Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:48

t eerste topic is nog geen eens bij 100 en volgens mij mag dat tot pagina 500 dus zie t nut er nog niet zo van in om nu al een topic te openen


NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:16

Djura99 schreef:
[ Afbeelding ]
zoals hier :)


dit vind ik dus niks anders dan een halstertouw beide uiteinden in een knoop leggen en t touwtje ontravelen aan de uiteinden :')

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:34

omdat ik em toch af vind plaats ik em ook hier ff mijn arabische setje voor mijn mini paardje
Afbeelding
Afbeelding[/quote]

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:39

SylviaIsabel schreef:
MOOI!!!
Alleen jammer van de rode wol onder aan het halster.. Ipv ketting.. was mooier geweest!


ow ja was me ketting kwijt die ligt weer eens ergens in huis maar kan em niet vinden dus ff gauw stukkie wol aan de onderkant gefabriceert ...

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:49

haha ja weet t maja was ff net wat ik voor handen had eigenlijk volgende keer ga ik maar weer ff me kin ketting zoeken..

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:04

XEefjuhX schreef:
:) Goed plan
Kun je me een pb sturen met war je de materialen vandaan hebt? :o


haha ow dat mogen jullie gewoon weten hoor... de onderkant is van een oude zwarte trui die anders in de vulles ging :+
en t gouden en zilveren lint heb ik bij de hema vandaan staat volgens mij bij de afdeling met envellopen enzo is volgens mij per lint dacht iets van 2 euro of minder.
je heb echt ontzettend leuke lintjes in allerlei kleurtjes bij de hema.
en de klosjes heb ik gewoon zelf gemaakt hier komt elke week een marktje en dan zit er ook een wol boertje bij die dus allerlei kleurtjes wol verkoopt en heb ik dus wol gekocht die beetje matchte met de lint kleuren van de hema
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 02-05-13 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:10

XEefjuhX schreef:
En dat grote metalen/ijzeren ding op de voorkant van t borsttuig? :P


ow haha ik kom zo nu en dan bij kringlopen en zag toevallig een mooie grote riem liggen met dat bloem ordamentje er aan dus had die riem gekocht voor 50 cent en toen gesloopt en daar dus t borstgedeelte mee gemaakt..soms haal je inspiratie uit gekke dingen je moet vind ik ook zo nu en dan buiten de doos denken..
soms heb je ook van die mooie buckles of riemen met meer van die gekke dingen er aan maar daar moet je dus even goed bij opletten dat je geen scherpe delen er aan heb zo wel kan je dat er gewoon vaak afschuren/vijlen

soms hebben ze ook leuke kleding kleurtjes of stofjes zoals sjaaltjes enzo daar kan je ook mooie borsttuigen enzo van maken... :j
de ringen die verzamel ik altijd gewoon van oude kapotte halsters de ringen schuur ik op en spuit ze weer met zilver verf
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 02-05-13 15:16, in het totaal 3 keer bewerkt

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:55

joann123 schreef:
Weten julie in Heerhugowaard een winkel waar je touw kan kopen

wat dacht je van praxis, karwei action in alkmaar.... en zo kan je ook gewoon alkmaar in want daar zijn ook winkels zat waar je t kan halen o.a bij stoffen winkels
als mensen nou gewoon eens hun hersens laten werken dan hadden ze t zelf ook wel kunne bedenken waar je goed sterk touw vandaan kan halen...
wil je echt keisterk touw ga dan gewoon naar klim en boten winkels daar hebben ze meer dan genoeg sterke touwen :D
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 02-05-13 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:02

kan dit offtopic gelul niet via pb??

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:24

nee bedoelde alles boven jou bericht... ;)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:47

iemand nog intresse in shabrakjes?? heb er 7 liggen die weg mogen voor 40 euro voor alle shabrakjes ik moet er vanaf ligt in de weg voor iemand die hier shabrakjes wil pimpen misschien wel handig

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:56

mijn eigen gemaakte setje staat te koop ga eerdaags weer eens een ander setje bedenken
Afbeelding

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:16

loveottje schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Album-VACZXXUA-Foto-YDKKEGSSIk heb vandaag mijn showhalster afgemaakt vind hem nog goed gelukt


jammer dat de ringen er niet zo stevig uit zien.

hier druk bezig met het maken van transportbeschermertjes voor mijn mini
en wou 3 in 1 beschermertjes maken alleen nog geen idee hoe en waar ik een print daarvoor haal en waar neopreen stuf

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:56

NoreenJulia schreef:
Ik heb zelf een webshop met zelfgemaakte shetlanderspullen!


je foto's op je website doen t niet ;)..
hier nog steeds bezig met me transportbeschermers maar met de hand gaat t niet zo hard

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:16

hier transportbeschermertjes voor mijn mini af voor dr voorbenen nu bezig met transport beschermertjes voor achter.
en heb mijn oude neon uitrijdeken van mij overleden grote pony verkleind naar mini paardje maat en ga daar nog wat mee doen qua verlichting voor savonds aangezien t zo snel donker is wil ik goed zichtbaar zijn

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:19

hier ondertussen ook bezig met zelf een bellen tuig maken en mijn transport beschermertjes zijn zo goed als af...
ennn... ook bezig met men/bont onderlegger aan t maken.
al met al veelste veel leuke ideeen

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:55

hanna veel leuker zo veel gezelliger ik vind bodyprotectors ook saai

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:30

Afbeelding
mijn nieuwe zwart bont/roze onderlegger en mijn eigen gemaakte hartjes bellentuig
Afbeelding
de men onderlegger

mijn spulletjes haal ik bij de kringloop vandaan (werk daar ook) dus krijg altijd ideeen van dingen die binnen komen

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:55

donjalover13 schreef:
Waar haal ik bont vandaan voor neusbontjes? Net als bijvoorbeeld bij eleanne's- neusbontjes ofzo.. zulk bont. Waar haal ik dat goedkoop vandaan??


bont sjaaltjes of van jassen die bont kraagjes die je er af kan halen :o :D ga kringlopen af daar kom je een hoop leuke dingen tegen

ik zag de vraag voorbij komen hoe maak je een bellen tuig nou hier komt dus mijn jip en janneke uitleg voor iedereen.

benodigdheden:

*oude leren jas of iets anders oud leer wat je niet meer gebruikt en anders gewoon ff kringlopen
*fleeceplaid
*naald & draad.
*3 a4tjes.
*schaar
*plakband of lijm
*wit krijt of witte stift
*grote bellen (deze zijn in hartjes vorm en sterren en ronde vorm te verkrijgen bij de hema :D http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/ ... -(25112404)) wel even t ijzerdraad waarmee de bellen vast zitten door knippen daarna kan je ze er zo afhalen en heb je losse bellen.
*wol

ok we gaan van start.

als eerst pak je een a4tjes en die vouw je dubbel.
nu teken je dus aan de gevouwen kant de helft van een hartje en knip je deze dus uit vanaf de gevouwen kant.
als je klaar bent hou je een hartje over.
Afbeelding

dan pak je dus (hangt natuurlijk af voor paard of zoals bij mij mijn mini) 2 of voor paard meer a4tjes en deze plak je dus boven elkaar b.v met plakband of gewoon lijm en krijg je dus een rechthoek.

dan pak je je hartje en die leg je op de onderkant van je rechthoek en die teken je dus over.
als je klaar ben leg je je hartje boven het andere hartje zodat het aansluit dus op je onderste hartje en dan maak je er net zoveel boven elkaar als dat jij zelf mooi vind.(hou er wel rekening mee dat je dus ook een recht stukje boven al je hartje over houd waar mee je t vast kan maken aan je tuig.
Afbeelding
je krijgt dus dit patroon uiteindelijk

al ben je klaar met je patroon van je hartje dan knip je dat patroon uit.

vervolgens pak je dus je oude leer en zoals t bij mij was, was t mijn oude jas en die moest ik dus eerst uit elkaar halen dus de mouwen los halen en t rug stuk los(dit is best wel even een karwei maar scheelt wel in de centen)
eenmaal je jas uit elkaar hou je gewoon leren vlakken over zoals je arm stukken en je rug stuk hier kan je gewoon je patroon op vast plakken.
pak een witte stift of krijtje en teken je patroon over van je hartjes en knip vervolgens je patroon uit het leer.
onthoud wel dat je 4 patronen uit moet knippen voor de voorkant en achterkant.
Afbeelding
dit patroon hou je dus over als je t uitgeknipt heb uit t leer..

pak daarna je eerste hartje van je begin en maak het hartje een stuk kleiner dan je eerste en leg die op een stukje fleece en teken een aantal hartjes over.
en knip die vervolgens uit.
die kleine hartjes leg je dus op je grotere hartjes op de plekken die jij wil en dan naai je ze vast met naald en draad.
Afbeelding
je houd t dus zo over...

daarna pak je de achterkant en dan naai je dus de buitenranden van t patroon aan elkaar vast
dit doe je met zowel de linkerkant als rechterkant en dan hou je 2 kanten over.

daarna pak je de bellen en die leg je per 3 op je leren gedeelte van de hartjes patroon 1 op t puntje en op ieder halve ronde van t hartje 1
Afbeelding
zo dus

daarna komen nog de kwastjes dit maak je gewoon van wol...
in tekeningetje laat ik zien hoe je dat doet..

eenmaal klaar moet je enkel nog de boven kanten aan elkaar vast naaien van je bellentuig en je bent klaar.

hopelijk snappen jullie het. anders wil ik t nog wel eens in paint over tekenen.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:43

dit is nog een tekeningetje van hoe ik kwastjes maak.
Afbeelding
ik hoop dat jullie er wat mee kunnen met mijn uitleg over hoe bellentuig te maken..

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:30

Fifo schreef:
Leuk topic! Ik ga het bijhouden.

Weet niet of het hier al staat, maar omdat tuigonderleggers (2span rijden. :P) zo duur zijn, wil ik zelf tuigonderleggers gaan maken. Ik heb er al een paar gemaakt, maar die blijven niet goed zitten. Toen heb ik als vulling het spul gebruikt wat ook in tuinkussens zit. Weet iemand wat voor materiaal ik kan gebruiken als vulling, maar wat wel stevig is. Ik wil wat dikkere onderleggers maken. :)


men nemen gewone sjabrakjes en maakt daar men onderleggers voor dat doe ik ook knip gewoon shabrakjes stuk hoor :j

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:35

gewoon je oude halster slopen en een nieuwe maken :D

hier druk bezig met men setjes maken voor mijn mini..
dus borst en schoft onderleggers en been bescherming nu nog bandages maar wil 3 in 1 beschermertjes en springschoentjes gaan maken van neopreen maar geen idee waar ik dat vandaan haal..

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Paardenspullen ontwerpen Deel 2 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:12

hier druk bezig met 3 in 1 beschermertjes maken en springschoentjes voor mevrouw ukkie...
en ga ook oornetjes maken maar daarvoor moet ik eerst mijn oude oornetje zoeken en slopen voor t patroon haha


NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:16

quipje90 schreef:
NathalietjeB schreef:
hier druk bezig met 3 in 1 beschermertjes maken en springschoentjes voor mevrouw ukkie...
en ga ook oornetjes maken maar daarvoor moet ik eerst mijn oude oornetje zoeken en slopen voor t patroon haha


Super leuk. Ben heel erg geintresseerd hoe je dit maakt :o want wil dit proberen te maken voor een shet als het lukt /3


had gewoon aan mini houders gevraagd of iemand kapotte 3 in 1 beschermers had liggen die ik over kon nemen... heb ze thuis uit elkaar gehaald t patroon van de beschermer over genomen op papier ...
en t patroon dus op neopreen gelegd en dus t neopreen uitgeknipt en nu bezig met naaien..
en vooral het ergste werk het klittenband er op

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:03



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rosak en 4 bezoekers