA foam en fietsband :Y) Hij is nu al vrij zwaar omdat de schubben er laag om laag opzitten en elkaar dus moeten overlappen, metaal zou te zwaar worden. Hij heeft wel precies de vorm van het hoofd, maar hangt nu nog alleen aan de frontriem waardoor hij afzakt :)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:12

Jazeker, ik heb er 1 laten maken in leer (of eigenlijk was het een cadeautje zelfs :D )
Afbeelding

Deze is van Sannevereide op instagram, er zijn wel meer leerbewerkers die wat in het 'fantasy' wereldje zitten die dit kunnen, als je wil kan ik via pb wel een aantal namen door geven :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie