rijden in een wei

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:59

Is het eigelijk slecht om altijd in een weide te rijden?
Ik rij nu in allemaal verschillende weides want wij hebben geen piste.
Gras staat niet zo hoog.
Afbeelding
springen doen wij ook in de wei maar we testen altijd de grond hoe hard die is en hoe glad.
Paardje staat zonder hoefijzertjes

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:01

Je rijdt alleen je wei er wat kapot mee als hij wat nat ligt, maar verder gaat het wel. Ik doe het ook :D

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:02

xAnthea schreef:
Je rijdt alleen je wei er wat kapot mee als hij wat nat ligt, maar verder gaat het wel. Ik doe het ook :D

Ik rij in 6 verschillende wei's dus wanneer ik terug in de andere wei rijd is de wei al helemaal hersteld :)

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:04

juliexxxx schreef:
xAnthea schreef:
Je rijdt alleen je wei er wat kapot mee als hij wat nat ligt, maar verder gaat het wel. Ik doe het ook :D

Ik rij in 6 verschillende wei's dus wanneer ik terug in de andere wei rijd is de wei al helemaal hersteld :)

Dan is er geen probleem lijkt mij ;)

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:07

Oke bedankt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:12

Ik zou ook niet zo snel in een wei gaan rijden waar paard ook normaal los in staat. Dan denken sommige paarden dan ze mogen relaxen ofzo, of ze gaan spontaan gras eten. :)
Maar dat doe je niet zo te lezen. Wei 1 rijden, wei 2 los staan, en verder de dingen die je al doet, lijkt me prima!

Wel goed dat je het even checkt +:)+

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:17

Magrathea schreef:
Ik zou ook niet zo snel in een wei gaan rijden waar paard ook normaal los in staat. Dan denken sommige paarden dan ze mogen relaxen ofzo, of ze gaan spontaan gras eten. :)
Maar dat doe je niet zo te lezen. Wei 1 rijden, wei 2 los staan, en verder de dingen die je al doet, lijkt me prima!

Wel goed dat je het even checkt +:)+

Ik rijd in de wei waar hij normaal losstaat. Nog geen problemen ondervonden dat hij opeens wilt relaxen of eten :D

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:17

Magrathea schreef:
Ik zou ook niet zo snel in een wei gaan rijden waar paard ook normaal los in staat. Dan denken sommige paarden dan ze mogen relaxen ofzo, of ze gaan spontaan gras eten. :)
Maar dat doe je niet zo te lezen. Wei 1 rijden, wei 2 los staan, en verder de dingen die je al doet, lijkt me prima!

Wel goed dat je het even checkt +:)+

Als ik even stilsta gaat ze wel eten :-P maar ze rijd er volgens mij liever in dan in een piste de hele tijd de zelfde toertjes

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:19

Soms heeft ze wel eens zin om de hele tijd te crossen en laat ze haar helemaal gaan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:26

Dat zeker! Heb ik zelf ook vaak gemerkt, soms hadden we les op de springweide ipv de piste, was veel leuker dan in de bak.
Goed opletten dan maar, dat ze alleen mag eten als jij het toestaat en niet wanneer het haar uitkomt ;)

@Anthea, dat zal per paard verschillen denk ik. Vind het zelf prettig als er voor het paard een beetje onderscheid is tussen een plek om te ontspannen en een plek om te werken :P
En tussen losstaande paarden doorrijden is al helemaal geen succes meestal, dat alleen al is een goede reden om dat onderscheid te maken XD

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:28

Oh, maar ik rijd nooit tussen losstaande paarden :D Wij hebben 3 stukken wei, en de paarden kunnen altijd op 2 stukken staan. Dus als ik ga rijden, sluit ik de wei gewoon eventjes :D

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:29

Ik rijd meestal ook op een veld omdat ik de bak op de ponyclub erg zwaar vind. Ik heb er verder geen problemen mee, alleen vind ik het nu veel te glad op het gras, dat vind ik het enige nadeel

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:30

Magrathea schreef:
Dat zeker! Heb ik zelf ook vaak gemerkt, soms hadden we les op de springweide ipv de piste, was veel leuker dan in de bak.
Goed opletten dan maar, dat ze alleen mag eten als jij het toestaat en niet wanneer het haar uitkomt ;)

@Anthea, dat zal per paard verschillen denk ik. Vind het zelf prettig als er voor het paard een beetje onderscheid is tussen een plek om te ontspannen en een plek om te werken :P
En tussen losstaande paarden doorrijden is al helemaal geen succes meestal, dat alleen al is een goede reden om dat onderscheid te maken XD

in de wei waar ik ze soms zet om te grazen daar eet ze nooit wanneer ik rijd maar in de wei op de foto: das verleidelijk sappig gras :-P maar ze eet echt alleen maar wnr ik even mijn tok aandoe of hanschoene

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:31

:')
NienkeV1994 schreef:
Ik rijd meestal ook op een veld omdat ik de bak op de ponyclub erg zwaar vind. Ik heb er verder geen problemen mee, alleen vind ik het nu veel te glad op het gras, dat vind ik het enige nadeel

Onze wei staat altijd in het zonnetje en ik heb altijd geluk met mijn dage

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:32

Alleen uitkijken dat het niet glad is.
Door nat weer wil hrt nog wel eens glibberig zijn

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:35

ralphtdw schreef:
Alleen uitkijken dat het niet glad is.
Door nat weer wil hr glibberig zijn

Kijk ik altijd na :-)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:36

Ik rij ook in het weiland, alleen mijn pony rijdt liever in een bak :D

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Re: rijden in een wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:44

Rijden jullie nu nog in een wei?
Ik niet hoor, vind het bij voorbaart al te glad :')