Hoe langere manen?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Hoe langere manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 10:41

Heee Bokkers :Y)

ik heb een shetlandertje Diva. Ik zie vaak shetlanders met lange manen en dat zou ik ook graag bij Diva willen hebben. Toen ik haar kreeg had ze aardig lange manen, alleen waren ze schots en scheef geknipt, dus heb ze aardig rechtgeknipt. (het zag er toen echt niet uit, maar ja, die scheve manen al helemaal niet :') ) Ik wil nu dus graag dat ze weer lange manen heeft, maar hoe kan ik dat het beste doen? Ze heeft niet hele dikke manen, tussen dun en normaal in. Ik heb gehoord dat vlechten goed is. (en in de zomer misschien wassen met een speciale shampoo? :') idk )

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

even een foto voor het idee:Afbeelding

Afbeelding


NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Re: Hoe langere manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 10:51

Diva heeft trouwens ook een soort 'hap' uit haar manen, een paar cm achter haar oor. Waarschijnlijk hebben ze daar ook geknipt, en is het toen fout gegaan... Wat moet ik dan doen? helemaal de manen afknippen en dat dan ook recht hebben? (ben er dan niet helemaaaal mee eens, maar toch) of dat gewoon laten zitten?


NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 11:04

DaphneG schreef:
xNoaFredje schreef:
Diva heeft trouwens ook een soort 'hap' uit haar manen, een paar cm achter haar oor. Waarschijnlijk hebben ze daar ook geknipt, en is het toen fout gegaan... Wat moet ik dan doen? helemaal de manen afknippen en dat dan ook recht hebben? (ben er dan niet helemaaaal mee eens, maar toch) of dat gewoon laten zitten?


Die 'hap' heet een bridlepath en is handig omdat haar manen er niet irritant onder blijven zitten als je ee n hoofdstel of halster omdoet :)


Neee, die bedoel ik niet haha,
het zit ong. in het midden van haar nek en dan nog ietsje naar rechts haha, waar ze gewoon lange manen heeft, maar daar zitten dan opeens manen die ong. maar 2,5 cm zijn. terwijl de rest ong. 5/6 cm is? ik gok maar wat ;p

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Re: Hoe langere manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 11:05

als je heeel goed kijkt op de foto's zie je bij de laatste foto dat ze net voor haar hoofdje een stukje manen weg is ;p dat bedoel ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers