Deken, wel of niet, wat voor?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneBoem

Berichten: 207
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Deventer

Deken, wel of niet, wat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 18:40

Ik rij een Fries en die staat overdag vaak buiten en 's nachts en bij slecht weer binnen.. Nu vraag ik me af of ze een deken nodig heeft of niet.. Alvast bedankt..
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:47

ik ben geen voorstander van dekens alleen als je je paard scheert...een regendeken vin al helemaal onzin....een fleece denken maak je zelf van een groot fleece plaid....als ie niet geschoren word(ik heb geen verstand van friezen maar neem aan dat ze dat niet bij friezen doen...)zou ik hem mooi zonder deken laten lopen...mijn 5 paardjes hebben ook geen dekens op en in de opfok ook nie...veel suc6 er mee

AnneBoem

Berichten: 207
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 18:49

Thnx.. Nee ze wordt niet geschoren.. Maar sommige mensen doen ook een deken op om niet een overdreven dikke wintervacht te krijgen.. Maar opzich kan een fries dus gewoon tegen de kou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:06

jah hoor zo ver ik weet wel...mijn oom heeft er ook een aantal die lopen in de winter gewoon buiten zonder denkens

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:46

In de winter rij ik sowieso niet elke dag, we hebben een buitenbak en als t vriest of ff regent is ie vrij onbruikbaar... buiten rijdn is niet altijd een pretje dan dus doen we een klein rondje, daarvoor hoef ik mjin beesjes niet te scheren Knipoog ik laat ze lekker hun wintervacht krijgen, hoef ik me ook niet zorgen te maken of die wel dik genoeg is Haha! Ik ben sowieso geen fan van winter dekens, tenzij ik een paard of pony moet hebben die t al gewend is of super gevoelig is geworden. Zo een merrie staat er nu sinds kort op stal. Een spatje regen en ze krimpt in elkaar als ze geen deken op heb Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:42

Als je het niet erg vind dat ie een wintervacht krijgt gewoon de dekens eraf laten. En anders kun je er mee beginnen. Ligt er aan wat je wilt. Normaal kan een Fries wel tegen de kou lijkt me. Hier in de buurt hebben sommige friezen ook de hele winter geen deken op.

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:52

Ik heb zelf ook een fries, die staat nu op stal. Heeft een 0 grams regendeken op, als het écht koud wordt, gaat er een 370 grams deken op. Ik hoop dat ie niet zo dik in z'n vacht komt te zitten dit jaar, aangezien 't dan heel lang duurt voordat ie weer droog is. (veel geklooi met zweetdekens, voordat ik de gewone deken op kan doen). Vorig jaar heb 'k m wel laten scheren, ik reed die winter ook voornamelijk in de binnenbak dus dat kon wel. Meestal worden friezen niet geschoren, maar een ziek paard van het zweet heb 'k ook liever niet.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:13

xxappiexx schreef:
Als je het niet erg vind dat ie een wintervacht krijgt gewoon de dekens eraf laten.

Inderdaad kijk eens op www.paardnatuurlijk.nl bij onderwerp dekens.

femie
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-03-05
Woonplaats: alkmaar

Re: Deken, wel of niet, wat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:05

mijn verzorgpony heeft wel in de winter een deken op. want we rijden best veel want we hebben een onwijs mooie binnenbak. het enige voordeel aan een deken is dat ze geen dikke wintervacht krijgen en dat als het regent ze droog blijven.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Deken, wel of niet, wat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:00

oude topic, ff temmen

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Deken, wel of niet, wat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:03

Dit is inderdaad een oud topic.
Ik zal het daarom even voorzien van een slotje.