verkeersmak

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 22:37

Ik zit nog altijd met het probleem: na zo veel keer proberen krijg ik mijn shet nog steeds niet op straat :(
Ik heb al alles geprobeerd: een paard ervoor die wel op straat durft, wortels, grond verzachten, een hele boel gras op straat legge. Maar niets helpt, er komen geen auto's in de straat. Ze is 3 jaar nu en ik probeer het al van het begin van de zomervakantie. Ik heb alleen nog maar 2 hoefjes aan de zijkant gekregen dus al op het harde gedeelte maar verder niks. Als het zachte gedeelte stopt dan zet zij geen hoef meer vooruit, ze gaat ook door al de struiken maar niet op straat. Ik heb altijd veel geduld maar ik zou graag echt eens een wandeling maken. Ze is ook niet hoefbevangen ofzo en ze gaat altijd op het beton van de stal staan dat is even hard. Ze is vroeger wel al op straat geweest.
Iemand tips?

eliane000

Berichten: 59
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Bunde

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:22

ow dat klinkt wel lastig,

en wat als het gewoon aan haar hoeven ligt? misschien dat ze te kort gekapt zijn, of iets anders.
en als dat het niet is, dan zou ik zeggen; blijf en blijf oefenen, uit eindelijk moet het wel lukken.
is er iets gebeurd wat je mmisschienniet weet van vorige eigenaar wat er op straat gebeurt kan zijn?

maar is het echt alleen een straat, of een straat waar ook autos veel rijden... misschien is ze bang.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 19:04

eliane000 schreef:
ow dat klinkt wel lastig,

en wat als het gewoon aan haar hoeven ligt? misschien dat ze te kort gekapt zijn, of iets anders.
en als dat het niet is, dan zou ik zeggen; blijf en blijf oefenen, uit eindelijk moet het wel lukken.
is er iets gebeurd wat je mmisschienniet weet van vorige eigenaar wat er op straat gebeurt kan zijn?

maar is het echt alleen een straat, of een straat waar ook autos veel rijden... misschien is ze bang.

Er komt geen enkele auto langs en er kwam 1 keer een auto langs en ze deed niks en ik heb geen email adres van de vorige eigenaars ofzo, hoeven zijn niet te kort want ik probeer het op veel verschillende tijden en indd heel lastig!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:05

Misschien iets met haar ogen? Wandelt ze in de wei wel gewoon?

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:07

naomi_g1998 schreef:
Misschien iets met haar ogen? Wandelt ze in de wei wel gewoon?

Ja ze wandeld in de wei gewoon en ze springt ook dus normaal niets met haar ogen

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:24

Niet opgeven! Als je uitgesloten hebt dat er niks medisch aan de hand is met je shet, zit er niks anders op dan het spelletje "Wie de langste adem heeft." Paarden zijn er heel goed in! Rustig blijven, geen frustratie, dat heeft geen zin :) Neem je shet desnoods mee naar de kant van de straat en ga op de grond een boek zitten lezen. Mijn shet was ook zo'n klier :P Als hij niet wilde, gebeurde het ook niet. Ik heb een hele dag op de grond gezeten en gewacht. Wilde hij ergens anders heen, helaas! Of vooruit, of nergens heen. Niet trekken en duwen, gewoon geduld hebben :) En dat is heel moeilijk.

Waarschijnlijk heeft je shet doorgekregen dat als zij maar lang genoeg staan blijft, ze vanzelf terug naar de wei mag.

blondedesi
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:26

Ik krijg nu de vragen,

-Jij bent niet bang toch voor de weg op met paard?

Je moet het niet te graag willen, maar vaak gewoon net doen of het heel normaal is, en ook trek je haar? Naar de weg toe dus jij met de rug naar de weg en met hoofd naar het paard?

Deze vragen zijn niet om je te zeggen dat je alles fout doet of boos bedoelt.. wil je graag helpen!

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:39

blondedesi schreef:
Ik krijg nu de vragen,

-Jij bent niet bang toch voor de weg op met paard?

Je moet het niet te graag willen, maar vaak gewoon net doen of het heel normaal is, en ook trek je haar? Naar de weg toe dus jij met de rug naar de weg en met hoofd naar het paard?

Deze vragen zijn niet om je te zeggen dat je alles fout doet of boos bedoelt.. wil je graag helpen!

nee bang ben ik niet want met mijn andere paarden ga ik ook op straat, trekke dee ik een beetje in het begin maar ben ik mee gestopt want ze ging alleen nog verder naar achter en ik begin gwn heel normaal op straat te gaan zonder te kijke en wachten maar ze stopt direct

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:39

Omdat ze normaal springt neem je aan dat er niks met haar ogen is?

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:41

DAMWolf schreef:
Niet opgeven! Als je uitgesloten hebt dat er niks medisch aan de hand is met je shet, zit er niks anders op dan het spelletje "Wie de langste adem heeft." Paarden zijn er heel goed in! Rustig blijven, geen frustratie, dat heeft geen zin :) Neem je shet desnoods mee naar de kant van de straat en ga op de grond een boek zitten lezen. Mijn shet was ook zo'n klier :P Als hij niet wilde, gebeurde het ook niet. Ik heb een hele dag op de grond gezeten en gewacht. Wilde hij ergens anders heen, helaas! Of vooruit, of nergens heen. Niet trekken en duwen, gewoon geduld hebben :) En dat is heel moeilijk.

Waarschijnlijk heeft je shet doorgekregen dat als zij maar lang genoeg staan blijft, ze vanzelf terug naar de wei mag.

hahaha even een boek lezen en soms een voetganger die dan voorbijkomt :-P

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:42

|(
naomi_g1998 schreef:
Omdat ze normaal springt neem je aan dat er niks met haar ogen is?

Ze kan zien waar de hindernis is dus kan ze goed zien, ze ziet me ook van heel ver afkomen dus ben er zekee van niks met de oge

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:43

niet in zijn vooruit erop dan maar in zij achteruit erop.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:54

Ze kan ook blind beginnen te worden. Vroeger was er een niet volledig blind paar die alles kon in zijn omgeving, maar zodra die het erf af moest staakte hij. Zijn omgeving kende hij maar daarbuiten niet dus dat was heel erg eng.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:55

juliexxxx schreef:
DAMWolf schreef:
Niet opgeven! Als je uitgesloten hebt dat er niks medisch aan de hand is met je shet, zit er niks anders op dan het spelletje "Wie de langste adem heeft." Paarden zijn er heel goed in! Rustig blijven, geen frustratie, dat heeft geen zin :) Neem je shet desnoods mee naar de kant van de straat en ga op de grond een boek zitten lezen. Mijn shet was ook zo'n klier :P Als hij niet wilde, gebeurde het ook niet. Ik heb een hele dag op de grond gezeten en gewacht. Wilde hij ergens anders heen, helaas! Of vooruit, of nergens heen. Niet trekken en duwen, gewoon geduld hebben :) En dat is heel moeilijk.

Waarschijnlijk heeft je shet doorgekregen dat als zij maar lang genoeg staan blijft, ze vanzelf terug naar de wei mag.

hahaha even een boek lezen en soms een voetganger die dan voorbijkomt :-P


Ja, haha ik zag het ook al voor me. Maar bij mijn shet heeft 't wel geholpen :)


Edit: Achteruit de weg op (alleen als er GEEN verkeer aan komt) Kan inderdaad ook wel eens helpen. Dan zijn ze zo beduusd dat ze ineens toch op de weg staan. Nadeel is, kan goed zijn dat het de volgende keer niet meer lukt :P

mandymarrit
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-08-11
Woonplaats: Friesland

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:44

't Kan ook hoefbevangenheid zijn.. Dan willen ze ook niet op straat lopen.

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 16:23

mandymarrit schreef:
't Kan ook hoefbevangenheid zijn.. Dan willen ze ook niet op straat lopen.

Ik heb haar op straat gekregen en nee ze is totaal niet dik :)

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:35

Mijn paard was heel bang voor de trailer een collega heeft me toen geholpen met een clicker. Zodra ze een stap de goede richting op doet click je en dan geef je snoepje, brokje of klein stukje wortel. Mijn paard stond zonder dwang binnen een half uur op de trailer.

Starzu

Berichten: 455
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:40

juliexxxx schreef:
mandymarrit schreef:
't Kan ook hoefbevangenheid zijn.. Dan willen ze ook niet op straat lopen.

Ik heb haar op straat gekregen en nee ze is totaal niet dik :)


Hoe is het je gelukt? :D

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 18:40

Bij in the picture kan je mijn forum zien hoe het gelukt is het noemt: gemene shet eindelijk op straat