Tips? *Romeo*

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:18

Heey Bokkers!

Voorstellen:
Ik ben Amber en 14 jaar. Romeo is mijn grootste liefde <3
Net als die van een ander meisje, Simone, zij is 19.

Over Romeo:
Romeo is een warmbloedruin van 14 jaar. Het is een manegepaard.
Hij vindt het erg leuk op de manege, maar soms ook heel druk...
Vroeger is Roompje mishandelt. Hij heeft bijna geen liefde gekend, alleen van Simone en mij.
Wij zouden allebei voor Room door het vuur gaan :j
Maar voor Romeo is het af en toe heel moeilijk om een manegepaard te zijn, door zijn jeugd...
Eigenlijk is hij hier ook niet zo geschikt voor...
Hij rijdt superlekker, alleen in de stal is het moeilijk voor hem, omdat hij door een heleboel mensen niet zo fijn wordt benaderd... die mensen begrijpen hem niet... maar Simone en ik doen dat wel!

Ons plan:
Natuurlijk is het Simone en mijn grootste droom om Room als eigen paard te hebben, beter voor hem, fijner voor hem, de twee mensen om hem heen die het meest van hem houden...!

Wij zaten allebei ook echt zo: 'Als Romeo mijn eigen paard is, wordt zij zijn bijrijdster/verzorgster!' (Over elkaar)

Maar omdat we allebei niet in ons eentje een paard kunnen onderhouden, hebben we afgesproken om vanaf 1 Januari 2014 te sparen, al ons geld gaat naar een spaarrekening of iets dergelijks.
Dan hopen we, dat we, over 2 a 3 jaar genoeg hebben om Romeo over te kopen van de manege.
(Klinkt misschien penny, maar we zijn geen 10, we zijn 14 en 19, we nemen dit serieus)

We hebben al een heel spaarplan, we hebben schema's wat een paard zal kosten zodat we niet voor verrassingen komen te staan als Romeo van ons is.
We hebben al leuke dekjes en ik ga binnenkort een (bitloos) hoofdstel kopen, daar reageert Romeo superfijn op, dit omdat hij gevoelige plekjes heeft in zijn mond door eerdere mishandelingen en zonder bit vindt hij het fijner.

We hebben allebei veel ervaring en we zijn in principe helemaal klaar voor een eigen paard, nu het geld nog dus +:)+

Vraagje:
Hebben jullie misschien nog tips?

Nog even:
Alleen serieuze reacties, en een beetje aardig houden aub ;)

Alvast bedankt!


AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:22

Krijgen we wss niet :)) we kunnen goed met elkaar opschieten :)) en ik ben slecht in lange ruzies, ik heb nooit een ruzie gehad langer dan 2 dagen ;))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 13:29

Neehoor, bij mij op de manege zijn er best een aantal mensen die samen een paard hebben :))

Ja, simone kan al een baantje nemen, ik alleen een krantenwijkje, maar als ik kan ga ik een echtere bijbaan nemen :)) dankje :))

Nou, romeo heeft maar weinig echte fans... iemand anders zou hem niet snel kopen... voordeeltje voor ons :))

We hebben al veel gedacht aan taak- en kostverdeling, dat is in principe geen probleem :))
We laten hem gewoon staan op de manege, maar dan is het een pensionpaard :))
Mijn ouders staan erachter, als school er maar niet onder lijdt, maar dat zal niet snel gebeuren, ik heb nu ook een verzorgpaard voor 2 a 3 dagen per week, en ik ben er ook altijd op woensdag de hele dag :)) qua tijdverlies zal er niks veranderen :))

Als hij overlijdt, waar we niet vanuit gaan, maar het kan altijd gebeuren, dan verdelen we het geld gewoon ;))

Dan proberen we allebei de oplossingen :))

Dan helpen onze ouders wel :))

Dankje voor de tip, maar dat zien we dan wel :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 14:48

Dankje voor de tip :)) ik zit nu in 2havo/vwo, maar soms zit ik me thuis nog best te vervelen... en de uurtjes dat ik op de manege ben heb ik best tijd om een paard te verzorgen, ik doe nu dan ook scooby, mijn lieve verzorgpaardje <3

Wij zijn niet echt fanatieke ruiters... af en toe een sprongetje, dan weer even wat dressuur, dan even naar buiten... lekker ontspannen rijden, dat is veel leuker dan superfanatiek dressuur doen ofzo... :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 14:50

@mooblie precies :)) ik moet ruzie echt zo snel mogelijk uitpraten, ik hou het echt niet lang vol... en simone en ik kunnen het goed met elkaar vinden :) we weten dat het paard eronder zal lijden als wij ruzie hebben... we willen lekker ontspannen, zodat romeo gelukkig zal zijn!


AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 14:59

dan ga ik mee naar de wedstrijd, en ga k een andere keer lekker ontspannen rijden. we verdelen de week (ene dag doet zij m andere dag doe ik m)

dan koop k m van mn eigen geld

romeo heeft al ijzers, en we gaan dit niet veranderen

dan gaan we allebei naar dat kamp, en dan verzorgen we hem samen en de ene keer rij ik op hem, en zij op een manegepony en dan omgekeerd

nee, hoeft niet, tenzij ze het wilt. en trouwens, we laten romeo verzekeren

dan gaan we even goed overleggen

dan betaalt diegene minder, gaan de papieren naar de gene die het meest betaalt en is de ander vaste bijrijdster/verzorgster

dat laten we romeo zelf beslissen, en we kijken naar in welke toestand de ander zich bevindt

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 15:12

Even antwoord op devraag in je laatste zin: daar hebben we het geld (nog) niet voor, de kosten zijn minder als je ze deelt

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 15:15

ja dan wel daarom zei ik 'nog'

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 15:17

we hebben een geschatte tijd, we sparen gewoon tot we ruim genoeg hebben... een paar jaartjes dus, dat staat ook al in de topic zelf

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:15

Nee, dat is wss niet mogelijk. Het is een manegepaard...

Maar dankje voor de tip :))

hm mss eigenlijk geen gek idee... nu ik erover denk, we kunnen het altijd proberen, even vragen aan de eigenaar *niet geschoten is altijd mis*
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-12-13 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:17

ik weet niet wie jij iedereen noemt hoor... ik ken genoeg mensen die een paard delen en die gaat het gemakkelijk af

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:22

maarre ik heb hierboven een ideetje gelezen, wss lukt t niet, maar niet geschoten is altijd mis, iemand zei 'misschien kan je hem leasen?' dus k ga dat even bespreken

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:26

ja thnku :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:33

ja we gaan ook appart sparen, maar dan tellen we t bij elkaar op, tot we genoeg hebben :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:41

ouders staan er achter

en ik wil geen ander paard, maar romeo <3

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:52

de manege verkoopt ieder lespaard indien er een goed bod is en dan kopen ze gwn n nieuwe :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:55

nee, t is echt zo

hij heeft klappen gehad, er is bij het rijden aan zn oren getrokken waardoor hij het niet fijn vindt als mensen er in de buurt komt.
ook zijn de mensen in zijn verleden nogal hardhandig met hem omgegaan
Laatst bijgewerkt door AS1999 op 25-12-13 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:58

jahoor, ik heb al best veel bitloos op hem gereden, en heb ook ervaring zonder hoofdstel/zadel te rijden (wel aan de longe maarja ;)) )

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 16:59

ja, die mogelijkheid sluiten we niet uit, maar de kans is heeeel klein

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:04

nou nee, want zoals ik al eerder zei, het is alleen simone en mijn lieveling, voor de rest heeft hij geen 'fans', door bijt/trapgedrag uit zelfverdediging in stal

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:05

hahahx :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:14

Nee want het is een superfijn rijpaard waar je veelvan kan leren, anders hadden ze hem allang al verkocht, ze hebben hem al best heel lang, hij was er al toen ik net begon met rijden

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:23

hehe gelukkig een optimist :))

ja mijn ouders en simone's ouders zullen vast en zeker helpen als t nodig is :))

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Tips? *Romeo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:29

ja dat doe ik sowieso altijd al :)) om te sparen, want ik heb al zoveel... en niet echt iets nodig... en ik sta elk jaar met Koninginnedag op de markt, enzo...

AS1999
Berichten: 625
Geregistreerd: 25-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-13 17:44

nou simone en ik horen dan bij de 1 op de 10 :p

OKEE EVEN SERIEUS MENSEN:
Ik ben het zat. Ik vroeg jullie om tips, niet om Simone en/of mij af te kraken...
Dat sommigen van jullie het geen goed idee vinden, okee, weet je, kan ik meeleven...

Om verdere discussies te voorkomen wil ik jullie vragen om alleen te reageren met een tip, en dan niet de tip 'doe het niet, het is een slecht plan, enz'. Maar gewoon spaartips, enz.

DUS VOOR JE REAGEERT: IK WIL GEEN REACTIES MEER DAT JULLIE HET AFRADEN!!
Zowel Simone als ik vinden dat tamelijk irritant worden...
Bedankt aan de mensen die 'échte' tips geven, de optimisten! Dat is waar ik om vroeg, ik vroeg niet om afraders...!

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is... Ik wil dus alleen positieve reacties zien, de rest meld ik.
Ik wil een gezellig topic, niet een waar alles wordt afgekraakt wat Simone/ik schrijf

Bij voorbaat dank

PS Vat dit niet op alsof ik kwaad ben, ik ben niet kwaad/boos, Simone ook niet, maar het begint ons een beetje te irriteren. Misschien bedoel je het ook niet kwaad, maar zo komt t over op ons...
PPS Je hoeft ook niet op dit bericht te reageren je hoeft alleen maar rekening te houden met wat hier staat.

@Wouter_Britt @VragenKop @irisjhuuu @lies1998 @TailsLover1 @DutchRiders @eclair98 Dankjullie wel dat jullie tenminste échte tips geven en niet afkraken

:))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers