nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:17

Ik vind je op bovenstaande foto prima passen. Alleen ligt je zadel wel erg ver naar voren naar mijn idee...

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:17

Jessix schreef:
Je zadel ligt echt op de schouder.


Daarom heb ik een nieuwe, dit was een half jaarterug. Ben in de tussentijd niet meer gegroeit.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:18

Sure_lee schreef:
Ik vind je op bovenstaande foto prima passen. Alleen ligt je zadel wel erg ver naar voren naar mijn idee...


Vandaar dat we ook een nieuwe hebben

Anoniem

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:08

ik vind je eigenlijk helemaal niet te groot. heel veel plezier deze zomer!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:14

Laat je niet gek maken TS :D. Wanneer alle bokt nerds de kans krijgen om achter de computer een meisje van 14 af te zeiken dan doen ze dat maar al te graag. Na 3 keer zeggen dat ze te groot is heeft het geen meerwaarde meer om het nog 10 keer te herhalen. Wanneer er een volwassen bokker M1 proefjes rijd met haar shetlander word het allemaal leuk en aardig gevonden door bokt.Hypocriet is een goede omschrijving van de gemiddelde bokker


Leuke pony heb je TS, geniet er van!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:17

Precies, geniet er nog maar van nu het nog kan, want binnenkort ben je echt te groot/zwaar! Heerlijk toch!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:17

Ik vind je ook niet te groot eigenlijk. Voor het mooie ben je misschien wat aan de lange kant, maar echt te groot? Nah..
Veel plezier samen op vakantie TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:18

Mjetterd schreef:
Laat je niet gek maken TS :D. Wanneer alle bokt nerds de kans krijgen om achter de computer een meisje van 14 af te zeiken dan doen ze dat maar al te graag. Na 3 keer zeggen dat ze te groot is heeft het geen meerwaarde meer om het nog 10 keer te herhalen. Wanneer er een volwassen bokker M1 proefjes rijd met haar shetlander word het allemaal leuk en aardig gevonden door bokt.Hypocriet is een goede omschrijving van de gemiddelde bokker


Leuke pony heb je TS, geniet er van!


Helemaal waar dit! Er loopt hier toch ook een discussie over betreft IJslanders? Bij een shet kan het heel snel écht niet meer, bij een IJslandpony lijkt dit gebied vele malen groter

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:21

Ik vind je nog wel steeds te groot dus ik vind het goed dat je besluit om na de vakantie te stoppen. Geniet nog even van de laatste weekjes rijden en dan daarna lekker andere leuke dingen met hem doen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:22

Ik vind het best meevallen. Als je gaat groeien zal het niet lang meer kunnen maar voor nu vind ik
de combi helemaal niet storend :n

Maar om (ik geloof als 1 van de eerste :') ) serieus antwoord te geven op je vraag; ik heb wel een Shetlander
maar die is 2 en wordt niet op gereden en dan zeker niet door mij haha. Er zijn denk ik weinig mensen
die serieus met een Shetlander rijden.

Fijne vakantie samen ! {:}

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:24

Ohja, om nog antwoord op je vraag te geven *D.

Ik zelf rijd niet serieus met een shetlander. Maar dit filmpje deed mij er wel direct aan denken (is ook een bokker volgens mij).

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:24

als er een volwasen persoon op een shetlander heel hoog de dresuur haalt is het knap en zijn ze een prefect koppel.
rijd er een meisje op een shetlander waar ze super trots op is is het zielig.

is het dan ook zielig als iemand van 1,85 op een haflinger rijd omdat de voeten even ver naar beneden komen als op de foto bij ts en de shetlander?

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:25

Ik vind je helemaal niet te groot.
Zeker niet op de laatste paar foto's die geplaatst zijn.

Ik heb zelf geen shetlander, wel gehad en daar werd ook op gereden en mee gemend.

Ach, zo heb ik een D-pony, mijn bijrijdster groeit nog steeds en misschien zou ze voor het mooie wat te groot zijn, maar ze weegt een stuk minder dan dat ik weeg, ondanks dat ik een stuk kleiner ben.

Zolang je de pony niet belemmerd en ik begrijp dat je een nieuw zadel hebt, nou vooral veel plezier samen beleven! :)

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:25

Het kan net wel/net niet. Het lijkt me een verstandige keuze om na de vakantie het rijden te stoppen/te minderen. Af en toe een keertje kan echt geen kwaad, maar het is verstandig voor je pony om niet meer te rijden. Geniet nog lekker van je zomer! Die kan niemand je straks nog afpakken.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:27

Die shet in het filmpje loopt wel erg netjes, maar qua combi vind ik het niet mooi. Ik zou zelf iig nooit van mijn leven met die lengte op een shet stappen. Maar goed, ik vind mezelf ook al te groot met 170 voor mijn pony van 136

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:34

Mjetterd schreef:
Ohja, om nog antwoord op je vraag te geven *D.

Ik zelf rijd niet serieus met een shetlander. Maar dit filmpje deed mij er wel direct aan denken (is ook een bokker volgens mij).
[ Video ]




haha die was ik dus nu net aan het zoeken :+

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:34

Ik vind je prima erop passen hoor TS!
Geniet lekker van je vakantie!

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:38

Ik vind het wel meevallen. Het gewicht lijkt me belangrijker. Je bent maar 42 kilo.
Bij ijslanders zie je ook vaak mensen die er met de benen onderuit steken, is het mooi? Niet echt...
Goed van je dat je er op let of je paardje er nog plezier in heeft! En leuk dat je ook andere dingen met hem doet!
Fijne vakantie! :)

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:41

SensaHorses schreef:
Ik vind het wel meevallen. Het gewicht lijkt me belangrijker. Je bent maar 42 kilo.
Bij ijslanders zie je ook vaak mensen die er met de benen onderuit steken, is het mooi? Niet echt...
Goed van je dat je er op let of je paardje er nog plezier in heeft! En leuk dat je ook andere dingen met hem doet!
Fijne vakantie! :)

Ik vind je ook niet 'te' groot.
Zoalng je zit goed stevig en stabiel is en je je pony goed in de smiezen houdt qua bewegen en hij geen reacties geeft op zijn rug, zou ik lekker blijven rijden.
Wat je wel kan doen (doe ik ook twee keer per jaar) is er een ostheopaat oid bij halen. Die checkt op blokkades en ziet het ook direct als het niet goed gaat.
Kan natuurlijk ook een ander soort 'therapeut' zijn.

Ik vind het wel belangrijk dat je heel strak let op je pony wanneer je een wat grotere ruiter bent.
Check regelmatig zijn rug, spieren en laat hem dus checken door iemand die verstand heeft van het paardenlijf.
Zorg dat je tuigage in orde is en dat het zowel jou en de pony goed past (in jou geval zadel meer naar achteren).

Eigenlijk hoort bovenstaande voor ieder paard te gelden maar als grotere ruiter moet je nog meer opletten.
Gaat alles goed en blijft je pony 'sterk' dan lekker blijven rijden.

Zerline

Berichten: 328
Geregistreerd: 17-01-13
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:44

Soms zie ik foto's voorbij komen, die echt niet meer kunnen, waar commentaar bij staat als "wat een mooi stel". Dit meisje vind ik nog net passen, ze zal niet lang meer deze lengte zijn en op deze pony kunnen rijden, maar om 3 pagina's lang in discussie te gaan als volwassenen met een veertien jarige?

Meid, ik kan je alleen mee geven. Serieus trainen zit er niet bij, maar af en toe een rondje rijden, kan naar mijn idee "nog" geen kwaad. Ik zal zeggen geniet van je vakantie en van je pony nu het nog kan!

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:45

Nu op die laatste foto vind ik het ook erg meevallen, en ik wil mij daarom ook verontschuldigen voor mijn eerste opmerking :) erg Lang zal t niet Meer passen, maar voor nu gaat het nog wel denk ik. Ik vind trouwens wel dat ie netjes loopt, heb je ook les?

nerina_97
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-01-11

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:53

TS, om nog even op je openingspost te reageren.


Ik heb wel "serieus" op een shetlander gereden. Dus gewoon qua dressuur wat je met een grote pony of paard doet, maar dan op een shet.
Nu ben ik echt heel blij met mijn lengte als ik dit soort topics lees. :) Ik ben 1.47 en weeg rond de 45 kilo en groei niet meer. (Ik ben Chinese) Dus ik kan, als ik dat zou willen heel mijn leven op een shetlander blijven rijden. :D

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:57

En een beetje rondhobbelen 1 keer in de 2 weken vind ik geen serieus dressuur rijden.
Ik vind dat het nog net kan, maar als je merkt dat je pony iets laat weten dat hij het
niet leuk meer vind zou ik gewoon stoppen met rijden.
Ik weet hoe moeilijk het is want ik heb het ook gehad met mijn 2 shetjes.
Ik ben ze nu beide voor de kar aan het beleren. Ook super!
Misschien zou je als je dan een nieuwe sulky hebt ook echt serieus voor de kar kunnen gaan oefenen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:07

Ik vind mensen al snel te groot voor shetlanders.
Op bokt had je een heel bekend duo, vrouw op shetlander en ik vond het echt niet passen. Toch was daar heel bokt wel over te spreken, was mijn opmerking over de grootte niet gewenst, maar in dit topic wordt het meisje met de grond gelijk gemaakt.
Ja ik vind je te groot. Ik vind dat je best een mooie houding hebt en ik denk dat je heel leuk kan rijden, alleen het ziet er niet uit op een shet van 1.10. Ik snap dat je het rijden leukvindt en niet wilt opgeven, maar is er echt geen andere manier om op een andere pony te rijden en met de shet andere leuke dingetjes te gaan doen?
Je moet niet stoppn met rijden, omdat bokkers dat willen, dat werkt namelijk niet. Je moet stoppen met rijden, omdat je zelf achter die keuze staat dat je te groot bent.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:16

Ik heb ook tot mijn 14e op mijn Shet/IJslander van 1.10 gereden.
Ik was wel ietsje kleiner als jouw en heb in dat jaar ook de overstap gemaakt naar een D pony.
Jouw pony kan je nog prima dragen, voor het gezicht is het misschien minder mooi.
En daarnaast kun je ook nog allerlei andere leuke dingen doen met je pony.
Dus mijn advies is, gewoon heel hard sparen en baantjes zoeken zoals bessen plukken ofzo.
Zo heb ik mijn eerste pony ook gekocht.
Succes.