Dekens

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:45

Hoi allemaal :)

Ik ben bezig met een project op zwart wit dus ik heb jullie hulp nodig.
Ik ga een aantal vragen stellen en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.

1: Winterdeken
waar ik woon is bijna nooit sneeuw of super mega koud (kan het soms wel in de winter zijn hoor) dus is het verstandig om een winterdeken van 200 g te nemen?
de woon omstandigheden zijn: buitenstal en pony is een Welsh/connemara

2: regendeken'

hoe veel gram regendeken is het handigste? want het regent best vaak in de herfst enzo.


3: wanneer gebruik je de zomer,winter en regendeken en dan bedoel ik niet van regendeken gebruik je bij regen ja dat snap ik maar die doe je dan niet in de stal om maar is dat voor t weiland dan ofzo en hetzelfde geld voor het winter en zomerdeken, weet iemand dat?

groetjes


ps: sorry voor al die vragen maar ik ben me momenteel heel erg in dit onderwerp aan het verdiepen.


HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:02

LiannePuthzy schreef:
zomderdeken gebruik ik niet, ik heb zelf een 0 grams regendeken, 100 grams regen deken, 200 grams deken en 400 grams deken, alleen aan 200 heb je niet genoeg, ik had mijne dit jaar onder 400 (wel eest op gebouwd)



dankjewel hier kan ik zeker wat mee!

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:05

LiannePuthzy schreef:
ik zou vooral eind winter de dekens inkopen als je een pony gaat kopen, dan zijn ze vaak in de uitverkoop



het duurt nog wel even hoor ;p ik ben nog bezig met een plan en uitrekenen en alles. en ik wil veeeel meeer te weten komen over de paardenwereld. ik heb op dit moment een verzorgpony en als zij in haar laatste jaren komt dan wil ik het pas overwegen. dit zijn pas voorbereidingen op de kosten.
en bedankt voor je tip! mijn vriendin doet dat ook altijd zoals zomer joppers kopen in de winter enzo.


HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:07

Zeepsop schreef:
Ik heb een 0 grams zomerdeken en 0 grams regendeken die ik in de herfst of lente over elkaar heen kan leggen om 100 grams ongeveer te vormen. Verder heb ik een 300 grams winterdeken. (En een vliegendeken, weet niet of je dat ook wilde weten :') )
Voor mij een prima systeem!



Dankje! hier kan ik zeker wat mee. ik had inderdaad al besloten om een 0 g regendeken te nemen en de 0 g zomerdeken is ook best handig. verder ga ik geen vliegendeken kopen maar toch bedankt voor de info!

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:09

Zoe_97 schreef:
2 topics over hetzelfde onderwerp zijn verboden. Omdat je daar niet hoort wat je wil, hoef je geen nieuw topic aan te maken



het gaat idd over dekens alleen ik vroeg wat anders.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:09

LiannePuthzy schreef:
Zoe_97 schreef:
2 topics over hetzelfde onderwerp zijn verboden. Omdat je daar niet hoort wat je wil, hoef je geen nieuw topic aan te maken


ze vraagt hier welke grammen ze nodig heeft in die andere vroeg ze om goedkope merken



ja echt he.. oh sorry

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:30

Gentlegiant schreef:
Ligt helemaal aan het paard en het doel wat je er mee hebt

Daarbij vind ik het wat apart 0 grams zomer deken en 0 grams regendeken om 100 grams te creƫren
Bij mij is 0+0 nog altijd 0...


Ik heb heel veel dekens en heel veel soorten
Maar mijn paarden worden een x aantal keer geschoren in de winter en pas me volledig aan, aan de weersomstandigheden

Voor de meeste paarden heb ik 1000 tot 1500 grams liggen maar pas 1 jaar nodig gehad met -27,3 (2 of 3 jaar geleden)

Als jij gewoon een pony hebt zonder wedstrijd ambities en geen tijds druk hebt met rijden zou ik m lekker in z'n eigen velletje in de wei laten lopen hoor

Zomer dekens vind ik totaal nutteloos en echt iets commercieels nooit gebruikt en ken ook niemand die ze gebruikt
In de zomer staan ze hier onder exceemdekens


bedankt!
ik vind zomer ook wel een beetje nutteloos ja.. als je t zo bekijkt. en hoe denk je over regendekens?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers