Ik heb advies nodig.. -> kiezen tussen pony's

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat zou jij doen..?

Stoppen met lessen..
9 (36%)
Stoppen bij de Shetter..
3 (12%)
Stoppen bij de Fjorden..
12 (48%)
Geen halve stal nemen..
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 25


xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Ik heb advies nodig.. -> kiezen tussen pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 13:09

Halloooo! :)
Fijn dat je dit even leest,
ik zit in een moeilijk beslissing..

Ik verzorg een Shetlander x ? die enorm lief is en waar ik ook geen afscheid van kan en wil nemen
ik kom al bijna 2 jaar bij deze mensen, ik heb hun vorige pony ook nog verzorgt.

Ook rij ik op een stal waar ik 5,5 jaar rijd
en als ik eerlijk moet zijn begint het daar wat te vervelen.. -O-

Dan rij en verzorg ik nog 2 Fjorden dit is het probleem, dit is een erg leuke stal met 5 Fjorden en 6 Shetlanders, ik mag er doen wat ik wil!
Springen, VD, grondwerk, poetsen, knuffelen, rijden (ook zonder zadel, bitloos, neckrope..)
ook mag ik buiten gaan wandelen met een meisje van 15 die daar al een jaar komt, en sinds kort het paardje dat ze
verzorgde gekocht heeft, ze is echt m'n buddy, bij de paarden en niet bij de paarden..
Ook staat er een meisje van 13, ze is zoooo lief en leuk! Ook echt m'n vriendinnetje! :D
Maar die 2 komen niet echt overeen.. En ook met de staleigenaresse komt het meisje van 15 niet goed overeen..

Nu heb ik een aanbod gekregen van een meisje dat ik al heeeel lang ken en zei heeft een grote stal waar ze les geeft
en nog 4 andere weides, zij heeft gevraagd of ik halve stal wil komen doen, en daar heb ik zó veel mogelijkheden, alles wat ik kan
doen bij de Fjorden, en ik moet geen mest rapen. Ik mag op wedstrijd, ik kan les krijgen, alleen naar buiten is ook geen probleem..
En dit zie ik echt wel zitten!

Maar het meisje van 15 heeft besloten te verhuizen, met haar pony natuurlijk, en ik ben de enigste die het al weet..
Ik het mag niet zeggen en volgende week komt ze het tegen de staleigenaresse zeggen, en verwacht ze een roeppartij.. -O-
Álles staat al vast, 2/1 is ze weg.. En dan zie ik het niet meer zitten om elke keer zonder haar te zijn, ja ik heb het andere meisje nog
maar toch.
Natuurlijk is er een lichtpuntje, het meisje van 15 gaat naar de wei van het meisje dat ik al kei lang ken en waar ik halve stal
wil gaan doen.. Maar ik kan NIET kiezen..

Dankjewel als je het gelezen hebt! :=
En als je advies hebt, of me wil helpen laat je dan een berichtje achter? :)

Grtjs Anika

Ik mag trouwens mijn lessen hebben & 2 verzorgadresjes, het is wel zo als ik halve stal neem, dat de lessen weg gaan
en ik met m'n halve stal gratis les ga nemen.

Faro
Little fangirl of Nalanta!


xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 13:15

Nynkex schreef:
Ik zou graag willen helpen maar ik snap er niet veel van..

Ja het is ook lastig om uit te leggen :)

Faro
Little fangirl of Nalanta!

xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 13:23

lucifertje schreef:
Dus je hebt verschillende verzorgponys
- Shetlander
- Fjord
Bij de fjord vind je het niet meer zo leuk en gaat daar dadelijk nog een meisje weg en ben je alleen over met een 13jarig meisje?
Nu heb je het aanbod gehad om bij een grote stal te gaan helpen en rijden?
Ik zou eerst een paar keer gaan kijken bij die stal wat je er überhaupt van vind. Vaak met dit soort aanbiedingen, les, wedstrijd, alleen rijden etc ben ik achterdochtig. Wedstrijden etc kosten veel geld en wie gaat dat betalen?

Ja, ik weet het ook niet wie dat gaat betalen.
En ja ik weet het echt niet meer, en dan komen er waarschijnlijk nieuwe meisjes bij de Fjorden en
dat zie ik echt niet zitten, we waar zo'n leuke groep..

Maar als ik halve stal ga doen, dan zie ik haar nog kei vaak, want zij gaat naar daar met haar paard.

Dankje voor je reactie! ;)

Faro
Little fangirl of Nalanta!


xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 20:20

chelle_dora schreef:
Ten eerste, je verzorgt paarden voor jezelf, niet voor de mensen die weggaan of blijven en voor de gezelligheid, als jij het paard leuk vindt, dan moet het geen hol uitmaken wie er wel of niet met elkaar op kunnen schieten op stal.

Ten tweede, als je het zo ontzettend vervelend vind om een stal uit te mesten, vraag ik me af waarom je dan paarden verzorgt waar je een stal uit moet mesten.

Ook zou ik even vragen bij die "halve stal" of je dan ook de halve stallingskosten moet betalen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand op voorhand zegt dat je niet hoeft uit te mesten, ermee naar buiten mag, wedstrijden mag rijden en daar niks voor hoeft te betalen. Houd er dus rekening mee dat halve stal ook halve stallingskosten kan betekenen in plaats van voor de helft van de paarden mogen zorgen (lees: enkel de leuke dingen doen).

Niemand kan die keuze voor jou maken, dat moet je helemaal zelf doen, maar ik denk dat je wel even moet bedenken of dat je bezig bent met paarden omdat je paarden zo leuk vindt, of dat je bezig bent met paarden omdat je de meiden zo gezellig vindt.

Ja maar ik vind het ook niet leuk dat ik elke keer de mest van héél de kudde moet doen, en dan pas kan beginnen met de paardjes (ik doe ook niet alleen het leuke!)
ook geef ik eten, drinken, hou het een beetje proper,..! Maar de sfeer die er nu hangt is totaal niet leuk, het was altijd samen gezellig gaan wandelen en nu is iedereen zelfstandig bezig, en voor mij is dat contact met de andere en het plezier van de paardjes kunnen delen met andere ook enorm belangrijk!
En natuurlijk moet ik bij die halve stal betalen, ook weet ik hoeveel dat is.

Faro
Little fangirl of Nalanta!

xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 20:20

SachemLover schreef:
stoppen, bij fjorden !!! Met Lestor heb je een véél betere band !!! echt waar !! geloof me !!

Dankje Britney :)

Faro
Little fangirl of Nalanta!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers