nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:27

hey!
zoals de titel al zegt, rijden er nog meer mensen sirieus met een shetlander? veel mensen denken dat je niks kan met een shetlander, dan je alleen maar kan hobbelen met een halster en dat je veel te groot bent.
ik krijg ook vaak te horen dat ik te groot ben, maar mn pony vind het rijden juist helemaal geweldig! e hebben sinds kort een nieuw zadel dus het trainen gaat al veel beter. ik rijd geen wedstrijden oid want heb geen trailer. maar vind het leuk om dresuuroefeningen te doen! we zijn nu bezig met het nageefelijk en veel stelling enzo
uiteraard doen wel ook heeeel veel andere dingen en doe ik dit niet elke dag!

ik ben 14 jaar, ong. 1,60 lang en ik ben 42 kilo
saffier is 13 jaar, 1.10 hoog en is een volle shetlander!

dit was de aller eerste keer met het nieuwe zadel, hij moet leren om o eigen benen te lopen want hijvind dit verschrikkelijk moeilijk! dit is ook nog veel te diep! ik ben me er van bewust dat mn houding bagger is maar het is een begin!
Afbeelding






dit was al een tijdje geleden, ik zal deze week nieuwe foto's laten maken!

tips en tops mogen!
je hoeft niet te reaeren dat ik te groot ben btw. ik plaats wel even een filmpje van een buitenrit en dan zien jullie hoe hij zich uitleeft
Laatst bijgewerkt door isawessels00 op 06-07-15 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt


isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:36

Barney1978 schreef:
Ik rij wel serieus met een Shetlander maar dan mennend. Ik vind het super leuk om te zien dat je zo enthousiast bent met je pony, dat is altijd goed. Maar erop rijden is wat betreft je lengte niet erg handig, door je lengte zit je de pony toch in de weg in zijn bewegingen. Je gewicht zou hij kunnen dragen mits je drie turven kleiner bent ;)

Is het een idee om je eens te verdiepen in het mennen met je Shetlander, dan kun je ook heel veel doen met je pony en heeft hij geen last van je lengte.



ik men al 2 x per week haha

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:38

maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:39

Paris_ schreef:
isawessels00 schreef:
je hoeft niet te reaeren dat ik te groot ben btw. ik plaats wel even een filmpje van een buitenrit en dan zien jullie hoe hij zich uitleeft


Paarden laten het niet gauw merken als de arbeid voor hun te zwaar of teveel is. ;)

Gewoon een leuk bijrijdertje voor je shet zoeken die er netjes op past en wie weet wil die er wel serieus mee aan de slag.
Kun je het toch nog meemaken vanaf de zijlijn, en zelf misschien ook een paardje zoeken waar je op past? :)
Of ga met je shet een andere tak van de sport 'serieus' bedrijven, de mogelijkheden zijn eindeloos..


kleine kinderen gooit hij er zo af ;) never nooit dus. saffier laat het merken als hij het er niet mee eens is.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:40

Paris_ schreef:
isawessels00 schreef:
maarja, zoals ik al zei. niemand hoeft te zeggen dat ik te groot ben. en dat ik n grotere pony moet zoeken slaat nergens op. denk je dat ik dat niet wil? ik mag blij zijn dat ik de kans heb dat ik überhaupt nog kan rijden.


Is je pony er ook blij mee dan, dat je er nog op rijd? :)
Denk dat je hem veel blijer maakt met werken aan de hand. ;)


hij hinnikt en komt naar me toe rennen zodra hij het zadel ziet, ik merk aan hem dat hij het super leuk vind dusseh

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:42

[/quote]

Is het dan geen idee om daar wat meer mee te gaan doen, dan kun je je ook meer verdiepen in de dressuur want dat lijk je zoals je het beschrijft erg leuk te vinden.[/quote]

we zijn eerst aan het spare voor een sulky, we hebben nu een kar en die kan niet in de bak. verder kunnen we hier alleen door de stad mennen

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:42

Chasey schreef:
Waarom heb je één foto in de OP weggehaald? Beetje jammer.


hoezo jammer? zodat jullie me nog meer belachelijk kunnen maken?

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:44

Larissajulia schreef:
Erg leuke shet!

Je zegt dat je blij mag zijn dat je nog kan rijden, maar ik vraag me af of je pony er ook zo over denkt. Ik weet hoe vervelend het is om te groot te worden voor een pony,dit heb ik zelf ook gehad. Het best kun je dan toch eerlijk blijven voor de pony en wat anders leuks gaan verzinnen om met m te doen :) toen ik te groot werd, ben ik zelf begonnen met vrijheidsdressuur, dit vonden we beiden echt geweldig!

Veel plezier nog met je leuke shet!


ik doe al alles met hem, vd, mennen, joggen, wandelen, echt alles. maar rijden vind hij super leuk en dat merk ik ook aan hem. dus waarom niet gewoon 1 keer in de 2 weken nog een half uurtje in de bak hobbelen''?

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:46

Brainless schreef:
[ Afbeelding ]

Je bent echt te groot voor deze pony.
Heel jammer dat het jouw enige manier is om te kunnen rijden, maar dat mag niet ten koste gaan van de pony.


zonder zadel is half bokt te groot voor hun paard.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:47

oke ik ga wel stoppen met rijden. flauw dat bokt even alles verpest en me zo de grond in boord. ik zal jullie het wel laten weten als saffier depresief ofzo word doordat hij nu amper meer wat doet. want wandelen en vd vind hij zo saai als de pestt

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:52

Chasey schreef:
isawessels00 schreef:
oke ik ga wel stoppen met rijden. flauw dat bokt even alles verpest en me zo de grond in boord. ik zal jullie het wel laten weten als saffier depresief ofzo word doordat hij nu amper meer wat doet. want wandelen en vd vind hij zo saai als de pestt


Ik geef toe dat er wat minder subtiele reacties tussen staan, maar ....jeetje, jij leest echt over de goed bedoelde tips en adviezen heen hè?



nee helemaal niet. ik had het na 1 reactie ook al door maar als dan iedereen tegen me gaat kan ik er ook niks meer aan doen hoor.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:54

Ingrid_92 schreef:
Ik denk dat ze het nu onderhand wel weet hoor. Lekker kuddegedrag door met z'n allen te roepen dat ze te groot is. Ja, je bent aan de lange kant, het is kiele kiele op de foto in je openingspost, maar op de foto hierboven met zadel vind ik het nog wel gaan hoor, zoveel te groot ben je nu ook weer niet.

Ik ken Saffier nog van vroeger, toen reden er wel kleine kinderen op. Lukt dat nu niet meer dan?
Leuk om hem weer eens tegen te komen!


nee daar gaat hij mee aan de haal, bij zn vorige eigenaren (daarvoor verzorgde wij hem) gooide hij haar er steeds af, ze heeft daardoor 2 armen gebroken. het heeft mij ook 3 maanden geduurt voordat hij eindelijk weer een beetje braaf was bij het rijden.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:54

schirocco24 schreef:
future_vet schreef:


De vraag is alleen of ze wel echt 1x in de 2 weken even hobbelt aangezien ze zo "sirieus" is met rijden ;)

+1 _/-\o_


ik noem het rijden, jij noemt het hobbelen.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:56

Chasey schreef:
De foto die Brainless plaatst geeft een heel ander beeld dan in de OP. Op de foto van Brainless vind ik het nog wel kunnen!

Jij kent jou paardje het beste. Mocht je shet - hoe dan ook - aangeven dat het niet meer gaat, of dat je zelf de indruk krijgt dat het niet meer kan. Gewoon lekker meer gaan mennen, grondwerk, VD, wandelen, knuffelen etc.


daarom, mijn vriendin is een stuk groter en heeft er 1 keer opgezeten, die bokte hij er letterlijk af, zodra ik er op ga is hij hartstikke lief. saffier is een gevoelig pony'tje en hij laat het prima merken als iets niet kan,

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 13:57

Authentic schreef:
Chasey schreef:
De foto die Brainless plaatst geeft een heel ander beeld dan in de OP. Op de foto van Brainless vind ik het nog wel kunnen!


Ik denk dat die foto heel erg vertekent door de hoek. Ze zit erg kort.

Mijn shettel kruip ik niet meer op, ondanks dat ze zelf flink is (1,14m) vind ik mezelf veel te groot.


die foto in de op vertekend juist..


isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 14:00

Authentic schreef:
Je bedoelt die foto die recht van de zijkant is genomen waardoor je precies ziet hoe kort je zit om niet met je voeten ter hoogte van de knie van je pony uit te komen?



ik bedoel die foto die genomen is terwijl iemand op een krukje stond. dat was de allereerste keer met dat zadel dan moet je toch aanvoelen hoe je beugels moeten?

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 14:13

capopjekop schreef:
Ingrid_92 schreef:
Ik heb even getemd, denk dat TS het nu wel weet. Iedere keer hetzelfde te gaan lopen gillen in dit topic als eerdere posters heeft weinig toegevoegde waarde i.m.o. Je kunt wel merken dat bokt veel omgaat met kuddedieren :D


Mwah komt denk ik eerder omdat de ts over goede adviezen lijkt heen te lezen.


mwah komt eerder omdat ik een leuk topic probeer aan te maken maar er 1000 x word gezegt dat ik te groot ben

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 14:06

Voor degene die het willen weten, het is nu zomervakantie en dan blijf ik gewoon doorrijden aangezien ik ook met hem op vakantie ga, buitenritten ga doen en naar het strand ga. Daarna ga ik stoppen. Maar zodra hij weer gaat klieren met kleine kinderen stap ik er ook af en toe op.

Hier hoef ik geen commetaar op.


Dit is trouwens een betere foto, dus veeeeel te groot benik ook niet.
Afbeelding

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 14:17

Jessix schreef:
Je zadel ligt echt op de schouder.


Daarom heb ik een nieuwe, dit was een half jaarterug. Ben in de tussentijd niet meer gegroeit.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 14:18

Sure_lee schreef:
Ik vind je op bovenstaande foto prima passen. Alleen ligt je zadel wel erg ver naar voren naar mijn idee...


Vandaar dat we ook een nieuwe hebben

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 19:35

Shettepret schreef:
SensaHorses schreef:
Ik vind het wel meevallen. Het gewicht lijkt me belangrijker. Je bent maar 42 kilo.
Bij ijslanders zie je ook vaak mensen die er met de benen onderuit steken, is het mooi? Niet echt...
Goed van je dat je er op let of je paardje er nog plezier in heeft! En leuk dat je ook andere dingen met hem doet!
Fijne vakantie! :)

Ik vind je ook niet 'te' groot.
Zoalng je zit goed stevig en stabiel is en je je pony goed in de smiezen houdt qua bewegen en hij geen reacties geeft op zijn rug, zou ik lekker blijven rijden.
Wat je wel kan doen (doe ik ook twee keer per jaar) is er een ostheopaat oid bij halen. Die checkt op blokkades en ziet het ook direct als het niet goed gaat.
Kan natuurlijk ook een ander soort 'therapeut' zijn.

Ik vind het wel belangrijk dat je heel strak let op je pony wanneer je een wat grotere ruiter bent.
Check regelmatig zijn rug, spieren en laat hem dus checken door iemand die verstand heeft van het paardenlijf.
Zorg dat je tuigage in orde is en dat het zowel jou en de pony goed past (in jou geval zadel meer naar achteren).

Eigenlijk hoort bovenstaande voor ieder paard te gelden maar als grotere ruiter moet je nog meer opletten.
Gaat alles goed en blijft je pony 'sterk' dan lekker blijven rijden.



De osteopaat komt ook, en ik controleer elke keer voor en na het rijden z'n rug..

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 19:37

saddledancer schreef:
Nu op die laatste foto vind ik het ook erg meevallen, en ik wil mij daarom ook verontschuldigen voor mijn eerste opmerking :) erg Lang zal t niet Meer passen, maar voor nu gaat het nog wel denk ik. Ik vind trouwens wel dat ie netjes loopt, heb je ook les?


Nee ik heb geen les, precies om dit soort redenen...ik ben bang dat degene zegt dat ik te groot ben en dan word ik nóg onzekerder...

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 19:47

MDJ schreef:
Maar mag ik vragen waarom het rijden zo belangrijk voor jou is? En waarom je dan geen bijrijdpony zoekt die groter is? Ik zou het verstandiger vinden om met hem te gaan mennen, hier kun je ook dressuurmatig les in gaan volgen, hoogstwaarschijnlijk zonder commentaar. ;)



Rijden is niet zo belangrijk voor me, maar we vinden het beide gewoon leuk. En ja, de bijrijdpony's liggen hier niet voor het oprapen.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 20:41

[/quote]

Helemaal waar dit! Er loopt hier toch ook een discussie over betreft IJslanders? Bij een shet kan het heel snel écht niet meer, bij een IJslandpony lijkt dit gebied vele malen groter[/quote]
Er zit een verschil tussen iemand die zijn pony correct laat lopen, een passend zadel heeft (een zadel dat een staartriem nodig heeft past niet!) en zijn pony niet in de weg zit, of iemand die 'nu wel aan het oefenen is met nageeflijk enzo' wiens zadel niet past.[/quote]

Ik weet niet of je het al gelezen hebt, maar in de op staat dat we al een nieuw zadel hebben.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:20

KailyxMur schreef:
Adrienne93 schreef:
en daar sluit ik me bij aan...

Je komt er nu al onderuit, geeft zelf aan beugels te kort, die ga je langer doen, straks loop je mee...
Daarbij, de dingen die jij leuk vind en wilt doen kan ook met een grotere pony...
Als je dan per se wat met de shet wilt doen zou ik gaan mennen als ik jou was


Met andere woorden, als je er onderuit komt ben je te groot?


Ik heb zelf geen shetlander, en als ik er een zou hebben zou ik er niet op rijden maar ik ben dan ook al best lang.
Ik zie je wel eens voorbij komen op facebook/koudbloeden groep. Saffier ziet er nu niet echt uit alsof hij het zwaar heeft, en ook al ben je aan de lange kant zolang jij goed naar Saf kijkt of hij het aankan is er weinig aan de hand.

Wel valt me het verschrikkelijke Bokt imago weer op. TS past voor het plaatje niet op de pony, maar als een wat bekendere bokker een foto plaatst die ook voor het plaatje niet mooi past voor z'n pony wordt er alleen Aw, Schattig, Mooi enzovoort gezegd. En tja, het is natuurlijk veel makkelijker om met je vinger naar een ander te wijzen vanachter je schermpje.

Verder heb ik niet heel het topic doorgelezen, ook eigenlijk weinig behoefte aan omdat ik weet wat er komt. Vind Saf VD niet leuk? Kan me herinneren dat je dat wel eens gedaan had (koudbloedengroep :D )

En om weer even ontopic te gaan: Wij hebben op stal 3 shetters, waarvan 1 'fanatiek' gereden wordt door een meisje van 10. Echt een geweldig stel. De andere 2 shetters worden ook gewoon gereden, maar minder vaak. Daar doen ze ook grondwerk en VHD mee, en verder wandelen ze heel vaak.
:o


Ja precies! Net zoals die vrouw op Zorro, ik ben toch een stuk kleiner en m'n pony is een stuk groter dan die pony. Maar hun zijn bekend...
Saff vind Vd wel leuk, maar dan af en toe, en dan niet te lang, na 10 minuutjes is hij er wel klaar mee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers