Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:45

Met zijn halster aan een kruiwagen vastzitten, achteruitlopen en zo de hele kruiwagen meesleuren :+ Niet erg stout, maar wel dom haha

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:48

's nachts het slot open maken van der stal. ( zat een varkensslot op). Vervolgens alle lekkere dingen die er stonden opgegeten ( helaas ook de kalverenbrok waar ik me heel erg zorgen over maakte). sochtends toen de deur open ging, de stal uit rennen en om vervolgens heerlijk te gaan staan dansen in de voortuin.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:00

Mijn paard is ook als hij stout is nog een lekkere droogkloot. Mijn overbuurman belde me een poos terug wakker. Paard was schijnbaar vanaf de uitrit van de buurman over de straat gelopen, stoet auto's achter zich aan waar hij zich niks van aan trok, om vervolgens bij ons weer de inrit in te gaan.
Ik natuurlijk wel meteen mijn bed uit gesprongen. Maar toen ik naar buiten liep zag ik hem al staan. Stond meneer doodleuk bij zijn wei met een blik van 'goh, mag ik er weer in?'

Mijn vorige pony was een behoorlijke grappenmaker. Onze achterdeur stond toen nog vrij vaak open, en mijn kamer is te bereiken via de trap in de garage. Heeft hij doorgekregen, en iedere keer als hij ontsnapte als de achterdeur openstond, ging hij net zo lang beneden tegen de trap staan schoppen tot ik naar beneden kwam. (Beest ontsnapte dan ook wel heel vaak, maar bleef wel altijd bij huis gelukkig := )

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:44

Midden in de nacht ontsnappen en een stuk of 5 voertonnen omgooien/leegvreten waarvan een hele dure zak exceemmuesli.. Oeps..
Oh er is trouwens ook een foto van :')
Afbeelding
Boef! :')
Sinds hij van mij is(heb hem eerst een half jaar verzorgd) heeft hij nog niet veel echt stouts gedaan, iig niet iets wat ik niet van hem gewend ben, behalve me eraf gooien dan xd

Edit: Oh en onder het hek van de roundpen doorrennen als je geen zin meer hebt in longeren is héél goed te doen volgens Andor :)
Laatst bijgewerkt door Equisync op 23-12-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:45

SuperAssie, oeps.. betrapt!!!!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:48

Mijn verzorgpony vind het heeel leuk om mij vliegles te geven :')
Dus één van de stoutste dingen die ze heeft gedaan is er met mij vandoor scheuren in een blubberig weiland,
waardoor ik doodsbang was dat we samen onderuit zouden gaan ^^
Is niet gebeurd gelukkig :')

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:50

Sjolvir schreef:
SuperAssie, oeps.. betrapt!!!!

Ja dat was echt wel hilarisch eigenlijk..
We hadden(is er nog steeds maar ben niet meer op die stal) een groepsfacebook waar die foto ineens midden in de nacht opgezet werd door de zoon van de stalhouder. Die was rond 3 uur('s nachts) thuisgekomen en hoorde dus een hoop kabaal, gaat de stallen in en wat staat daar? Juist, een vretende haflinger :')
Daarna is er heel snel een tweede slot aan zijn paddockbox gemaakt en is het niet meer gebeurd :')

Whisky00

Berichten: 92
Geregistreerd: 13-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:52

In de paddock met d'r hoofd over de banden en het hek gaan hangen waardoor die nu scheef staan. En natuurlijk nog veel meer dingen maar ik kon niet kiezen. :+

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:54

Ehm tja te veel om op te noemen.
- hij zet mij ALTIJD voor schut (voor foto kijk maar in mn profiel)
- als ie een zweep ziet, pakt die die in zn mond en gaat er andere paarden mee slaan. (1x mij maar toen ben ik heel boos geworden) en zo kan ik heel lang door gaan...

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:49

UMayDream schreef:
's nachts de muesli-ton openmaken en alles opeten ^)


pff, mijn verzorgpaard heeft precies t zelfde gedaan !!

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:53

mijn verzorgpony is een tinker, en euhmm ze is soms nog best wel eens sterk *eeuhrremm* het was n dagje wat krap met de tijd dus ik ging ponylief longeren, ik pakte de longeerzweep, en ze ging draven, rustige galop en toen BOEM, ze trok me helemaal vooruit, ik vloog echt door de lucht WHAHAHA ik ben erna wel ff boos geworden op drr !

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:56

Ik kan zelf niet echt iets stouts herinneren.. kweet wel t er een paard bij ons op stal is dat zijn ruiter tegen de bakrand aan smijt.. en eentje die een iphone 5 heeft kapot gebeten. :')

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 00:59

euhmm mijne is over het algemeen heel braaf
het stoutste wat zij heeft gedaan is zich niet laten vangen in de wei, ze gaat dan rondjes om me heen rennen dan weer stilstaan en als ik vlak bij haar ben doet ze precies hetzelfde

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:01

Zijn eigen stal opengemaakt (een schuifdeur met een schuifje), op onderzoek uitgegaan en peesbeschermers gesloopt, dekens en dekjes van stallen afgetrokken, tonnen omgegooid en een nieuwe zak muesli bijna leeggegeten.. Dat heeft hij wel dik een week gevoeld (de muesli dan), maar ook onze portemonnee :')

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:03

Ontsnapt uit het weiland, de schuur ingedoken en daar heeft hij de hele nacht aan het splinter nieuwe men-tuig lopen knabbelen. Allee uiteindes zijn dus lekker misvormd. :(

ssandyy

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:07

Terwijl je foto's staat te maken in je buitenbak, je paard over de hoge poort ziet springen, in volle galop over het manege terrein rent en door naar stal. Jezus wat ben ik geschrokken :0. Ik was hoofd foto's aan het maken en hij stond stil, en toen dacht ie ik peer m. Gelukkig is alles goed gegaan en heeft hij dr niks aan over gehouden. Het is een goed springpaard maar ik dacht hij ziet wel verschil tussen een poort en een hindernis dus ik dacht dat gaat wel goed. Haha niet dus :)

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:14

Onder een stang doorkruipen van de longeerkraal. >;)

Paard is: 160cm
Stang hangt op hoogte van: 130/140cm geschat.

Hij ging er knielend onderdoor.
Eerste en laatste keer los in de longeerkraal wist niet dat die zou lenig was :')

edit: mij eraf gegooid in het bos en vervolgends weggerend.

ongeveer 2 km verderop is die gevangen door een man :o

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:24

Weidegenoot was heeeel stout; heeft zich door het houten hek gedrukt en liep zo het natuur gebied in :evaw:
werd ik gebeld door de buurvrouw dat 1 van de paarden nu in het bos liep en zich laten vangen? Ho maar :') goed, uiteindelijk paard maar omgekocht haha en hebben nu een metalen hek :')

Angelique81

Berichten: 108
Geregistreerd: 22-07-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:28

Tegen mijn auto trappen.

Had geen schade gelukkig.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:30

Daan : Eergisteren op 1 of andere manier zijn staldeur geopend wat onmogelijk is/lijk en allemaal de stront uit de kruiwagen op de poetsplaats uitgesmeert , aan bezem zitten te knabbelen en ladder omver gedaan.

Artax : Slot open doen s'nachts en haar in de ochtend in de gang vinden met een baal stro dat ze mee had gesleurd tot in het midden, er hangt nu een hangslot op haar deur :+

Didi : Bij het verkeersmak maken , alles aanvallen dat hij op zich af zag komen en letterlijk er naar toe springen/bijten/bokken.. was een zeer gevaarlijke en bange periode maar nu loopt hij gewoon door alsof er niets is.

Bij Evy : niets , buiten dat ze ooit eens de koets richting de gracht in ging doordat ze bang was van een koe.

Espritfan
Berichten: 778
Geregistreerd: 22-07-13
Woonplaats: Beemster

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:46

mijn paard is altijd stout, gezellig door de vooruin van de buren enz

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 01:50

Poetskoffers kapot slaan met zijn voorbenen en mijn tas, die meestal aan de zadelstang hing, aan de onderkant vastpakken en leegschudden om te kijken of er iets eetbaars inzit. Dat was ook een erg ruim begrip voor hem, sultana's, drop, snoep, chips, kon hem niet gek genoeg!
Ontsnappen en de bikskar in zijn geheel omgooien.
Mijn broodjes uit mijn hand pikken als ik even opzij keek.
Letterlijk zakkenrollen.
Zijn voorvoet zover mogelijk naar voren steken als je een voetje wilt.
Over mijn vriend zijn been plassen toen die hem aan het poetsen was.
In je telefoon bijten.
In de paddock heel sneaky stilletjes van achter naar je toe lopen en je dan ineens een gooi geven (vroeger speelden we wel, eens tikkertje, vond hij fantastisch, dit was zijn manier van "tikken")
Van mijn haar een grote klittenbende maken door er met zijn bovenlip in te draaien.
Een 2-jarige friese merrie adopteren, met als gevolg dat haar eigenaren haar niet meer konden pakken omdat hij haar beschermde door er steeds pal voor te gaan staan.

Afbeelding
Die benen gingen nog veeeeel verder naar voren. Daar sta je dan, in de maling genomen door je eigen paard

Moet ik nog even doorgaan? We konden er altijd heel hard om lachen, omdat hij je altijd heel onschuldig aan stond te kijken. Er zijn ook nooit gewonden gevallen ofzo hoor!

soof14

Berichten: 316
Geregistreerd: 12-06-13
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:22

hahaha moet erg lachen om dat bericht met het paard die van frontriemen houd :) zie het al voor me hoe een paardje daar op zit te kauwen

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Wat is het stoutst wat jouw paard gedaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 02:27

Het stoutste was zeker zijn tanden in mijn hoofd zetten. Daarna steigeren en met zijn voorheen naar ons slaan. Ons mee trekken naar waar hij wilt. Alles open proberen te maken. Zijn stal uitrennen en iedereen overlopen.
Gaan liggen in de stapmolen en zo de hekken over zijn rug laten gaan en verder lopen in een vak met een ander paar. En wij moeten vooral niet denken dat wij de baas zijn want dan zet hij je zeker weten voor schut. En nog meer dingen en nee hij is best opgevoed, maar eens in de zo veel tijd moet het toch getest worden.

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 07:45

Pff mijn paard springt wel eens over de draad, naar de schapen weide. Als wit paard val je helaas toch op tussen de schapen als je 170 bent.
maar ook kan ze gemeen zijn, zodoende zit ik nu thuis met 6 gebroken rug en nek wervels.
Verder ontsnapt ze wel eens, als we aan het voeren zijn, en loopt ze alvast naar de voerbieten... Alvast aan beginnen