hoe eigen paard?!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boterbloem12
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-12-13

hoe eigen paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 22:56

Hallo bokkers!
Hier zit ik met iets,
Hoe krijg ik inhemelsnaam een eigen paard!?
Ik zou er alles voorover hebben.... ik heb het zo hard nodig, ik verveel me gwn op kes en er bestaat geen hoger niveau. Ik ben er echt klaar voor. Nu mijn ouders nog. Hoe haal ik die over?
Ik wil s.v.p. geen reacties over wat het inhoud, en of ik wel weet wat ik nou eigenlijk doe enz. Want ik heb zitten googlen en allerlei info opgezocht, allerlei paardenboeken gelezen wat de verzorging inhoud. Wat ik moet doen als hij ziek wordt. Ik wil graag sirieuze reacties, waar ik echt iets mee kan. Want hoe haal ik mijn ouders over?! Ze hebben allebei verstand van paarden

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: hoe eigen paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:57

TAO -> YRT

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: hoe eigen paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:59

Wat heb je al geprobeerd? En een paard is heel duur, ik weet niet of je ouders in deze tijd zomaar (minimaal) 300 euro per maand kunnen missen.
Waarom zoek je geen verzorgpaard?

ElenaJuna

Berichten: 434
Geregistreerd: 13-12-10
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:59

Hahah, ik ben aan het sparen doormiddel van me kassa baantje in de supermarkt. Jammer genoeg gaat het heel langzaam want ik wil er zo graaaag een. Nu wilt mijn moeder de helft betalen en hopelijk na de winter is het zo ver! :D

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:59

niet?
ik denk dat je ouders vast een hele goede reden hebben om niet aan jou wens te voldoen! :j

ik zou lekker opzoek gaan naar een verzorg of misschien een lease paard? :)

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:59

Zoek een verzorgpony/paard dan krijg je meer de indruk wat het inhoud. Je leert alleen in de praktijk. Als ze ziek zijn moet je geld hebben voor een dierenarts, hoefsmid moet je betalen, ontwormingskuren, inentingen, tandarts en nog veel meer.

En daarbij, heb je de tijd ervoor? Wat is je ervaring met paarden tot nu toe? En manege ponys en paarden zijn heel anders dan prive ponys en paarden. Ook op de dagen dat je geen zin hebt moet je gaan.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: hoe eigen paard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:02

Niet. Het is het geld van jouw ouders, daar beslissen ze zelf over, misschien kunnen ze het wel helemaal niet missen. Je hebt echt geen idee hoeveel geld het kost.
Ga op zoek naar vp, en ga werken en sparen voor een eigen paard.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:02

Dit krijg je echt niet zomaar voor elkaar. Zoek eerst een verzorgpony, hiermee kun je aan je ouders laten zien dat je er goed voor zorgt, verantwoordelijkheid kan nemen, weet wat je doet en in wind en weer er heen gaat. Als je dit eerst probeert kun je je ouders misschien net wat enthousiaster maken. Een paard kopen is 1x en klaar. Maar heb je al gedacht aan de maandelijkse kosten en eventuele nieuwe rijspullen? Dit kost ook ontzettend veel geld..

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:02

Geloof me, ik heb mijn ouders hun kop af gezeurd! Maar het had geen zin (en nog steeds niet ;))
Een paard of pony is veel duurder dan je denkt. Denk bijvoorbeeld alleen aan stalling al. Ook kun je in ernstige gevallen voor één keer naar de dierenarts al meer dan 1000 euro kwijt zijn!
Verzorg pony zal ik inderdaad maar meer beginnen :)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:18

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount gaat het op slot.