knabstuppers steeds minder?!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:24

hoihoi,,

ik heb een verzorgpaard Picasso,, en t is een knabstupper. Ik ben dus eens wat foto's gaan opzoeken van knabstuppers, maar het valt me op dat er echt bijna geen zijn... Weten jullie nogmeer rassen waarbij dat zo is?!

vind t gewoon leuk om te weten x

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:27

Ik weet het niet zeker maar:

Curly, tennesee walker, mustang??
Laatst bijgewerkt door LisannePruts op 23-12-13 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:28

ik vind t zo jammer dat er steeds minder van de knabstruppers zijn, want t zijn zo'n leuke beesten!!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:34

Zou t zo zijn dat er telkens minder van zijn of zou het gewoon een "klein" ras zijn?

Ik heb een appaloosa merrie. Haar vaderlijn heeft dichtbij Knabstrupper zitten. Het zijn vaak wat robuuste types paarden en dat moet je leuk vinden natuurlijk! Geloof ook dat ze meer in Duitsland, Polen, Oostenrijk zijn dan hier.

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:39

femskie schreef:
Zou t zo zijn dat er telkens minder van zijn of zou het gewoon een "klein" ras zijn?

Ik heb een appaloosa merrie. Haar vaderlijn heeft dichtbij Knabstrupper zitten. Het zijn vaak wat robuuste types paarden en dat moet je leuk vinden natuurlijk! Geloof ook dat ze meer in Duitsland, Polen, Oostenrijk zijn dan hier.


Ja kan best kloppen dat t zo'n klein ras is. Maar ze hebben zo'n leuk karakter :) x
(vind ik dan)

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:42

Hahaha! Ja maar ook karakter is niet altijd aan het ras gebonden. Zo zegt men dat KWPN paarden vaak zo pittig zijn en Friezen zo braaf... dat is ook niet altijd waar. Maar jouw Picasso heeft dus een leuk karakter. Dat is mooi!

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:46

haha jepp :))

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:56

Als het goed is hadden we altijd een knabstupper op de manege, kan me erin vergissen maar was volgens mij wel zo.
Mijn vriendin kende een mustang merrie op haar manege.
Mustang is in mijn ogen wel een uitstervend ras omdat ze het in amerika geen goed rastype vonden, tenminste dat is mij altijd verteld

lievelies

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Frysland

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:07

Knabstrupper is van origine een Deens ras en idd in Polen, Duitsland en Oosterlijk zie je ze meer. Maar tog het meest in Denemarken. Ik heb zelf twee volle knapstruppers moeder en dochter. Ze zijn hier niet zo gelieft omdat de originele bouw meer fjord achtig is, vrij grof en vaak niet heel geschikt voor de sport. en het zijn niet hele grote paarden.

Ik ben ook heel blij met mijn twee stippels, maar zou voor geen goud wat anders willen. Maar veel mensen houden er niet van.

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:10

Volgens mij zit er in mijn pony ook Knabstupper.
Een nakomeling van Sammy. En zijn opa is v. Sonny af Højmark. En volgens mij zit er in zijn opa Knabstupper?

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:03

Er zijn veel rassen die in Nederland minder voorkomen.. Dat betekent niet dat er steeds minder zijn :+

Zo zijn hier weinig Curly's, Noordzweden, ga zo maar door ;)

Hhilde

Berichten: 7439
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:07

Ik heb ook een knabstrupper verzorgt, geweldig dier <3 <3

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:18

lievelies schreef:
Knabstrupper is van origine een Deens ras en idd in Polen, Duitsland en Oosterlijk zie je ze meer. Maar tog het meest in Denemarken. Ik heb zelf twee volle knapstruppers moeder en dochter. Ze zijn hier niet zo gelieft omdat de originele bouw meer fjord achtig is, vrij grof en vaak niet heel geschikt voor de sport. en het zijn niet hele grote paarden.

Ik ben ook heel blij met mijn twee stippels, maar zou voor geen goud wat anders willen. Maar veel mensen houden er niet van.


haha ik vind ze ook echt GEWELDIG. Mijn verzorgpaard Picasso, kan zo lomp zijn ! Dat is echt HILARISCH aan hem !! zijn die van jullie ook allemaal zo'n knuffelpaardenn?
Picasso weet geen leven meer zonder knuffelss

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:23

Hier nog een Original knabstrupper eigenaar (zwarte in mijn profiel)
En Drunksheep op bokt heeft er ook 1. (zij heeft een bruine, ook een Original geloof ik)

Voor het idee.. je hebt meerdere mogelijkheden bij de knabbi's, namelijk kruisen van knabbi x knabbi
en warmbloed x knabbi heeft het stippen kan het een knabbi heten.
Ik heb bewust gekozen voor een knabbi x knabbi.

En ja!! Ze bestaan dus ook zonder stippels!!!
En inderdaad ze zijn niet echt groot, maar wel groot van hart en daden.
Moet zeggen die van mij is soms wel een vreemd krootje, maar zo <3 <3 <3

Mijn Struppie zijn 2013
[EJL-ITP] Tobago, B.P kwijt op HE met WE en wiel uitgevonden.


In NL zijn ze gewoon niet heel populair en ze zijn nog eens best duur in de aanschaf ook.
Voor het geld van een knabbie kan je ook leuke KWPNer kopen.
En vaak moet je hem in het buitenland gaan kopen, ook niet voor iedereen handig.
Ik vond Denemarken ook te ver weg, ben dus in Duitsland gestrand.

Lievelies wat is de afstamming van jouw knabbi's? En waar heb je ze weg?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:29

don110 schreef:
Volgens mij zit er in mijn pony ook Knabstupper.
Een nakomeling van Sammy. En zijn opa is v. Sonny af Højmark. En volgens mij zit er in zijn opa Knabstupper?


Kan best in veel appies zit knabbi bloed, die stippies komen ergens vandaan he? :+
Appie stamboek is natuurlijk een kleurtjes stamboek, dus daar kunnen knabbi afstammelingen goed terecht.

xlisaloveyou

Berichten: 338
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 22:44

Sjolvir schreef:
Hier nog een Original knabstrupper eigenaar (zwarte in mijn profiel)
En Drunksheep op bokt heeft er ook 1. (zij heeft een bruine, ook een Original geloof ik)

Voor het idee.. je hebt meerdere mogelijkheden bij de knabbi's, namelijk kruisen van knabbi x knabbi
en warmbloed x knabbi heeft het stippen kan het een knabbi heten.
Ik heb bewust gekozen voor een knabbi x knabbi.

En ja!! Ze bestaan dus ook zonder stippels!!!
En inderdaad ze zijn niet echt groot, maar wel groot van hart en daden.
Moet zeggen die van mij is soms wel een vreemd krootje, maar zo <3 <3 <3

Mijn Struppie zijn 2013
[EJL-ITP] Tobago, B.P kwijt op HE met WE en wiel uitgevonden.

waww mooi dier !
In NL zijn ze gewoon niet heel populair en ze zijn nog eens best duur in de aanschaf ook.
Voor het geld van een knabbie kan je ook leuke KWPNer kopen.
En vaak moet je hem in het buitenland gaan kopen, ook niet voor iedereen handig.
Ik vond Denemarken ook te ver weg, ben dus in Duitsland gestrand.

Lievelies wat is de afstamming van jouw knabbi's? En waar heb je ze weg?

lievelies

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Frysland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:18

Lievelies wat is de afstamming van jouw knabbi's? En waar heb je ze weg?[/quote]


@Sjovir: Moeders komt uit Denemarken, bij een fokker gekocht en naar Nederland geïmporteerd...
We hebben haar daar laten dekken (Figaro af Hallundbaek) En toen kwam er nog een stippie bij! Ik zou de fokker even moeten opzoeken dat weet ik zo niet...


Mijn knabstruppers zijn erg eenkennig, de ene houd heel erg van knuffelen en de ander totaal niet, wel zijn ze super intelligent en leergierig. Trucjes en kunstjes hebben ze zo aangeleerd, ook zonder snoepje. Ik heb moeder en dochter, maar toch echt dag en nacht verschil.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: knabstuppers steeds minder?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:16

Deze hengst?
Leukerd!
http://www.youtube.com/watch?v=TgwFA3IsMtE

Zo te zien heeft hij een klein verhuizinkje gehad naar Zuid-Afrika.
http://www.knabstrupper.co.za/Page/Details/27

En je merrie die je toen hebt laten dekken? Afstamming?

Eenkennig is die van mij totaal niet, ook wel handig, aangezien stalgenootjes hem ook de wei in en uit moest kunnen halen.
In het begin heeft hij naar wel ahum, zwaar uitgeprobeerd.
Nu is het schatje en als je bezig bent heb je altijd een schaduw, ook als vreemde in de wei.

Slim zijn ze zeker, maar jemig.. die van mij is ook de grootste oelewapper op deze planeet soms hoor, met bepaalde dingen, zucht.
En met andere dingen is ie dan weer razend slim.